וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"טיפלנו במחירי הדיור - עכשיו נטפל בחשמל"

טל שלו

25.3.2012 / 11:07

לפי תכנית אותה הורה ראש הממשלה, בנימין נתניהו, לבחון, תעריף החשמל ישתנה בהתאם לרמת הצריכה של הלקוח. נתניהו: "העלייה בתעריף - תוצאה של הסנקציות על אירן"

ראש הממשלה, בנימין נתניהו, הורה הבוקר (ראשון) לשר האוצר, יובל שטייניץ, ולשר האנרגיה והמים, עוזי לנדאו, לבחון את התכנית של לנדאו להעלאה דיפרנציאלית של תעריפי החשמל, בעקבות המלצת רשות החשמל להעלות את התעריף ב-9%. לפי תכנית לנדאו, אנשים הצורכים כמות רבה של חשמל ישלמו תעריף גבוה יותר מאלה החוסכים.

לנדאו אמר בפתח הישיבה: "ביקשנו מרשות החשמל לבדוק את התעריף הדיפרנציאלי של החשמל וכעת נעשית בדיקה, כשהעיקרון המנחה הוא רגישות חברתית, כך שמי שחוסך בחשמל ישלם מחיר נמוך והמשתמשים באופן נדיב ביותר ישלמו יותר". עוד אמר לנדאו כי "חשוב להיזהר שכשגובים את תעריף החשמל לא ייפגע מזה מעמד הביניים".

נתניהו אמר בפתח הישיבה כי "אחרי שטיפלנו במחירי הדיור ואחרי שאנחנו עדים לתוצאות ראשונות של ירידת מחירים אלה, צריך לטפל גם במחירי החשמל". ראש הממשלה אמר כי העלייה במחירי החשמל הן תוצאה של סנקציות על אירן ולא של שיח ציבורי. "הטלת הסנקציות על אירן מייצרת עלייה במחירי הנפט וזה מחייב אונו לחשוב איך עושים את זה", אמר נתניהו.

שטייניץ ביקש להדגיש כי העלאת המחירים הנוכחית הייתה צריכה להגיע לשיעור של 40%, והמדינה ויתרה על הכנסות של מיליארד וחצי שקלים במטרה למתן את העלייה ל-9% בלבד. "באמצע 2013 המחיר צפוי לרדת בעקבות התחלת השימוש בגז מקידוח תמר", הוסיף.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully