וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

סגירה חיובית רביעית בחמישה ימים בוול סטריט

נמרוד הלפרן

23.2.2012 / 23:34

אורמת טכנולוגיות עלתה ב-5% על רקע הדו"חות. HP נפלה ב-6.5% עקב תחזית מאכזבת. פרוקטר אנד גמבל טיפסה ב-3% על רקע ארגון מחדש

בורסות וול סטריט נסגרו במגמה חיובית בפעם הרביעית בחמישה ימי המסחר האחרונים, לאחר שמספר תביעות האבטלה הראשונות בארה"ב נותר בשפל של ארבע שנים, ועל רקע עלייה חדה מהצפוי בביטחון העסקים בגרמניה.

דאו ג'ונס עלה ב-0.4%; מדד S&P 500 טיפס ב-0.4%; מדד נאסד"ק הוסיף 0.8%. שוק האג"ח הממשלתיות בארה"ב נסגר בעליות לאחר שמכרז שערך משרד האוצר האמריקאי למכירת אג"ח ממשלתיות לשבע שנים בסך 29 מיליארד דולר משך תשואה של 1.418% - פחות מהתחזיות. התשואה על האג"ח הממשלתיות האמריקאיות ל-10 שנים ירדה ב-0.02% לרמה של 1.98%.

נתוני מקרו בארה"ב ואירופה

מספר תביעות האבטלה הראשונות בארה"ב נותר בשבוע שעבר ללא שינוי ברמה של 351 אלף - הרמה הנמוכה ביותר מאז חודש מארס 2008 - מסר היום משרד העבודה האמריקאי. כלכלנים צפו כי מספר התביעות יגדל ב-7,000 - שבוע רביעי ברציפות בו מספר התביעות נמוך מתחזיות הכלכלנים.

"הנתונים החזקים של החודשים האחרונים נמשכים", אמר הכלכלן גיא ברגר מחברת RBS סקוריטיס, בראיון לסוכנות הידיעות בלומברג. "אם לא יהיו הפתעות, נראה כי פברואר צפוי להיות חודש נוסף של צמיחה חיובית בתעסוקה".

החזית המקרו כלכלית סיפקה חדשות מעודדות גם מצדו השני של האוקיינוס האטלנטי. מדד ביטחון העסקים בגרמניה עלה בפברואר לרמה של 109.6 נקודות - שיא של שבעה חודשים - לעומת 108.3 נקודות בינואר, מסר היום מכון המחקר Ifo. כלכלנים צפו עלייה מתונה יותר של המדד לרמה של 108.8 נקודות.

"דו"ח Ifo שפורסם היום הוא חדשות מאוד טובות עבור גרמניה", אמרה אנליסטית האג"ח אנליסה פיאצה, מחברת ניוודג', לסוכנות הידיעות בלומברג. "נראה כי הוא מצביע על המשך העמידות של הכלכלה בפני הזעזועים החיצוניים המתמשכים", הוסיפה.

תחזית למיתון בגוש היורו

בה בעת, הנציבות האירופית הזהירה היום כי כלכלת גוש היורו צפויה לשקוע במיתון השנה, למרות סימני ההתייצבות שנראו באחרונה. התוצר המקומי הגולמי (GDP) של 17 מדינות גוש היורו צפוי לרשום השנה צמיחה שלילית של 0.3%, לפי תחזית הנציבות. בתחזיתה הקודמת מנובמבר צפתה הנציבות צמיחה של 0.5% בכלכלת גוש היורו ב-2012, לאחר צמיחה של 1.4% בשנת 2011.

הירידה החדה ביותר בתוצר צפויה להירשם השנה ביוון - צמיחה שלילית של 4.4%, לפי תחזית הנציבות. 2012 תהיה השנה החמישית ברציפות בה נמצאת כלכלת יוון במיתון. התוצר של 27 מדינות האיחוד האירופי, אשר כוללות גם מדינות כמו בריטניה ושוודיה שאינן שותפות בגוש היורו, צפוי לרשום השנה צמיחה אפסית, לפי תחזית הנציבות.

מניות במוקד תשומת הלב

היולט פקארד (HP), יצרנית המחשבים האישיים (PC) הגדולה בעולם, דיווחה אמש לאחר סגירת המסחר בוול סטריט על ירידה של 15% במכירות ברבעון האחרון וסיפקה תחזית רווח נמוכה מהצפוי לרבעון הנוכחי. עוד במגזר הטכנולוגיה, ענקית מוצרי האלקטרוניקה אפל נסחרת על רקע האסיפה השנתית של בעלי מניות החברה הנערכת היום בקליפורניה.

בחזית הדו"חות הכספיים, לאחר סגירת המסחר היום בוול סטריט עתידות לפרסם את תוצאותיהן הרבעוניות חברת הביטוח AIG וחברת ההפקות לייב ניישן, אשר צפויות לדווח בהתאמה על רווח של 59 סנט למניה והפסד של שלושה סנט למניה.

פרוקטר אנד גמבל , יצרנית מוצרי הצריכה הגדולה בעולם, הודיעה היום על כוונתה לפטר 5,700 עובדים במהלך השנה וחצי הקרובה, או כ-10% מכוח העבודה של החברה שאינו מועסק בייצור, במסגרת תכנית ארגון מחדש שנועדה לצמצם את הוצאות החברה ב-10 מיליארד דולר עד סוף שנת הכספים המסתיימת בחודש יוני 2016.

ענקית מוצרי הצריכה האמריקאית מסרה כי יישום הקיצוצים יושלם עד סוף שנת הכספים הבאה, המסתיימת ביוני 2013. פרוקטר אנד גמבל הורידה גם את תחזית הרווח לשנת הכספים הנוכחית המסתיימת בסוף יוני מטווח של 4-4.1 דולר למניה לטווח של 3.93-4.03 דולר למניה. תחזית האנליסטים היתה לרווח שנתי של 4.06 דולר למניה. החברה ציינה כי התחזית המעודכנת משקפת את ההסכם למכירת עסקי פרינגלס לחברת קלוג תמורת 2.7 מיליארד דולר.

מנכ"ל אפל, טים קוק, אמר היום כי כמות הכסף בקופת המזומנים של ענקית מוצרי האלקטרוניקה גדולה יותר מזו הנדרשת לניהול החברה. בקופתה של יצרנית האייפון ומחשב הטאבלט אייפד, יש כעת 97.6 מיליארד דולר במזומן והשקעות, "וזהו סכום גדול יותר מהנדרש לניהול החברה", אמר קוק באסיפה השנתית של בעלי מניות אפל הנערכת היום בקליפורניה.

קוק אמר עוד כי הוא מקיים "שיחות פעילות" כדבריו לגבי האפשרויות לניצול המזומנים בקופת החברה, וחזר בכך את התבטאויות קודמות בעניין. דירקטוריון אפל נבחר מחדש באסיפת בעלי המניות, והחברה הודיעה כי כוונתה לאמץ החלטה לפיה דירקטורים במועצת המנהלים של החברה ייבחרו בהצבעת רוב.

sheen-shitof

מחיר חסר תקדים

המכשיר של הישראלים שהמציאו את מסירי השיער בהנחה בלעדית

בשיתוף Epilady

מניות ישראליות במסחר

אורמת טכנולוגיות שבשליטת יהודה ודיתה ברוניצקי נסחרה על רקע הפסד של 43 מיליון דולר, אותו רשמה ברבעון הרביעי של 2011, שהם 95 סנט למניה בהשוואה לרווח של 4.5 מיליון דולר ברבעון המקביל ב-2010, ו-10 סנט למניה. ההפסד ברבעון החולף נובע מהפרשה של 61.5 מיליון דולר ברוטו (49 מיליון דולר נטו) למחיקת נכסי מס שהחברה אמורה לממש בעתיד כדי להקטין את חבות המס שלה. הנכסים נמחקו בשל העלייה בסבירות שהחברות הבנות הרלוונטיות בארה"ב לא יצברו רווחים עד למועד הפקיעה של הטבות המס, כך שלא ניתן יהיה לממש את ההטבות.

  • עוד באותו נושא:
  • וול סטריט

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully