וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הסיוע הוכפל: 430 מיליארד דולר יוזרמו לגוש האירו

21.4.2012 / 11:30

נציגי 20 המדינות המתועשות התחייבו להעביר את הסכום, כשברקע גוברות החששות מהתדרדרות כלכלת ספרד. יו"ר קרן המטבע הבינלאומית כריסטין לגארד: "ביטוי של נחישות קולקטיבית"

נציגי 20 המדינות המתועשות בעולם התחייבו אתמול (שישי)בפסגת קרן המטבע הבינלאומית (IMF) בוושינגטון, להזרים 430 מיליארד דולרים לקרן, בעקבות החשש מקריסת גוש האירו. הסכום, הגבוה ביותר מפי שניים מסכום הסיוע הקודם, יועבר למדינות הנאבקות במשבר החובות המכה את היבשת.

יו"ר קרן המטבע הבינלאומית כריסטין לגארד אמרה כי ההחלטה מראה את הנחישות של הקהילה הבינלאומית לספק לקרן את הכלים הדרושים כדי להתמודד עם המשבר בגוש האירו. "זה צעד מאוד חשוב והכרחי. ביטוי של נחישות קולקטיבית", היא אמרה.

כריסטין לגארד, שרת האוצר של צרפת ומועמדת ליו"ר קרן המטבע הבינלאומית. רויטרס
"צעד מאוד חשוב והכרחי". יו"ר קרן המטבע הבינלאומית כריסטין לגארד/רויטרס

מצבה הכלכלי של ספרד מדאיג מאוד את ראשי הכלכלה האירופית. התשואה על האג"ח הממשלתיות של ספרד לעשר שנים חזרה לרמה של כ-6% - הגבוהה ביותר השנה וקרובה יותר לרמה של 7%, שיוון, פורטוגל ואירלנד נדרשו בגינה לבקש סיוע. אך בניגוד לשלוש כלכלות אלה, כלכלת ספרד גדולה בהרבה, ואם יידרש עבורה סיוע, היקפו צפוי להיות גדול בהרבה - משמעותית. גם התשואות על האג"ח הממשלתיות של איטליה לעשר שנים חזרו לטפס, והגיעו לרמה של 5.52%. ראש ממשלת ספרד, מריאנו רחוי, אמנם החל לקדם עם עלייתו לשלטון מדיניות צנע המתמקדת בקיצוצים בתחום החינוך והבריאות, וזכה בתמיכת מפלגתו לקיצוצים בסוף השבוע שעבר. עם זאת, ספרד אינה צפויה לעמוד ביעדי הגירעון והחוב שהתחייבה אליהם בשנה שעברה.

בדיונים המתקיימים בפסגת הקרן, טוענת ארצות הברית כי אירופה יכולה להתמודד עם המשבר בעצמה, אך בכירי גוש האירו טענו מנגד כי הם עשו די על מנת להצדיק סיוע בינלאומי נוסף. מנהיגי הגוש הרחיבו את קרן החילוץ שלהם ליותר מטריליון יורו, והציעו גם להעביר לקרן המטבע 150 מיליארד אירו. "ממשלות אירופה תרמו אל חלקן", אמר חבר דירקטוריון הבנק המרכזי של אירופה (ECB), יורג אסמוסן, לפני יותר משבוע. "כעת אני מצפה מחברינו מחוץ לאירופה לתרום את חלקם למשאבי קרן המטבע". לגארד הצהירה אז כי הקרן זקוקה למימון נוסף בהיקף 600 מיליארד דולר, לא רק למטרות סיוע לאירופה.

בשני דווח: אירופה תבקש סיוע נוסף מקרן המטבע הבינלאומית

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully