וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

וול סטריט סגרה שבוע חיובי ראשון זה 4 שבועות

נמרוד הלפרן

25.5.2012 / 23:16

לקראת סוף השבוע הארוך לרגל יום הזיכרון בארה"ב: נאסד"ק עלה השבוע ב-2.1%. מדד התנודתיות VIX קפץ ב-28% מתחילת החודש. פייסבוק נמוכה ב-16% ממחיר ההנפקה

בורסות וול סטריט נסגרו במגמה שלילית על רקע חששות מהחרפת משבר החוב באירופה והאטה בכלכלת סין, ולקראת סוף השבוע הארוך של יום הזיכרון בארה"ב. עם זאת, בסיכום שבועי, רשם מדד S&P 500 עלייה שבועית ראשונה זה ארבעה שבועות.

מדד דאו ג'ונס ירד ב-0.6% אך הוסיף בסיכום שבועי 0.7%; מדד S&P500 נסוג ב-0.2% אולם עלה בסיכום שבועי ב-1.7% - שבועי חיובי ראשון זה ארבעה שבועות. מדד נאסד"ק איבד 0.1% אך קפץ השבוע ב-2.1%. שוק האג"ח הממשלתיות האמריקאיות נסכר בעליות, והתשואה על האג"ח ל-10 שנים ירדה ב-0.01% לרמה של 1.75%. ביום שני לא יתקיים מסחר בבורסות בניו יורק לרגל יום הזיכרון האמריקאי (Memorial Day).

מדד התנודתיות של וול סטריט (VIX) - הידוע גם בכינויו "מדד הפחד" שכן הוא מספק אינדיקציה מסוימת לרמת הפחד של המשקיעים בוול סטריט - זינק מתחילת החודש בכ-28%. המדד, אשר נסחר בבורסת האופציות של שיקגו, חצה היום את רמת 22 נקודות - מעל לרמה ממוצעת של 20 נקודות בשני העשורים שחלפו מאז השקת המדד. עם זאת, המדד עודנו נמוך באופן ניכר משיא של 80.86 נקודות שרשם בנובמבר 2008 - בעיצומו של המשבר הפיננסי העולמי.

ספרד במוקד משבר החוב

קשיי המימון בספרד הולכים ומחריפים. בנקיה, הבנק הרביעי בגודלו בספרד, ביקש היום מממשלת ספרד חבילת חילוץ בהיקף של 19 מיליארד יורו (23.8 מיליארד דולר) – החילוץ הממשלתי הגדול ביותר בתולדות ספרד, ויותר מכפליים מהסכום שהממשלה מסרה מוקדם יותר השבוע יהיה סכום הסיוע המינימלי. בה בעת, נשיא ממשלת קטלוניה, המחוז העשיר ביותר בספרד האחראי על חמישית מכלכלת ספרד, דחק היום בממשלת ספרד לסייע לשלטון המקומי לגייס מימון בשווקים. ירידות חדות נרשמו בשוק האג"ח הממשלתיות של ספרד, והתשואה על האג"ח ל-10 שנים זינקה ב-0.14% לרמה של 6.32%.

בנקיה הולאם באופן חלקי על ידי הממשלה לפני שבועיים בשל הלוואות בעייתיות בהיקף של 32 מיליארד יורו שהעניק למגזר הנדל"ן, והסיוע הנוסף שביקש היום נועד לממן ארגון מחדש של פעילות הבנק. בעת הלאמת בנקיה כבר הזרימה הממשלה לבנק 4.5 מיליארד יורו. מכאן שסכום הסיוע הכולל לבנק מגיע כעת ל-23.5 מיליארד יורו (29.5 מיליארד דולר).

מחוז קטלוניה - האזור האוטונומי העשיר ביותר בספרד האחראי על חמישית מכלכלת ספרד - שב וקרא היום לממשלת ספרד לסייע לשלטון המקומי להשיג אשראי בשווקים. ממשלת קטלוניה נדרשת ליטול השנה הלוואות בהיקף של 13 מיליארד יורו כדי לממן מחדש הלוואות. יתר על כן, סכום זה אינו כולל הוצאות הקשורות לכיסוי הגירעון בתקציב ממשלת קטלוניה.

הפגנת ענק של תנועת "הזועמים" נגד מדיניות הצנע של ממשלת ספרד בכיכר פוארטה דל סול, מדריד, 12 במאי 2012. רויטרס
הבנק הרביעי בגודלו בספרד ביקש מממשלת ספרד חבילת חילוץ. מפגינים במדריד נגד מדיניות הצנע/רויטרס

נשיא קטלוניה, ארתור מאס, שב וקרא היום במסיבת עיתונאים במדריד לממשלת ספרד לסייע לשלטונות מקומיים להשיג קווי אשראי. "לא אכפת לי איך הם יעשו זאת, אבל אנחנו צריכים להעביר תשלומים בסוף החודש", אמר מאס, אשר הוסיף בהמשך כי ממשלת מחוז קטלוניה תעמוד בכל התחייבויותיה הפיננסיות. "הכלכלה לא תוכל להתאושש אם לא נוכל לעמוד בהוצאות", הוסיף.

ממשלת ספרד בודקת "בכל הזהירות הנדרשת" בקשות מצד ממשלות מקומיות במדינה לסייע להן בהשגת אשראי, אמרה סגנית ראש ממשלת ספרד, סורייה דה סנטה-מריה, במסיבת עיתונאים שנערכה היום בתום ישיבת ממשלת ספרד. "מדובר במנגנונים מורכבים, שיש לנתח אותם עם כל הקשיים ומורכבויות", הוסיפה.

"הסיבה להיחלשות היורו היום הוא קטלוניה, אחד המחוזות הגדולים ביותר בספרד, אשר אומר כי הוא זקוק לסיוע מהממשלה כדי להתמודד עם מימון חובותיו", אמר מרק צ'נדלר, ראש אסטרטגיית מטבע גלובלי בבית ההשקעות בראון ברדרס הרימן, בראיון לערוץ הרדיו של בלומברג. "העניין הזה גורם לזעזוע חדש בשווקים", הוסיף. בעקבות דברי נשיא קטלוניה, נחלש מוקדם יותר היום היורו מול הדולר לרמה של 1.2498 דולר ליורו - שערו הנמוך ביותר מאז חודש יולי 2010.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

איך להיראות ולהרגיש מצוין, לחיות בריא ולהפחית במשקל?

בשיתוף TI SWIM

בטחון הצרכנים בארה"ב בשיא של 4.5 שנים

בטחון הצרכנים בארה"ב עלה לרמתו הגבוהה ביותר מאז חודש אוקטובר 2007, ובשיעור חד מהצפוי, על רקע הוזלת מחירי הדלק בארה"ב. מדד בטחון הצרכנים בארה"ב של ספקית המידע הפיננסי תומסון רויטרס ואוניברסיטת מישיגן עלה בחודש מאי לרמה של 79.3 נקודות לעומת 76.4 באפריל. כלכלנים צפו כי המדד יישאר ללא שינוי לעומת הקריאה הראשונית של חודש מאי ברמה של 77.8 נקודות.

רמתו הממוצעת של המדד במהלך תקופת המיתון האחרונה בארה"ב שנמשכה 18 חודשים והסתיימה בחודש יוני 2009, היתה 64.2 נקודות. הרמה הממוצעת של המדד בחמש השנים שקדמו למיתון היתה 89 נקודות.

חששות להאטה בסין

הבנקים הגדולים בסין עשויים להחמיץ את יעדי ההלוואות שלהם בשל האטה בצמיחה הכלכלית, הפוגעת בביקוש לאשראי, לדברי 3 מקורות בכירים במגזר הבנקאי. ירידה בהלוואות בסין באפריל ובמאי מציבה את היקף ההלוואות החדשות של הבנקים הגדולים ב-2012 בכ-7 טריליון יואן, לעומת יעד הממשל להלוואות בהיקף 8-8.5 טריליון יואן, לדברי מקור לבלומברג.

לדברי מקורות, הבנקים בסין נסמכים על עסקים קטנים ובינוניים לשם צמיחה בהלוואות חדשות, על רקע האטה בביקוש להלוואות מצד החברות הממשלתיות הגדולות. הירידה בביקוש מצביעה על חומרת ההאטה בצמיחה הכלכלית בסין, ועשויה להפעיל לחץ על הממשל להוריד ריבית ולהרחיב את התמריצים הממשלתיים, לאחר כמה שנים של הידוק המדיניות המוניטרית בניסיון למנוע התחממות יתר של הכלכלה הסינית. בסוף השבוע שעבר, אמר ראש ממשלת סין, ון ג'יאבאו, כי בכוונת הממשל ליישם מדיניות מעודדת צמיחה.

ליו יוהוי, דירקטור באקדמיה הסינית למדעי החברה, מוסד ממשלתי בסין, אמר בראיון לבלומברג כי מאי עשוי להיות קשה אף יותר מאפריל, שכן 4 הבנקים הגדולים בסין, האחראים לכ-40% מההלוואות במדינה, העניקו הלוואות בהיקף 34 מיליארד יואן בלבד ב-3 השבועות הראשונים של החודש.

מניות במרכז העניין

מניית פייסבוק השלימה אתמול זינוק דו-יומי של 6.5%, אולם עדיין נסגרה במחיר הנמוך ב-13% ממחיר ההנפקה הראשונה לציבור (IPO) שביצעה בשבוע שעבר. שלשום החלו אנליסטים של בית ההשקעות נידהם לכסות את מניית חברת הרשתות החברתיות עם המלצת "קנייה" ומחיר יעד של 40 דולר. מניית פייסבוק נסגרה ביום שלישי במחיר של 31 דולר, והשלימה בכך נפילה של 18% ממחיר ההנפקה של 38 דולר.

  • עוד באותו נושא:
  • וול סטריט

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully