וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הושלמה ההנפקה של דנקנר: אי.די.בי גייסה 321 מיליון שקל

ערן אזרן, מיכאל רוכוורגר

23.2.2012 / 20:35

היום נערך השלב הציבורי בהנפקת מניות ואופציות, בו נרשמו ביקושים של 35 מיליון שקל. החברה הצהירה בשעות הבוקר כי בכוונתה לגייס 342 מיליון שקל. המניה איבדה 6% במסחר

אי.די.בי אחזקות , שבשליטת נוחי דנקנר ומשפחות מנור ולבנת, השלימה הערב גיוס של 321 מיליון שקל בהנפקה של מניות ואופציות. החברה דיווחה בשעות הבוקר כי תגדיל את היקף הגיוס המתוכנן ל-342 מיליון שקל, לאחר שהתכניות הראשונות דיברו על גיוס של כ-250 מיליון שקל. בסופו של יום, השלב הציבורי ננעל בביקושים של 35 מיליון שקל בלבד - 21 מיליון שקל פחות מהמתוכנן.

ההחלטה להגדיל את היקף הגיוס התקבלה על רקע ביקושים של 286 מיליון שקל, שנרשמו אתמול בשלב המוסדי. כתוצאה מהגדלת הון המניות שמוחזק בידי הציבור לאחר ההנפקה, אי.די.בי אחזקות צפויה להיכנס למדד ת"א 100 בעדכון הקרוב. במהלך היום איבדה המניה כ-6% במסחר.

הגופים המוסדיים הישראלים הבולטים כמעט שלא נטלו חלק בהנפקה של אי.די.בי, הנסחרת כעת לפי שווי שוק של כ-1.45 מיליארד שקל לעומת שווי נכסי נקי שלילי של כ-1.5 מיליארד שקל, וכשקיימת חלופה של רכישת אג"ח של אי.די.בי אחזקות בתשואה של כ-15%. עם זאת, היו שבחרו לקחת חלק בהנפקה. להלן רשימת המזמינים העיקריים בשלב המוסדי:

בעלי השליטה או בעלי עניין באי.די.בי - 62 מיליון שקל

שלמה אליהו (מבעלי אליהו ביטוח ובנק לאומי) - 10 מיליון שקל

גלובל וילג' ייעוץ (בבעלות שני שאול ומרום עדי; שני דירקטור ב"אפסילון 1" וב-ECI טלקום) - 10מיליון שקל

ר. לבקוביץ' אחזקות (בבעלות רון לבקוביץ' - לשעבר מנכ"ל בית ההשקעות אפסילון מקבוצת אי.די.בי) - 2 מיליון שקל

יאיר המבורגר, מבעלי חברת הביטוח הראל - 2 מיליון שקל

ויליפוד (בבעלות צבי ויוסף ויליגר) - 2.4 מיליון שקל

הכשרת הישוב (עופר נמרודי) - 4 מיליון שקל

יעל אונגר (דירקטורית ב-11 חברות פרטיות וביניהן ב.ס.ס.ח) - 2 מיליון שקל

מ.ש.נ.ד אחזקות נדל"ן (של מבטח שמיר שבבעלות מאיר שמיר) - 2 מיליון שקל

סוכנות מכוניות לים התיכון (יבואנית הרכב סמל"ת, שבבעלות מיכאל לוי) - 5 מיליון שקל

שטראוס מיכאל ובן דרור רעיה (בעלי שטראוס-עלית) - 2 מיליון שקל

אי.טי.אן.אי החזקות (של אלמוזלינו יעל, בין השאר מכהנת כדירקטורית במוסך לובינסקי של משפחת מנור) - 10 מיליון שקל.

בנקים זרים:

גולדמן סאקס - 20 מיליון שקל

מורגן סטנלי - 5 מיליון שקל

דויטשה בנק - 9 מיליון שקל

קרן רנסנס - 38 מיליון שקל

סיטי בנק - 10 מיליון שקל

ברוקראז':

ברוקראז' אי.בי.אי עבור משקיעים מוסדיים - 20 מיליון שקל

אקסלנס ברוקראז' עבור משקיעים מסווגים - 10 מיליון שקל

יובנק ברוקראז' עבור משקיעים מסווגים - 2 מיליון שקל

sheen-shitof

עם הנחה בלעדית

השיער נושר? מכשיר הפלא האמריקאי ישים לזה סוף במהירות

בשיתוף HairMax

שחקני נוסטרו וחתמים:

פרופיוז'ן השקעות (שחקן נוסטרו בבעלות רן מור) - 3 מיליון שקל

אמטרין (שחקן הנוסטרו אייל בקשי) - 5 מיליון שקל

החתמים שליוו את ההנקפה - 60 מיליון שקל (ראה רשימה להלן)

"בתקופה כזאת צריך שיהיו לך חברים ומקורבים ממש חזקים כדי שתוכל לגייס במניות סכומים כאלה", אמר בכיר בשוק ההון על תוצאות ההנפקה. את ההנפקה הוביל קונסורציום של לא פחות מ-12 חתמים, הכולל את כלל פיננסים חיתום, לידר הנפקות, אקסלנס חיתום, ברק קפיטל, פועלים אי.בי.אי חיתום, רוסאריו קפיטל, דש איפקס, מנורה חיתום, מגדל חיתום, מיטב הנפקות ופיננסים, דיסקונט חיתום והנפקות ורקורד. החתמים הזרימו 60 מיליון שקל, שמתוכם הזרימה כלל חיתום 10 מיליון שקל, לידר הנפקות - 6 מיליון שקל ורוסאריו קפיטל - 6 מיליארד שקל.

בנוסף לכך, דנקנר ואחותו שלי ברגמן רכשו מניות בכ-20 מיליון שקל. משפחת לבנת - שותפתו של דנקנר באי.די.בי שהודיעה לא מכבר על יציאה מגרעין השליטה המשותף - רכשה בכ-20 מיליון שקל; ומשפחת מנור - השותפה השנייה של דנקנר - הזמינה בכ-10 מיליון שקל. כמו כן משפחת שימל ואבי פישר - שותפיו של דנקנר בגנדן המחזיקה את אי.די.בי אחזקות הזמינו 10 מיליון שקל ו-2 מיליון שקל בהתאמה.

מניות ואופציות בחבילה אחת

במסגרת ההנפקה הוצעו היום לציבור שש מניות רגילות של אי.די.בי אחזקות בנות 5 שקלים ערך נקוב כל אחת במחיר של 40 שקל למניה (בדומה למחירה של אי.די.בי אחזקות בבורסה ערב היציאה לגיוס). בנוסף, כל רוכש חבילה יקבל שתי סדרות של כתבי אופציה, הניתנות להמרה למניות של אי.די.בי אחזקות: שני כתבי אופציות מסדרה 5, שכל אחד מהן ניתנות למימוש למניה רגילה במחיר מימוש של 46 שקל למניה - הגבוה בכ-15% ממחירה בבורסה, וזאת ניתן יהיה לממש עד ה-6 בספטמבר 2012.

בנוסף לכך, מונפקים כתבי אופציה מסדרה 6, כך שכל שני כתבי אופציה יהיו ניתנים למימוש למניות אי.די.בי אחזקות במחיר של 64 שקל למניה - הגבוה בכ-64% ממחיר המניה בבורסה. את מימוש האופציות מסדרה זו ניתן יהיה לבצע עד ה-7 בדצמבר 2014.

שתי סדרות האופציות הוצעו ללא תמורה, כשהמחיר האפקטיבי של החבילה כולה נאמד ב-34 שקל למניה, ומשקף דיסקאונט של כ-12% לעומת מחיר המניה בבורסה. אם שתי סדרות האופציות ימומשו במלואן, ייכנסו לקופת אי.די.בי אחזקות כ-180 מיליון שקל נוספים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully