וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

החופש הגדול מתקרב: כמה יעלה מחנה הקיץ?

28.5.2012 / 11:08

אל הקייטנות הרגילות מצטרפים לאחרונה גם מחנות הקיץ כדרך להעסיק ולאתגר את הילדים במהלך החופש הגדול. מלימודי אנגלית ועד מבוכים ודרקונים. מדריך

כבר כמה שנים, כשמגיע החופש הגדול, הילית מייזל מכרכור רושמת את שני ילדיה הגדולים, רועי (17) ויובל (15), למחנה הקיץ Ecamp, שמתקיים בכפר הנוער מאיר שפיה. המחנה, שעוסק בעולם הדיגיטלי, מפגיש ילדים מכל העולם, נמשך שבועיים וכולל לינה. השנה גם האחות הקטנה, בת ה-9, תצטרף.

"אנחנו משפחה שאוהבת לטייל, וחיפשתי חוויה מאתגרת לילדים בחופשת הקיץ", מספרת מייזל. "ראיתי כתבה קטנה בעיתון על המחנה, הצעתי לילדי הגדולים - והם התלהבו מאוד. רועי היה הראשון שנסע, ולאחר השנה הראשונה הוא הצטרף לקורס הדרכה. השנה הוא יהיה מדריך צעיר במחנה. ליובל זו השנה השלישית כחניכה, והיא לא מפסיקה לספר על חברות שהכירה מכל הארץ".

החופש הגדול מתקרב, והדילמה לאיזו מסגרת ראויה כדאי לשלוח את הילדים בקיץ נמצאת בשיאה. לצד קייטנות שמציעות פעילות משעות הבוקר ועד הצהריים, או לכל המאוחר עד 16:00, צצו בשנים האחרונות מחנות הקיץ הכוללים פעילות במשך היום ולינה בלילה. המחנות מציעים פעילות סביב נושא מסוים, כמו טיסה, טבע, מבוכים ודרקונים, טכנולוגיה, לימוד אנגלית ועוד.

להבדיל ממחנה הקיץ של תנועת הנוער, שבו הילדים יוצאים לכמה ימים עם חבריהם לתנועה, מחנות הקיץ היעודיים מפגישים בין ילדים מכל הארץ או מחו"ל. בסקר שערכה החברה להגנת הטבע בקרב בני נוער, יותר מ-60% טענו כי היו רוצים לקחת חלק במחנה בשל המפגש עם בני נוער מרחבי הארץ, ובשל הפעילויות והאטרקציות.

אחד הדברים שצריך להביא בחשבון לפני שחושבים על פעילות כזו לילדים היא העלויות הגבוהות. המחירים מתחילים בכ-2,000 שקל לשבוע, ויכולים להגיע גם ל-9,000 שקל לשלושה שבועות. מנכ"ל Ecamp, דותן טמיר, מסביר כי אמנם מדובר בסכום לא קטן - אך יש תמורה למחיר.

"הילדים מקבלים שלוש ארוחות ביום, מקום לינה מכובד ומדריכים מבוגרים שעברו הכשרה מקיפה, ולא תיכוניסטים. חשוב גם להביא בחשבון את העיקר, שהוא התוכן שהילדים מקבלים עם סדנאות מתקדמות כמו רובוטיקה ופיתוח אפליקציות".

נקודה נוספת שעשויה להטריד את ההורים היא כיצד הילד ישתלב עם ילדים שאינו מכיר. מארגני המחנות טוענים כי כמחצית מהנרשמים הם ילדים שכבר השתתפו בקייטנה ומכירים כבר את הילדים משנים קודמות, היתר מגיעים בגפם ללא היכרות מוקדמת. לרוב מדובר בילדים שמשוגעים לנושא המחנה, ולכן פעמים רבות הם מעוניינים לחוות את התוכן ולהכיר ילדים חדשים והם מסתגלים במהירות.

"אחת המטרות של המחנה היא להפגיש ילדים עם ילדים אחרים, ואם מסתכלים מהצד אפשר לראות שכבר בערב הראשון החיבור מהיר וחלק. מאחר שמדובר בילדים עם עולם תוכן משותף, הגיבוש נעשה בתוך כמה שעות", אומר אורן חן, מנהל חברת הארה תוכניות העשרה, שמפעילה את מחנה מבוכים ודרקונים ומחנה טיס.

דני עמית, פסיכולוג מטפל בילדים נוער ומשפחה ממכון אדלר, אומר שלפני ששולחים את הילד למחנה צריך להכין אותו ללינה בחוץ ולזכור שעבור הילדים הקטנים יותר זה אינו דבר פשוט. "הלילה, באופן טבעי, קשה בגלל החושך והעייפות המצטברת. היכרות מוקדמת עם אנשי המקום או התנאים היא הכרחית, ומומלץ להסביר לילד מראש לאן הוא עומד להגיע ומי יהיה שם. נושא הזמינות להורים חשוב מאוד, ולכן יש להתעקש כי במחנה יאפשרו לילד להיות בקשר מתי שירצה עם הוריו, וכמו כן שיידע כי במקרה של מצוקה, בכל רגע נתון קיימת האפשרות שההורים יגיעו למקום".

להורים לילדים המשתלבים במהרה ממליץ עמית לדעת לכבד את העובדה שהילד יכול להסתדר לבד ולתת לו להתמודד עם החוויה ולצמוח ממנה.

מבוכים ודרקונים, הארה תוכניות העשרה

קיץ של דרקונים

איפה: כפר הנוער גן ונוף, פתח תקוה

מתי: 8-12 ביולי

גיל: 8-18

המדריכים: בני 30 המתמחים בכתיבת הרפתקאות ובעריכת משחקי תפקידים. מדריך לכל עשרה ילדים.

תנאי המקום: שלושה ילדים בחדר ממוזג עם שירותים ומקלחת צמודים.

מחנה הקיץ של הארה פועל כבר 11 שנה, ומציע בכל קיץ מחזור אחד של פעילות שבו משתתפים 100 ילדים.

המחנה מיועד לילדים חובבי המשחק מבוכים ודרקונים, ומציע מגוון פעילויות שקשורות למשחק, כמו בניית חרבות משחק, טירות ותפאורות למשחקי התפקידים.

גולת הכותרת היא הרפתקאה לילית שבה כל חניך מתחפש לדמות שהרכיב. בנוסף יש מגוון של פעילויות חברתיות, בריכה וסדנאות חיצוניות להעשרת הדמיון.

מחיר: 1,890 שקל

מחנה טיס, הארה תוכניות העשרה

הילדים לטיס

איפה: כפר הנוער מוסינזון, הוד השרון

מתי: 1-5 ביולי

גיל: 9-18

המדריכים: מעל גיל 30, בעלי רקע בעולם הטיס. מדריך קבוע לכל עשרה ילדים, שמלווה אותם למשך כל היום.

תנאי המקום: 5-4 ילדים בחדר עם מקלחת ושירותים צמודים.

מחנה חדש שייפתח השנה לראשונה. העיסוק העיקרי שאותו ילמדו הילדים במחנה הוא לימוד עולם הטיס, מבנה מטוסים, תעופה וטכנולוגיה, בנוסף לפעילויות חברתיות ושכשוך בבריכה. בערבים יש הרצאות של מומחים בתחום התעופה.

גולת הכותרת של מחנה הטיס היא בניית טיסן רדיו אישי באמצעות מנוע חשמלי עם שלט רחוק, שאותו יטיסו הילדים בעצמם בסיום המחנה.

מחיר: 1,920 שקל + 350 שקל למעוניינים לרכוש את הטיסן שבנו במהלך המחנה.

קאמפ קימאמה

להכיר חברים מחו"ל

איפה: מחזור ראשון בבית הספר מבואות ים במכמורת, ושני מחזורים נוספים בבית הספר הדמוקרטי בקיבוץ אמיר שגליל

מתי: חמישה מחזורים במהלך הקיץ

גיל: 7-17

המדריכים: מעל גיל 21 בעלי ניסיון בהדרכה במחנות בחו"ל. יש גם ליווי של צוות יועצים, פסיכולוגים ואנשי חינוך. מדריך לכל חמישה ילדים

תנאי המקום: 3-5 ילדים בחדר ממוזג עם שירותים ומקלחת צמודים.

המחנה פועל כבר תשע שנים, ולכל מחזור מגיעים 350 ילדים מכל הארץ וממדינות שונות בעולם. מודל המחנה הוא "סאמר קאמפ" אמריקאי, המציע חמישה מסלולים: סוסים וטבע, אומנויות, ספורט, מדיה וים. הדגש בכל המסלולים והמחזורים הוא על המפגש הבינלאומי והשימוש בשפה האנגלית.

המחנה מיועד לילדים עם תחומי עניין רחבים, כשבמחנה גליל ההתמחות היא בטבע עם פעילויות רכיבה על סוסים ורפטינג, במכמורת מציעים שיתוף פעולה בתכנים עם מכון וינגייט לחובבי ספורט ושיתוף פעולה עם חברת iDigital לחובבי המדיה. יש גם אפשרות למסלול ימאות, הכולל קורס צלילה, גלישת גלים, רוח ועוד.

מחיר: מחזור של שבוע ימים בגליל - 3,200 שקל, מחזור של שבועיים במכמורת - 6,900 שקל ומחזור של שלושה שבועות בגליל - 9,100 שקל.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

זה כל כך טעים ופשוט: מתכון לבננות מקורמלות

בשיתוף חברת גליל

Ecamp

להיי-טקיסטים בנשמה

איפה: כפר הנוער מאיר שפיה, ליד זכרון יעקב

מתי: שלושה מחזורים של שבועיים במהלך הקיץ

גיל: 7-18

המדריכים: יותר מ-55 מדריכים מעל גיל 23 שמגיעים עם ידע אקדמי טכנולוגי וניסיון בהדרכה. רוב המדריכים מישראל וחלקם מחו"ל. מדריך לכל חמישה ילדים.

תנאי המקום: 3-5 ילדים בחדר ממוזג עם שרותים ומקלחת צמודים

המחנה פועל זו השנה החמישית בקונצפט ה"סאמר קאמפ" האמריקאי, ומציע מפגש של ילדים מישראל עם ילדים מקהילות יהודיות בעולם. בכל מחזור משתתפים 250 ילדים.

התוכן במחנה מתמקד במדיה דיגיטלית וטכנולוגיה, והתוכן המרכזי כולל סדנאות כמו הפקת מוסיקה, עיצוב משחקי מחשב, עיצוב גרפי, קומיקס, צילום וידאו ועוד.

במהלך המחנה כל ילד בונה לעצמו שלושה פרויקטים שונים, ובסיומו מרכיב תיק עבודות ומציג אותו בפני הקבוצה.

חלק מהפעילות במחנה מוקדשת למפגש עם עולם ההיי-טק וביקור בחברות מובילות כמו גוגל ואינטל.

השנה נפתח גם מסלול גלישת גלים, שכולל סדנאות גלישה בים בבוקר, וחזרה למחנה לתכנים הטכנולוגיים בצהריים.

מחיר: 7,650-8,000 שקל, תלוי במחזור.

Summer School, נווה נופש

אנגלית בלי לטוס לחו"ל

איפה: מלון נווה שלום, ליד לטרון

מתי: 12-18 באוגוסט, ו-19-23 אוגוסט

גיל: 10-16

המדריכים: סטודנטים מישראל ומחו"ל בני 25 שעוברים הכשרה מקיפה. בכל שנה מנהלת המחנה מגיעה מארה"ב ומעבירה למדריכים את כל החידושים בתחום.

תנאי המקום: 3-5 ילדים בחדר ממוזג עם שרותים ומקלחת צמודים

סאמר סקול הוא המחנה הוותיק ביותר בישראל ומתקיים כבר 25 שנה עם 80 ילדים במחזור. המחנה מתמקד בלימודי אנגלית, כשהחוויה אמורה לדמות סאמר סקול בחו"ל. החלק העיקרי בפעילות היומיומית הוא למידת השפה האנגלית, בשילוב פעילויות חברתיות, סדנאות מקצועיות ומשחקים במגוון נושאים. כך, למשל, כשעוסקים בספורט, בוחרים בענפים הפופולריים בארה"ב, כמו פוטבול ובייסבול.

מחיר: מחזור של ארבעה לילות - 2,325 שקל, מחזור של שישה לילות - 3,087 שקל.

החברה להגנת הטבע

סנפלינג, צלילה וטיולים

איפה: המחנות מתקיימים בבתי ספר שדה של החברה להגנת הטבע בצפון ובדרום, כולל מחנה צלילה באילת.

מתי: מחזורים של חמישה ימים לאורך כל הקיץ

גיל: 10-17

המדריכים: המדריכים בקייטנה הם המדריכים בבתי הספר במהלך השנה וממשיכים בפעילות גם בקיץ. מדריך לכל 15 ילדים

תנאי המקום: 6 ילדים בחדר עם שירותים ומקלחות קרובים.

החברה להגנת הטבע מציעה בקיץ 14 מסלולים שונים. בכל מחזור משתתפים 50 ילדים. המסלולים השונים כוללים אטרקציות מים, סנפלינג, הישרדות בשטח, חקר ציפורים, שיט ועוד.

בחברה להגנת הטבע טוענים כי בניגוד למה שנהוג לחשוב, הפעילות לא מצריכה מאמצים פיסיים קשים, ולכן המחנה יכול להתאים לכל ילד שאוהב טבע ומעוניין לטייל בו.

מחיר: 1,960 שקל, מחנה צלילה - 3,079 שקל.

  • עוד באותו נושא:
  • מחנה קיץ

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully