וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בכורה מאכזבת לפייסבוק: המסחר נסגר כמעט ללא שינוי

נמרוד הלפרן

18.5.2012 / 23:37

ביום המסחר הראשון של פייסבוק בבורסת הנאסד"ק, עלתה מניית החברה רק בחצי אחוז, ושוויה עומד על 104.2 מיליארד דולרים. מניות המדיה החברתית צללו: זינגה צנחה ב-15%

רויטרס

(צילום: רויטרס, עריכת וידאו: טל רזניק)

מניית פייסבוק נסגרה כמעט ללא שינוי ביום המסחר הראשון שלה בוול סטריט, ואכזבת המשקיעים מיום המסחר הראשון של מניית מפעילת הרשת החברתית הגדולה בעולם גררה ירידות חדות במניות מגזר המדיה החברתית. מניית פייסבוק נסגרה בבורסת נאסד"ק במחיר של 38.18 דולר - עלייה של 0.5%.

המסחר במניה בבורסת נאסד"ק החל באיחור של כמחצית השעה עקב עיכובים הקשורים לטיפול בפקודות מסחר, והתנהל בתנודתיות לאחר שבמהלך המסחר כבר עלה מחיר המניה לרמה של 45 דולרים. מחזור המסחר היומי במניות פייסבוק היה 566 מיליון מניות.

האכזבה מביצועי מניית פייסבוק ביום המסחר הראשון בוול סטריט הכבידה על מניות המדיה החברתית. חברת המשחקים זינגה, שפיתחה את המשחקים הפופולריים פארמוויל וסיטיוויל, נפלה ב-15%, והמסחר בה הופסק פעמיים במהלך יום המסחר. רנרן, מפעילת אתר הרשתות החברתיות הגדול בסין אשר הוכתרה בתור "פייסבוק הסינית", צנחה ב-20%; אתר ביקורות העסקים ילפ נפל ב-16%; אתר הרשתות החברתיות העסקיות לינקדאין איבד 6%; ענקית הקופונים גרופון נסוגה בקרוב ל-7%.

sheen-shitof

תוצאות מהיום ה-1

הפיתוח המהפכני לטיפולי אנטי אייג'ינג בבית - כעת במבצע מיוחד

בשיתוף נומייר פלוס
הנפקת פייסבוק בנאסד"ק מאי 2012. (צילום: רויטרס), רויטרס
שווי שוק של 104.2 מיליארד דולרים/רויטרס, (צילום: רויטרס)

פייסבוק, החברה המפעילה את הרשת החברתית הגדולה בעולם, ביצעה אמש הנפקה ראשונה לציבור (IPO) אשר שיקפה לחברה שווי שוק של 104.2 מיליארד דולר - יותר מהשווי של חברות ענק אמריקאיות דוגמת רשת המזון המהיר מקדונלדס ובנק סיטי, ויותר מהשווי המשותף של יצרניות המחשבים HP ודל.

במסגרת ההנפקה, שהיא ההנפקה הראשונה לציבור הגדולה מעולם של חברת טכנולוגיה, גייסה פייסבוק 16 מיליארד דולר ממכירת 421.2 מיליון מניות במחיר של 38 דולר למניה. הנפקת פייסבוק נמנית על שלוש ההנפקות הראשונות הגדולות בתולדות בארה"ב לצד הנפקות חברת כרטיסי האשראי ויזה ויצרנית המכוניות ג'נרל מוטורס.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully