וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נשיא בוליביה הלאים נכסי חברת חשמל ספרדית

3.5.2012 / 9:24

בחודש שעבר הלאימה ארגנטינה את אחזקותיה של רפסול הספרדית וכעת מצטרפת בוליביה במהלך דומה. אבו מוראלס הורה להשתלט על נכסי חברת רד אלקטריקה קורפ

אבו מוראלס, נשיא בוליביה, הלאים את הנכסים המקומיים של חברת החשמל הספרדית רד אלקטריקה קורפ, והורה לכוחות חמושים להשתלט על מתקני החברה בבוליביה - המהלך האחרון בסדרה של הלאמות של חברות ספרדיות בדרום אמריקה. בחודש שעבר הלאימה ממשלת ארגנטינה את אחזקותיה של רפסול הספרדית בחברת הנפט הארגנטינאית YPF, מהלך שעירער את היחסים הדיפלומטיים בין שתי המדינות.

מוראלס הכריז על המהלך במטה החברה המקומית בעיר קוצ'מבבה בבוליביה, במסגרת טקס ששודר בטלוויזיה לציון 1 במאי. בדומה לכריסטינה פרננדז, נשיאת ארגנטינה, בעת הלאמת YPF, נימק מוראלס את ההלאמה בכך שהחברה לא השקיעה מספיק בתשתיות מקומיות. "יחי 1 במאי, ותחי ההלאמה", הצהיר מוראלס.

רד אלקטריקה, שהחזיקה והפעילה כ-85% מקווי החשמל בבוליביה, אמרה כי תדרוש פיצוי מממשלת בוליביה. "אנו מצטערים על החלטת הממשלה, שהתבססה על מניעים שאינם ידועים לנו", אמר דובר החברה אנטוניו פראדה. "פעולות אלה נוגדות את השוק החופשי ושלטון החוק שצריכים למשול בהשקעות בינלאומיות".

דוברת ממשלת ספרד, המחזיקה ב-20% מרד אלקטריקה, אמרה כי ספרד עוקבת אחר המצב בדריכות. בכיר בממשל המקורב למשרד ראש הממשלה מריאנו רחוי, אמר כי ממשלת בוליביה פתחה ערוץ תקשורת ורמזה כי היא תהיה מוכנה לפצות את רד אלקטריקה.

ספרד, הנאבקת כיום במיתון, בשיעור אבטלה הנע סביב 24% ובחובות וגירעונות גדולים המעלים חששות כי היא עשויה להצטרף לפורטוגל, אירלנד ויוון בבקשת סיוע, היא בעלת השקעות מרובות באמריקה הלטינית, שם היו מרבית הקולוניות שלה בתקופה הקולוניאלית. השקעותיה בדרום אמריקה סייעו לה להתמודד עם המשבר הכלכלי וגל ההלאמות עשוי לפגוע בכלכלתה השברירית גם כך.

לרד אלקטריקה שווי שוק של 4.45 מיליארד יורו. מניות החברה ירדו ב-24% מאז תחילת השנה. חטיבתה בבוליביה סיפקה רק 1.5% מהכנסותיה השנתיות, שהסתכמו בשנה שעברה ב-163 מיליארד יורו. לטענת החברה, השקיעה בבולביה יותר מ-60 מיליון דולר מאז רכישת החטיבה תמורת 92 מיליון יורו.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully