וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

המשבר ברכבת: פוצצה פגישת עיני וכץ

ענת שלו

16.2.2012 / 16:15

שר התחבורה ישראל כץ הכריז כי המשא ומתן עם עובדי הרכבת יוגבל לשבועיים ויו"ר ההסתדרות עופר עיני הודיע כי אינו מוכן לעבוד תחת לחץ. "לא אנהל משא ומתן תחת לחץ"

דרור עינב

(צילום: דניאל בוק, עריכה: יותם בן-דוד)

פגישתם של שר התחבורה ישראל כץ ויו"ר ההסתדרות עופר עיני הסתיימה היום (חמישי) לאחר כרבע שעה בלבד. עיני הודיע כי לא יקבל את האולטימטום שהציב השר כץ, והודיע כי ההסתדרות מתנגדת למיקור חוץ ולהחלפת עובדים מאורגנים בעובדי קבלן. עיני אמר כי "השר יצר משבר ואני לא אנהל משא ומתן בתנאים כאלה.

מוקדם יותר הגדיר כץ את שביתת עובדי הרכבת "פראית וחמורה" והודיע כי הגביל את המשא ומתן לשבועיים. עיני אמר בתגובה להודעת כץ כי הוא "מקווה שהשר לא התכוון לדברים. אם התכוון הרי שאין כאן משא ומתן בתום לב ואני לא עובד תחת אולטימטום".

אתמול הודיע עיני לאחר שנפגש עם ועד עובדי הרכבת כי בכוונתו לנהל את המאבק ואת המשא ומתן מול הנהלת הרכבת באופן אישי. כמו כן סוכם כי הצעדים הארגוניים יתבצעו באישורו של יו"ר ההסתדרות בלבד.

החלטתו של עיני להתערב במשא ומתן הגיעה אחרי יומיים סוערים במאבק. אתמול בבוקר נערך דיון סוער בוועדת הכלכלה של הכנסת בנושא. במהלך הדיון התעקשה יו"ר ועד הועבדים גילה אדרעי כי העובדים לא ביזו את בית הדין. "באנו לכאן כואבים. לאורך כל המאבק הוכחנו מעל לכל ספק, בדו"חות כלכליים ואחרים שמיקודי חוץ ברכבת עולים יותר ויעילים הרבה פחות", אמרה אדרעי. לדבריה, "כל המתווה שהתווה השר כשל. ניהלנו משא ומתן והוא כשל. לא נותרה לנו ברירה, לא ביזינו את בית הדין, נתנו הנחייה לכל העובדים לשוב לעבודה. אנחנו עומדים בכל צווי בית הדין". עוד טענה אדרעי כי העובדים הודיעו להנהלת הרכבת על השביתה 48 שעות מראש כנדרש. "מנכ"ל הרכבת אמר לי: 'מתאים לי שביתה'", טענה אדרעי

עוד על המשבר ברכבת:

עיני: "אנהל המשא ומתן מול הנהלת הרכבת"
אדרעי בוועדת הכלכלה: "לא ביזינו את בית הדין"
קנס של 10,000 שקלים הוטל על יו"ר ועד הרכבת

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully