וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

גאידמק: "גלמור ניצל את התיק נגדי ועשק אותי"

גלעד גרוסמן

7.5.2012 / 14:15

בתביעה שהגיש ארקדי גאידמק נגד נחום גלמור, שהיה איש הקש בפרשת בנק הפועלים, טוען גאידמק כי גלמור ניצל את התיק הפלילי שנפתח נגדו על מנת להשתלט על חברות שבבעלותו

"גלמור פגש אותי ב-2002 בלי 10 דולרים בכיס אפילו והוא גנב ממני הכל, ניצל את מצבי הקשה ויצר לי מצב קשה עוד יותר. הוא רימה אותי, איים עלי וסיבך אותי", כך העיד היום (שני) ארקדי גאידמק, במסגרת תביעת הענק שהגיש לבית המשפט המחוזי בתל אביב נגד נחום גלמור, מי שהואשם בהיותו "איש הקש" בפרשת בנק הפועלים, בה הורשעו השניים.

גאידמק תובע מגלמור 150 מיליון שקלים, שלטענתו גלמור חייב לו עבור מכירת חברה שהייתה בבעלותו, וכן דורש שיעביר לידיו מספר חברות, ששוויין נאמד בלמעלה ממיליארד שקלים. לטענת גאידמק, הוא ביקש מגלמור לשמור על החברות בנאמנות, וגלמור ניצל את מצבו הכלכלי הקשה ואת העובדה שהתנהל נגדו משפט פלילי, כדי לעשוק אותו ולחתום עמו על הסכם מכירה של החברות. בתגובה, ביקש גלמור מבית המשפט לעכב את ההליכים בתיק משום שהדבר מנוגד להסכמים בין השניים. בבקשתו כתב גלמור כי מדובר בתביעה "מופרכת לחלוטין, חסרת כל בסיס, הנשענת כל כולה על בדותות ושקרים, אותה הוא דוחה בשאט נפש". גלמור מבקש להעביר את התביעה לבוררות בשוויץ, כפי שנכתב בהסכם שנחתם בין השניים.

לדברי גאידמק, גלמור אמר לבתו כי אם לא יחתום עמו על ההסכם, שבמסגרתו העביר לו גלמור 65 מיליון שקלים, הוא (גאידמק) יישלח לתקופה ממושכת בכלא. "הוא הלך לבקר את הבת שלי בפריז, בזמן המשפט הפלילי, ואמר לה שלא אגיע לישראל במשך כמה שנים, ושלא נגרום בעיות", העיד. הוא הוסיף שנפגש בהמשך עם גלמור בפראג וביקש שייתן לו חלק מהכסף. "הוא צחק, הוא צחק", אמר. "זאת סחיטה, אני לא יכול להוכיח אבל זו סחיטה. מה שביקשו זה פרוטקשן. זה אנשים שגנבו את הכסף שלי, את האוכל של הילדים שלי. ניסו להפיל אותי על הברכיים" הוסיף, "והצליחו".

גאידמק העיד כי למרות שמתחילת הדרך חש שגלמור מרמה אותו, הוא קיווה כי בכך זאת ישלם לא את הסכום של כ-200 מיליון שקלים שהתחייב לשלם לו. כאשר שאל אותו השופט האם במידה וגלמור ישלם לו מחר כ-150 שקל, הוא יחזור בו מהתביעה, השיב גאידמק: "במצבי הנוכחי כן. מה אני יכול לעשות? כל מה שאני מבקש זה צדק ואת הגנת מערכת המשפט בישראל".

במהלך העדות עימת פרקליטו של גלמור, עו"ד תל-צור, את גאידמק עם טענתו במשפט הפלילי, לפיה גלמור הוא הבעלים של חברת הפוספטים במחלוקת. "היה מצב קפקאי. הסברתי למשטרה שגלמור הבעלים באופן רשמי, כי הוא מחזיק בחברה בנאמנות עבורי. החברה נקנתה באמצעות הכסף שלי". הוא הוסיף: "פחדתי, אז אמרתי שהוא הבעלים הרשמי, כי הייתי חשוד בהלבנת הון. אבל הפרקליטות ידעה שאני הבעלים".

במהלך העדות טען עו"ד תל-צור כי גאידמק חתם מרצונו החופשי על ההסכם מול גלמור, וכי לאורך כל המשא ומתן בין השניים, שנמשך כחצי שנה, הוא לא טען שהוא פועל תחת עושק.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully