וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

עם ספרד מחד ויוון מאידך: מגמה מעורבת בוול סטריט

נמרוד הלפרן

18.6.2012 / 23:16

זינוק בעלויות המימון של ספרד ונצחון השמרנים הדוגלים בהישארות בגוש היורו ביוון הובילו את הבורסות בניו יורק לסגירה במגמה מעורבת

בורסות וול סטריט, אשר השלימו בשבוע שעבר עלייה דו-שבועית ראשונה מאז אפריל, נסגרו במגמה מעורבת ביום המסחר הראשון של השבוע על רקע זינוק בעלויות המימון של ספרד לרמה הגבוהה ביותר מאז יצירת גוש היורו מצד אחד, ותוצאות הבחירות ביוון, שבהן רשמו נצחון המפלגות התומכות בתוכנית הצנע ובהישארות בגוש היורו, מצד שני.

מדד דאו ג'ונס ירד ב-0.2%; מדד S&P 500, אשר השלים ביום שישי שבוע חיובי שני ברציפות - עלייה דו-שבועית ראשונה מאז אפריל - עלה ב-0.1%; מדד נאסד"ק טיפס ב-0.8%. שוק האג"ח הממשלתיות האמריקאיות נסגר ביציבות, והתשואה על האג"ח ל-10 שנים נותרה ללא שינוי ברמה של 1.59%.

אירופה: ניצחון לשמרנים ביוון, זינוק בעלויות המימון של ספרד

מפלגת הדמוקרטיה החדשה השמרנית ותומכת החילוץ האירופי זכתה ביותר קולות מכל מפלגה אחרת ביוון, בבחירות שנערכו במדינה אתמול - תוצאה שפורשה בעולם כתמיכה של הבוחרים בהישארות בגוש היורו למרות המחיר הכבד של תוכנית הצנע. לרשות אנטוניס סמאראס, יו"ר המפלגה, עומדים כעת שלושה ימים לצורך גיבוש קואליציה.

אנטוניס סמארס, מנהיד מפלגת "הדמוקרטיה החדשה", חוגג ניצחון בבחירות לפרלמנט של יוון, 18 ביוני 2012. רויטרס
השמרנים חוגגים את ניצחונם בבחירות ביוון/רויטרס

עם זאת, החששות מהחרפת משבר החוב באירופה גברו היום לאחר שעלויות המימון של ממשלת ספרד זינקו לרמה הגבוהה ביותר מאז השקת היורו, לאחר שהתשואה על האג"ח הממשלתיות של ספרד ל-10 שנים חצה את רף 7% - הרמה שבה נאלצו יוון, אירלנד ופורטוגל לבקש סיוע חיצוני כדי להתמודד עם נטל חובותיהן.

"כל תחושת הקלה בעקבות תוצאות הבחירות ביוון צפויה להתפוגג במהרה", העריכו אנליסטים של בנק סוסייטה ז'נרל בדו"ח למשקיעים שפורסם היום. "במקרה הטוב ביותר, אנו צפויים לדשדוש ובלבול ביוון. מוקד תשומת הלב חוזר כעת לספרד, אשר ההתפתחויות האחרונות בה ממשיכות לעורר דאגה".

קרן המטבע הבינ"ל (IMF) העריכה ביום שישי כי ספרד צפויה לא לעמוד ביעד השאפתני שקבעה לעצמה לצמצם את הגירעון בתקציב הממשלה השנה לרמה של 5.3% מהתוצר המקומי הגולמי (GDP), וכי הגירעון בתקציב עתיד להיות גבוה בשיעור ניכר מהיעדים שקבעה גם בשנים הבאות.

עם זאת, קרן המטבע המליצה כי לממשלת ספרד להימנע מניסיונות לעמוד בכל זאת ביעד שקבעה לשנה הנוכחית, מכיוון שהדבר יחייב שינויים מבניים גדולים בתוך פרק זמן מוגבל. מרבית הקיצוצים בהוצאות הממשלה שתוכננו להתבצע בשנים 2013-2015 טרם פורטו, ציינה קרן המטבע.

sheen-shitof

במבצע מיוחד

הפטנט המתקדם בעולם שמבטיח שיפור עור הפנים מהטיפול הראשון

בשיתוף נומייר פלוס

פסגת G20

מנהיגי קבוצת 20 הכלכלות הגדולות בעולם (G20) החלו היום בוועידה בת יומיים במקסיקו, וצפויים לפי ההערכות לדון בשיתוף פעולה גלובלי לבלימת משבר החוב באירופה. מדינות G20 דנות במגוון צעדים אפשריים, ובכלל זה צמצום הגירעון של חלק מהמדינות והתחייבות לתמריצים נוספים מצד מדינות אחרות שמצבן הפיננסי טוב יותר, אמר גורם קנדי לקראת הוועידה.

בשבוע שעבר אמר מקור בכיר ב-G20 לסוכנות הידיעות רויטרס כי בנקים מרכזיים של הכלכלות המובילות בעולם נערכים לנקוט בצעדים לייצוב השווקים הפיננסים ולמניעת מחנק אשראי, במקרה שתוצאות הבחירות ביוון יגרמו לתנודות חריפות בשווקים. "הבנקים המרכזיים נערכים למהלך מתואם להזרמת נזילות", אמר המקור ביום חמישי לרויטרס.

בדרך להרחבה כמותית שלישית בארה"ב?

תשומת הלב המשקיעים השבוע תהיה נתונה גם לישיבת הריבית של הבנק הפדרלי בארה"ב שתתקיים בימים שלישי ורביעי, על רקע התגברות ההערכות כי הבנק המרכזי ינקוט בצעדים נוספים לעידוד צמיחת הכלכלה האמריקאית.

הבנק הפדרלי בארה"ב צפוי להודיע השבוע על תוכנית הרחבה כמותית (QE) שלישית, בהיקף של 600 מיליארד דולר, העריכה מיקלה מרקוסן, הכלכלנית הגלובלית הראשית של הבנק הצרפתי סוסייטה ז'נרל, בדו"ח למשקיעים.

עם זאת, ציינה מרקוסן כי השפעת המהלך על השווקים צפויה להיות שולית. "זה זמן רב שאנו מעריכים כי כל סבב חדש של הרחבה כמותית פוגעת בתשואות על ההשקעה", כתבה. "עם זאת, אנו צופים השפעה חיובית, לפחות מבחינה זו שהדבר יחזק את התחושה שיש בעל בית".

"לאור נתוני המקרו הכלכליים אשר מצביעים על האטה בצמיחה בארה"ב, אנו צופים כי הבנק הפדרלי יוריד את תחזית הצמיחה לשנת 2012 מרמתה הנוכחית של 2.7%, ויתקרב בכך לתחזית שלנו לצמיחה של 1.8% בכלכלת ארה"ב השנה", כתבה מרקוסן. "מהלך זה, יחד עם הסיכונים הקשורים למשבר החוב באירופה, יאפשרו לבנק הפדרלי לאמץ תוכנית הרחבה כמותית שלישית בישיבת ועדת השוק הפתוח של הבנק ב-20 ביוני. אנו מעריכים כי יתכן שהבנק הפדרלי ירחיב את 'מבצע טוויסט' ב-150 מיליארד דולר נוספים, אולם התחזית שלנו היא כי הבנק הפדרלי יעדיף במקום זאת להרחיב את היקף הנכסים במאזניו ב-600 מיליארד דולר נוספים, אשר 40% מהם יושקעו באג"ח מגובות משכנתאות ו-60% באג"ח ממשלתיות אמריקאיות".

התחזית של סוסייטה ז'נרל לכך שהבנק הפדרלי יכריז על תוכנית הרחבה כמותית שלישית השבוע, מצטרפת לתחזית ברוח דומה שסיפק כלכלן גודלמן סאקס, יאן הציוס, בשבוע שעבר. "אנו מעריכים כי ועדת השוק הפתוח של הבנק הפדרלי (FOMC) תחליט על הרחבה מוניטרית בישיבתה בשבוע הבא. התחזית המרכזית שלנו היא כי צפויה תוכנית חדשה לרכישת נכסים הכוללת הרחבה של היקף הנכסים במאזני הבנק המרכזי, אולם הארכה של 'מבצע טוויסט' ו/או התחייבות של הבנק הפדרלי להותיר את הריבית בשפל מעבר ליעד הנוכחי של שלהי 2014 אף היא אפשרית", כתב הציוס בשבוע שעבר.

"מבצע טוויסט" הוא תוכנית בהיקף של 400 מיליארד דולר שבמסגרתה הבנק הפדרלי מוכר אג"ח קצרות טווח ורוכש במקומן אג"ח ארוכות טווח. התוכנית אמורה להסתיים בסוף החודש. ישיבת הריבית של הבנק הפדרלי בארה"ב תתקיים השבוע בימים שלישי ורביעי.

הביטחון בענף הבנייה בארה"ב בשיא של 5 שנים

הביטחון בענף הבנייה בארה"ב עלה החודש לרמתו הגבוהה ביותר זה חמש שנים, על רקע ציפיות להתאוששות בשוק הדיור. מדד הביטחון בענף הבנייה בארה"ב של איגוד קבלני הבתים הלאומי (NAHB) ובנק ולס פרגו עלה ביוני לרמה של 29 נקודות - רמתו הגבוהה ביותר מאז חודש מאי 2007 - לעומת רמה של 28 נקודות בחודש מאי. תחזית הכלכלנים היתה למדד של 28 נקודות לעומת מדד של 29 נקודות שעליו דווח במקור בחודש מאי.

עם זאת, המדד עודנו נחשב לנמוך במונחים היסטוריים, שכן רמתו הממוצעת של המדד בחמש השנים שקדמו לתקופת המיתון האחרונה בארה"ב שהחלה בדצמבר 2007 היתה 54 נקודות. קריאה של המדד מתחת לרמה של 50 נקודות מצביעה על כך שהקבלנים בארה"ב מעריכים כי מצב ענף הבנייה שלילי, ואילו מדד מעל לרמה זו משקף הערכה חיובית של מצב הענף. בחודש ינואר 2009 נפל המדד לשפל של 8 נקודות.

מניות במוקד תשומת הלב

ברנס אנד נובל, רשת חנויות הספרים הגדולה בארה"ב, צפויה לפרסם מחר את תוצאותיה הרבעוניות. אנליסטים צופים כי החברה תרשום הכנסות רבעוניות של 1.5 מיליארד דולר, צמיחה של 11% לעומת התקופה המקבילה בשנה הקודמת. בשורה התחתונה צפויה החברה לרשום רווח לפני ריבית, מס, פחת והפחתות של חמישה מיליון דולר.

פייסבוק, מפעילת הרשת החברתית הגדולה בעולם, רכשה את סטארט-אפ טכנולוגיית זיהוי הפנים הישראלי face.com, דיווח הבלוג AllThingD. התנאים הכספיים של העסקה לא נמסרו, אולם שמועות בדבר העסקה התרוצצו כבר מספר שבועות, ולפי ההערכות שילמה פייסבוק עבור החברה סכום של 80-100 מיליון ודלר. סגירת העסקה צפויה בשבועות הקרובים.

אנליסטים של מורגן סטנלי העלו היום את המלצתם למניית ענקית הקופונים גרופון מ"משקל שוק" ל"משקל יתר". מניית גרופון נפלה בתחילת החודש לשפל ושווי השוק שלה צנח מתחת לרמה של שישה מיליארד דולר - הסכום שהציעה גוגל עבור רכישת החברה בשנת 2010.

  • עוד באותו נושא:
  • וול סטריט

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully