וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

טלפון אחד - וחסכתם מאות שקלים בשנה על אינטרנט

רותי לוי

29.2.2012 / 9:24

כניסת HOT לשוק האינטרנט הזכירה לצרכנים את מה שנוטים לשכוח - מחיר שירות האינטרנט ניתן למיקוח. כך הורדנו את חשבון האינטרנט של מספר צרכנים

"שלום, אני מתקשרת בשם חבר שלי, יש לי הרגשה שהוא משלם די הרבה על שירותי האינטרנט" - כך פתחתי לפני יומיים את השיחה האופטימית עם נציגת ספקית האינטרנט 013 נטוויז'ן.

הנציגה לא היססה לרגע: "וואו, כן, אני רואה. אל תדאגי, הוא ישלם הרבה פחות", היא השיבה. "55 שקל בחודש על 2.5 מגה-ביט לשנייה זה מחיר מופקע, את לא חושבת?" שאלתי. "את לא צריכה להסביר את עצמך, חמודה", השיבה הנציגה. "אני בכלל לא מתווכחת, מיד מעדכנת הוזלה. תמסרי לחבר שמהיום הוא משלם 19.90 שקל בחודש".

השיחה הזו היתה יכולה להישמע מפתיעה בכל הזדמנות אחרת, אך לא בשבוע האחרון. כניסתה של הספקית HOTnet לענף האינטרנט מצליחה להסעיר את חברות התקשורת והצרכנים כאחד. הספקית מבית HOT מציעה ללקוחותיה תמחור אגרסיבי של 20 שקל בחודש - לכל מהירות גלישה.

הספקיות המתחרות טוענות מנגד כי מדובר בתמחור הפסדי, שמתאפשר רק בשל כוחה של HOT כחברת תשתית, וכי קצב הניתוקים במוקדים שלהן גדל פי 2.5 מאז שהחלה החברה לשווק את החבילות החדשות.

מחיר ספקיות אינטרנט. TheMarker
מחיר ספקיות אינטרנט/TheMarker

עדיין קשה להעריך את טיב השירות של HOTnet, אבל הבשורה הגדולה של הספקית החדשה אינה רק בתמחור האטרקטיבי, אלא בעובדה שהיא מזכירה ללקוחות את מה שהם נוטים לשכוח: אפשר וכדאי להתמקח. צרכנים שקוראים על מהפכת מחירים, לומדים מחדש ששווה לבדוק את החשבון החודשי ולנסות לשפר את התנאים מול ספקית האינטרנט שלהם.

שוק ספקיות שירותי האינטרנט תמיד היה פתוח למשא ומתן. המחיר המוצהר אף פעם לא היה המחיר הקשיח והקבוע של המוצר, וברוב המקרים, התמקחות הניבה מחיר נמוך יותר. מי שסיגל לעצמו מנהג והקפיד לצלצל מדי שנה לעדכן את התעריפים בתוכנית שלו, תמיד הצליח להוזיל את המנוי על האינטרנט באותה מהירות או לכל הפחות לשדרג למהירות גבוהה יותר במחיר זהה.

ללא עדכון כזה, המחירים לא רק שלא נוטים לרדת, אלא להתעדכן כלפי מעלה בטענה כי "תמה תקופת המבצע שאליו הצטרף הלקוח". כך, מי שהתעצל או שכח לצלצל, צפוי להתעורר ולגלות בוקר אחד שהוא משלם מחיר כפול, בדיוק כמו הלקוח שלנו, ששילם 55 שקל בחודש על אינטרנט במהירות 2.5 מ"ב לשנייה.

השוואה פשוטה

בשיחת טלפון אחת הצלחנו בלי כל מאמץ לחסוך בעבור הלקוח 64% ממחיר התוכנית. כשהעביר לנו את פרטיו, הוא הדגיש כי במועד ההצטרפות לתוכנית האמורה, "המחירים דווקא היו מאוד אטרקטיביים".

הלקוח הזה, כמו לקוחות רבים אחרים, צריך להבין את השיטה: שוק האינטרנט תמיד מתקדם לעבר מהירויות גבוהות יותר במחירים נגישים יותר. כשאינטרנט במהירות של 10 מ"ב לשנייה ומעלה נהפך לנחלתם של 42% מהגולשים, המהירות הבסיסית שעליה הוא משלם (2.5 מ"ב לשנייה) כבר אינה יכולה להימכר ביותר מ-20 שקל בחודש.

שלא כמו אינספור התוכניות והקומבינציות הקיימות בשוק הסלולר, האינטרנט הוא מוצר פשוט יחסית. המחיר של הספקיות נקבע לפי מהירות בלבד, והחשבונית אינה משתנה מדי חודש לפי צריכה של דקות או תכנים. השוואה בין מהירויות זהות אצל הספקיות השונות היא קלה ונגישה, וכל שנדרש זה להציץ בחשבונית ולהרים טלפון כדי לוודא שאינכם משלמים מחיר מופקע. כאן, מה שהחברים שלכם השיגו בהכרח מגיע גם לכם.

גם המעבר בין החברות אינו כרוך במאמץ אמיתי. מעבר בין ספקית אחת לאחרת נעשה בשיחת טלפון, אינו מצריך החלפת כרטיסים או ממירים או הזמנת טכנאי, ובשנה האחרונה הוא אף נטול קנסות יציאה.

ביומיים האחרונים ביקשנו מכמה ממכרינו לנדב לנו את פרטי הגישה לחשבון האינטרנט שלהם, כדי שנבצע עבורם שיחה בשיטת לקוח סמוי מול מוקדי השירות של שלוש ספקיות האינטרנט הגדולות בישראל: 012 סמייל, 013 נטוויז'ן ו-014 בזק בינלאומי.

הבטחנו אך ורק לנסות להוזיל את העלות למהירות הקיימת ולא לבצע שדרוגים ומעברים בין חברות. בשורה התחתונה, הצלחנו להוזיל את כל החשבונות שהגיעו לידינו ב-25%-65% - בין 7 ל-35 שקל בחודש למנוי. הנה שלושה מקרים לדוגמה, ומסקנות שהגענו אליהן בהסתמך על הנתונים שמצאנו.

sheen-shitof

במבצע מיוחד

הפטנט המתקדם בעולם שמבטיח שיפור עור הפנים מהטיפול הראשון

בשיתוף נומייר פלוס

שחר ויתר על שירותים מיותרים - וחסך 43%

• הספקית: 013 נטוויז'ן

• המחיר לפני: 69.80 שקל בחודש עבור אינטרנט במהירות 12 מגה-ביט

• המחיר אחרי: 39.90 שקל בחודש עבור אינטרנט במהירות 12 מגה-ביט

• שיעור ההוזלה: 43% (30 שקל בחודש)

שחר מסר לנו חשבונית של 70 שקל בחודש, ואילו הנציג של 013 נטוויז'ן אמר לנו כי עלות הגלישה היא 39.90 שקל בחודש בלבד. היכן נמצאים 30 השקלים הנותרים? 5.90 שקלים הם דמי מנוי עבור תוכנית לחו"ל, ששחר ביקש להסיר. מתברר כי הלקוח רכש גם חבילה, כפי שהציע לו נציג המכירות, מבלי להבין את חלקיה ומבלי לדעת שניתן לוותר עליהם.

כך למשל, 24 שקל בחודש נוספו עבור תוכנת אבטחת אינטרנט של נורטון. עבור שנה מדובר בעלות כוללת של 288 שקל. ואולם, באתר הרשמי של נורטון נמכרת אותה תוכנה ב-159 שקל בלבד. מלבד זאת, אפשר למצוא ברשת מגוון תוכנות אבטחה חינמיות וראויות. "ההאקר הסעודי לא יכול היה להגיע ללקוחות שלנו", ניסה הנציג לשכנע אותנו. מדובר בטענה מופרכת, שכן הפריצה לפרטי האשראי התבצעה בשרתי ספקיות חיצוניות, ולא על מחשבי המשתמשים, שעליהם מגנה התוכנה.

מ-013 נטוויז'ן נמסר בתגובה כי: "תוכנות אבטחת מידע חיוניות עבור הלקוחות להגנה על המחשב מפני המספר הגדל והולך של איומי האינטרנט. חשוב להדגיש כי מחירה של התוכנה כולל תמיכה וסיוע של נציג טכני בתהליך ההתקנה ולאורך חיי המוצר".

מסקנות:

1. ודאו ממה מורכב החשבון: כל הפרטים מופיעים באותיות הקטנות בחשבונית, והצצה חד פעמית בהם תמנע תשלום עודף.

2. אל תתפתו לחבילות המורחבות עם שירותי האנטי-וירוס והאנטי-ספאם. יש ברשת אלטרנטיבות חוקיות וראויות בחינם.

נדב משלם 40% פחות בזכות השוואת מחירים

• הספקית: בזק בינלאומי

• המחיר לפני: 64.90 שקל בחודש עבור אינטרנט במהירות 10 מגה-ביט לשנייה

• המחיר אחרי: 39 שקל בחודש עבור אינטרנט במהירות 10 מגה-ביט לשנייה

• שיעור ההוזלה: 40% (26 שקל בחודש)

את השיחה הזו בחרנו לנהל בצורה הכי שקטה שהספקית מציעה: בשירות הצ'אט. גילינו כי במקרה זה נדב משלם 15 שקל בחודש על אנטי וירוס, וביקשנו להסיר את השירות - מה שהשאיר אותנו עם חבילה של 10 מגה-ביט לשנייה בעלות חודשית של 49 שקל.

הנציג התעקש כי מדובר במחיר טוב, אך אנחנו ידענו לשלוף את מחירי המתחרים, לאחר שנכנסנו לאתר כמהזה, המספק את המחירים העדכניים של תוכניות רשתות התקשורת, וראינו כי מהירות של 10 מ"ב לשנייה נמכרת אצל כל הספקיות בטווח מחירים של 35-42.90 שקל בחודש. לא שאפנו לשבור את השוק, רצינו לקבל מחיר הגיוני ולחסוך כמה שאפשר.

ידענו שגם בזק בינלאומי מציעה את החבילה ב-39 שקל בחודש ללקוחות חדשים. הפגנו בקיאות במחירי המתחרים, וכתבנו לנציג: "אנחנו מצפים שעם התחרות הנוכחית בשוק, החברה לפחות תשווה את מחיריה כמו ללקוח חדש שלה". הנציג הסכים והוזיל את החבילה ל-39 שקל בחודש.

מסקנות:

1. ברשת עומדות לרשותנו אפשרויות חינמיות להשוואת מחירים . אזכור של מחיר נמוך שקיים בחברה מתחרה, הוא תמיד המפתח לקבלת הצעה מוזלת. הראו לנציג שאתם לא מנותקים ממציאות המחירים.

2. הנציג אומר לכם שהוא לא משחק על מחיר אלא על איכות? הבהירו לו כי אתם מאמינים באיכות של החברה, אבל המחיר עדיין גבוה ממה שאתם מוכנים לשלם, בייחוד לאור המחירים המוצעים בשוק.

גילה הצליחה לחסוך גם בתוכנית הזולה

• הספקית: 012 סמייל

• המחיר לפני: 25.90 שקל בחודש עבור אינטרנט במהירות 2.5 מגה-ביט לשנייה

• המחיר אחרי: 16.90 שקל עבור ספק במהירות 2.5 מגה

• שיעור ההוזלה: 35% (9 שקלים בחודש)

תוכנית האינטרנט של גילה לא היתה יקרה במיוחד, ותיארנו לעצמנו שנוריד את מחירה ב-6 שקלים כדי לעדכנו ל-20 שקל בחודש - המחיר שגבו מאתנו החברות האחרות עבור אותה מהירות.

בשיחה עם הנציגה של 012 סמייל הבהרנו לה כי 26 שקל בחודש על מהירות של 2.5 מגה-ביט לשנייה זה סכום גבוה מדי. הנציגה הסכימה וציינה כי המחיר כיום הוא 20.90 שקל, והבטיחה לעדכן לנו את התוכנית בתעריף החדש. התעריף הזה גבוה בשקל אחד ממה שהציעה לנו 013 נטוויז'ן, ולכן ציינו בפני הנציגה כי "המחיר המעודכן שהוצע לנו בחברת טריפל-סי הוא 17.50 שקל בחודש.

זו אמנם חברה קטנה, אבל גם המחיר שהצלחנו להשיג ב-013 נטוויז'ן היה 19.90 שקל. אנחנו לא רואים סיבה שנשלם אפילו שקל אחד יותר". הנציגה ביקשה שנמתין רגע בזמן שהיא מדברת עם המנהל, וחזרה אלינו כעבור דקה: "אוקי, המנהל אישר לי לתת לך מחיר של 16.90 שקל בחודש".

התקשרנו בשביל לחסוך 6 שקלים מהחשבון החודשי, וחסכנו בסופו של דבר 9 שקלים בחודש (35% מהמחיר המקורי).

מסקנה:

גם אם מדובר בכמה שקלים בודדים, אל תוותרו. אין סיבה שתצאו פראיירים. צרו קשר עם מוקד שירות הלקוחות, ובקשו את המחיר הנמוך שמגיע לכם.

עוד חשבונות שהצלחנו להוזיל

• הספקית: בזק בינלאומי מחיר לפני: 30 שקל בחודש עבור אינטרנט במהירות 4 מ"ב לשנייה ■ מחיר אחרי: 22.50 שקל בחודש עבור אינטרנט במהירות 4 מ"ב לשנייה | שיעור ההוזלה: 25% (7.50 שקלים בחודש) - הספקית: 013 נטוויז'ן

• מחיר לפני: 54.95 שקל בחודש עבור אינטרנט במהירות 2.5 מ"ב לשנייה | מחיר אחרי: 19.90 שקל בחודש עבור אינטרנט במהירות 2.5 מ"ב לשנייה | שיעור ההוזלה: 65% (35 שקל בחודש) - הספקית: 012 סמייל

• מחיר לפני: 49.90 שקל עבור אינטרנט במהירות 10 מ"ב לשנייה | מחיר אחרי: 29.90 שקל עבור אינטרנט במהירות 10 מ"ב לשנייה | שיעור ההוזלה: 40% (20 שקל בחודש)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully