וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

וול סטריט: S&P סגר את השבוע הגרוע ב-2012

נמרוד הלפרן, ערן אזרן

5.4.2012 / 23:26

אלווריון צללה ב-30% האג"ח בארה"ב השלימו הזינוק הדו-יומי החד מאז ינואר. מחר לא יתקיים מסחר לרגל יום שישי הטוב. מדד נאסד"ק עלה לראשונה זה 3 ימים

בורסות וול סטריט נסגרו במגמה מעורבת, אך מדד S&P 500 השלים את ירידה השבועית החדה ביותר השנה, לאחר שנפילת האג"ח הממשלתיות של ספרד הגבירה את החששות מפני החרפה במשבר החוב באירופה. עם זאת, ירידת מספר תביעות האבטלה הראשונות בארה"ב לשפל של ארבע שנים, אשר חיזקה את ההערכות כי נמשכת התאוששות שוק העבודה האמריקאי, תמכה במדדים. מדד נאסד"ק נסגר בעליות לראשונה זה שלושה ימים. יום חמישי היה יום המסחר האחרון של השבוע, שכן ביום שישי לא יתקיים מסחר בוול סטריט לרגל חג יום שישי הטוב.

מדד דאו ג'ונס נסגר בירידה של 0.1% - יום שלישי ברציפות של ירידות; מדד S&P 500 נסוג ב-0.1% בדרכו לירידה שבועית של 0.8% - הירידה השבועית החדה ביותר בשנת 2012. עם זאת, המדד עודנו גבוה ב-11% מרמתו בתחילת השנה. מדד נאסד"ק, אשר נפל אתמול ב-1.5% - הירידה היומית החדה ביותר בשנת 2012 - עלה ב-0.4%.

שוק האג"ח הממשלתיות האמריקאיות נסגר בעליות, לאחר שירידות חדות של האג"ח הממשלתיות של ספרד הגבירו את הביקוש לאג"ח הממשלתיות של ארה"ב, הנחשבות להשקעה בטוחה יחסית. התשואה על האג"ח הממשלתיות האמריקאיות ל-10 שנים ירדה ב-0.05% לרמה של 2.17% והשלימה בכך נפילה של 0.12% ביומיים - הנפילה הדו-יומית החדה ביותר מאז ינואר.

שוק העבודה בארה"ב

מספר תביעות האבטלה הראשונות בארה"ב ירד בשבוע שעבר לרמה של 357 אלף - הרמה הנמוכה ביותר מאז אפריל 2008 - לעומת 363 אלף תביעות בשבוע הקודם, מסר היום משרד העבודה האמריקאי. תחזית הכלכלנים היתה לירידה מעט חדה יותר ל-355 אלף תביעות.

ביום שישי יפרסם משרד העבודה האמריקאי את דו"ח התעסוקה לחודש מארס. כלכלנים צופים בממוצע כי 215 אלף משרות נוספו לשוק העבודה בארה"ב בחודש מארס, ושיעור האבטלה יישאר ללא שינוי ברמה של 8.3%. כלכלני גולדמן סאקס העלו היום את תחזית תוספת המשרות בארה"ב במארס מ-175 אלף ל-200 אלף.

אתמול פורסמו נתונים שהראו כי חברות בארה"ב הוסיפו מספר גבוה מהצפוי של משרות בחודש מארס, עדות נוספת להמשך התאוששות שוק התעסוקה האמריקאי. חברת ההשמה ADP דיווחה אתמול כי 209 אלף משרות נוספו למגזר הפרטי בארה"ב בחודש מארס, בהמשך לגידול של 230 אלף משרות בפברואר. כלכלנים צפו גידול מתון יותר של 206 אלף משרות במארס, לאחר תוספת של 216 אלף משרות שעליה דווח במקור בפברואר.

בורסות וול סטריט רשמו השבוע ירידות חדות לאחר שהבנק הפדרלי אותת עכי יימנע מנקיטת צעדים מוניטריים מרחיבים נוספים אלא אם כן התאוששות כלכלת ארה"ב תאבד מתנופתה או לחילופין שהאינפלציה תתמתן לרמה נמוכה יותר מהיעד של 2%. כך לפי פרוטוקול שפורסם שלשום, של ישיבתה האחרונה של ועדת השוק הפתוח של הבנק הפדרלי (FOMC) שהתקיימה ב-13 במארס - ישיבה שבסופה שב והעריך הבנק המרכזי כי יידרש להותיר את הריבית ברמה נמוכה באופן חריג עד שלהי שנת 2014.

"כמה מחברי הוועדה העריכו כי יהיה צורך בתמריצים נוספים במקרה שהכלכלה תאבד מתנופתה או שהאינפלציה תישאר מתחת לרמה של 2%", נכתב בפרוטוקול הישיבה. ככלל, הפרוטוקול מצביע על תחושת דחיפות פחותה בקרב בכירי הבנק המרכזי לנקוט בצעדים מוניטריים מרחיבים נוספים לעומת הישיבה הקודמת שנערכה בינואר. באותה ישיבה, מספר חברים בוועדה העריכו כי התנאים הכלכליים הנוכחיים עשויים לחייב רכישות אג"ח נוספות, אולם בישיבה שנערכה בחודש שעבר, עמדה זו הוחלפה בהערכה לפיה יהיה מקום לצעדים הללו רק במקרה של הרעה בתנאים הכלכליים.

בתחילת שנת 2012, העריכו מרבית הכלכלנים כי הבנק הפדרלי יבצע סבב נוסף של הרחבה כמותית באמצע שנת 2012, אולם ככל שהשתפרו הנתונים המקרו כלכליים שפורסמו בארה"ב, נדחק המועד בו העריכו האנליסטים כי צפויה הרחבה כמותית נוספת רחוק יותר אל העתיד.

בזירה האירופית

האג"ח הממשלתיות של ספרד נסחרות בירידות זה היום השלישי ברציפות, והפער בין התשואה על האג"ח של ספרד ל-10 שנים לבין התשואה על מקבילותיהן הגרמניות חצה את רמת 4% בראשונה מאז ה-12 בדצמבר. "המצב עדין למדי", אמר לורן פרנסולטר, ראש אסטרטגיית אג"ח בבנק ברקליס, בראיון לסוכנות הידיעות בלומברג. "עדיין קיימים סיכונים רבים סביב ספרד במונחי המערכת הבנקאית, ובמיוחד לאור העובדה שהכלכלה נחלשת. המשקיעים עדיין נרתעים מאוד לחזור לשווקים האלה", הוסיף.

הנפקת אג"ח ממשלתיות מאכזבת של ספרד שבוצעה אתמול שבה ועוררה חשש כי ממשלתה תזדקק לסיוע של אירופה - בדומה לאירלנד, פורטוגל ויוון לפניה. חששות אלו גררו אמש את לנעילה שלילית בוול סטריט, נפילה יומית 2.3% במחיר הנפט, וצניחה של 3.5% במחיר הזהב.

הבנק המרכזי של אירופה (ECB), הותיר אתמול כצפוי ללא שינוי את הריבית בגוש היורו בשפל של 1%. נשיא הבנק המרכזי של אירופה, מריו דראגי, אמר כי האמצעים שנקט הבנק בחודשים האחרונים - כולל שני סבבים של הזרמת נזילות לבנקים - חריגים וזמניים בלבד. בחודש שעבר הזהיר דראגי מפני סיכון לאינפלציה באירופה והחל לדבר על נסיגה מאמצעי החירום שבהם נקט הבנק המרכזי. עם זאת, דראגי אמר היום כי האינפלציה בגוש היורו צפויה להישאר ברמה של פחות מ-2% ב-2013. דראגי הוסיף כי עליית מחירי הסחורות מסכנת את הצמיחה בגוש היורו.

הנציבות האירופית צופה שכלכלת גוש היורו תרשום השנה נסיגה של 0.3%. איטליה, ספרד, בלגיה, יוון, קפריסין, הולנד, פורטוגל וסלובניה צפויות כולן לרשום צמיחה שלילית בעוד שגרמניה תצמח ב-0.6%, לפי התחזית.

מניות בולטות במסחר

אפל תשיק את הטלוויזיה החדשה שלה השנה במחיר של 1,250 דולר והיא תיקרא "iPanel", כך צופה האנליסט פיטר מיסק מחברת המחקר ג'פריס. מיסק העלה את מחיר היעד למניית אפל מ-690 דולר ל-800 דולר, וציין כי הטלוויזיה שתושק השנה היא אחת הסיבות לכך. להערכתו, אפל תמכור 2 מיליון יחידות של "iPanel" ברבעון האחרון של השנה, שבו נחגגים החגים הנוצרים, והוא צופה לה שולי הרווח של 30%.

מנכ"ל אמזון, ג'ף בזוס, נבחר על ידי אתר פורבס כמנכ"ל הטוב ביותר בארה"ב מבין 500 החברות הציבוריות הגדולות בכלכלה האמריקאית. הדירוג של פורבס נקבע על פי היחס בין שכר המנכ"ל לביצועי החברה וערך המנייה בשש השנים האחרונות. בחישוב הזה נבחר בזוס למנכ"ל היעיל ביותר, לאחר שהפך את אמזון לאחת מחברות האינטרנט הגדולות והדומיננטיות בעולם.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

פיטרו חוגגת יום הולדת עגול ואתם נהנים ממבצע של פעם ב-60 שנה

בשיתוף פיטרו

ישראליות בוול סטריט

טבע הודיעה כי רשות המזון והתרופות האמריקאית (FDA) קבעה כי החברה היתה הראשונה להגיש בקשת רישוי בגין שני פטנטים עבור התרופה Provigil, ולפיכך מוקנים לה 180 יום בלעדיות במכירת הגרסא הגנרית. החברה הבת ספלון היתה הראשונה להשיק את הגרסא הגנרית ל-Provigil ב-29 במארס 2012, ולפיכך ה-FDA קבעה שהשקה זו מזכה בבלעדיות.

מניות ישראמקו ונובל אנרג'י צפויות לרכז עניין הערב: ועדת צמח לעניין מאגרי הגז בחופי ישראל, בראשות מנכ"ל משרד האנרגיה שאול צמח, הגישה היום המלצותיה. הוועדה קבעה כי מאגרי גז קטנים יזכו לשיעורי יצוא גבוהים יותר מאשר מאגרים גדולים, וזאת כדי להפוך את פיתוחי המאגר הקטנים לכדאיים מבחינה כלכלית. הוועדה קבעה כי מאגר גדול יחויב לשמירת נתח מהותי של כ-15% מהגז כעתודה למשק, שככל הנראה יותר לשימוש רק לקראת הידלדלות המאגרים.

חברת אלווריון, ספקית רשתות התקשורת האלחוטית הישראלית, פירסמה היום אזהרת רווח לרבעון הראשון של 2012. החברה צופה הפסד (non GAAP) של בין 0.09-0.1 דולר למניה בדילול מלא. זאת לעומת התחזית הקודמת שעמדה על הפסד של בין 0.01-0.06 דולר למניה. התחזית הקודמת התבססה על הכנסות של בין 38-43 מיליון דולר לרבעון הראשון של 2012 ואילו כעת מעדכנת החברה את ההכנסות הצפויות לרבעון הראשון לסכום הנע בטווח של 33-33.5 מיליון דולר. החברה מסבירה את הירידה בתחזית המכירות בעקבות הזמנה גדולה של מוצרי החברה שנדחתה מהרבעון הראשון לרבעון השני.

  • עוד באותו נושא:
  • וול סטריט

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully