וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חששות אירופה גררו את וול סטריט לרצף הירידות הארוך זה חודש

נמרוד הלפרן

9.7.2012 / 23:17

עליות בשוק האג"ח הממשלתיות בארה"ב - התשואה ירדה ל-1.51%; מדד S&P 500 השלים ירידה של 1.6% בשלושה ימים; פטריוט קואל צללה ב-72% עקב דיווח כי תפשוט רגל

בורסות וול סטריט נסגרו בירידות זה יום המסחר השלישי ברציפות והשלימו את רצף הירידות היומי הממושך ביותר זה למעלה מחודש - לקראת פתיחת עונת הדו"חות הרבעוניים בוול סטריט ועל רקע זינוק בתשואה על האג"ח הממשלתיות של ספרד ואיטליה על רקע פסגת שרי האוצר של גוש היורו שהתקיימה הערב. נתוני מקרו כלכליים מאכזבים שפורסמו מוקדם יותר היום באסיה אף הם הכבידו על המדדים.

מדד דאו ג'ונס ירד ב-0.3%; מדד S&P 500 נסוג ב-0.2% - ירידה יומית שלישית ברציפות, ורצף הירידות היומי הממושך ביותר זה למעלה מחודש. המדד איבד 1.6% בשלושה ימי המסחר האחרונים; מדד נאסד"ק איבד 0.2%. שוק האג"ח הממשלתיות האמריקאיות נסגר בעליות, והתשואה על האג"ח ל-10 שנים ירדה ב-0.03% לרמה של 1.51%.

פתיחת עונת הדו"חות בוול סטריט

עונת הדו"חות הכספיים הרבעוניים בוול סטריט תיפתח היום עם פרסום תוצאותיה הכספיות של ענקית האלומיניום אלקואה לאחר סגירת המסחר בוול סטריט. אלקואה, יצרנית האלומיניום הגדולה בארה"ב, היא החברה הראשונה שמנייתה נכללת במדד דאו ג'ונס אשר מפרסמת את תוצאותיה הרבעוניות ועל כן דו"חותיה הכספיים נחשבים לפתיחה הבלתי רשמית של עונת הדו"חות. אנליסטים צופים כי אלקואה רשמה ברבעון השני של השנה רווח של חמישה סנט למניה, נפילה של כ-80% לעומת התקופה המקבילה בשנה הקודמת.

אנליסטים צופים כי החברות הנכללות במדד S&P 500 ידווחו ברבעון השני על ירידה של 1.8% ברווחיהן הרבעוניים המצרפיים לעומת התקופה המקבילה בשנה הקודמת - ירידה ראשונה מאז שנת 2009 - לפי סקר של ספקית המידע הפיננסי בלומברג. הכנסות החברות הנכללות במדד צפויות לצמוח ברבעון ב-2.5% לעומת התקופה המקבילה בשנה הקודמת.

מנגד, סקר אנליסטים של ספקית המידע הפיננסי תומסון-רויטרס צופה גידול של 5.8% ברווחי החברות הנכללות במדד S&P 500 ברבעון השני לעומת התקופה המקבילה בשנה הקודמת.

פסגת שרי גוש היורו

שרי האוצר של מדינות גוש היורו התכנסו הערב בבריסל כדי לדון בגיבוש הצעדים לבלימת משבר החוב ביבשת, לאחר שבחודש שעבר הסכימו מנהיגי היבשת להקל את תנאי הסיוע לבנקים בספרד ועל סיוע אפשרי לממשלת איטליה, והציגו תוכנית לעידוד הצמיחה הכלכלית בהיקף של כ-150 מיליארד דולר.

התשואה על האג"ח הממשלתיות של ספרד ל-10 שנה שבה ועלתה היום מעל לרמה של 7% - הנחשבת לרמה שבה עלויות המימון גבוהות מכדי לאפשר לממשלה לממן את פעילותה - לאחר שבשבוע שעבר נפל לרמה של כמעט 6%. התשואה על האג"ח הממשלתיות של איטליה מעל לרמה של 6% לאחר שבשבוע שעבר ירד לכמעט 5.5%. בה בעת, לצד הנפילה באג"ח של ספרד ואיטליה, האג"ח של גרמניה - הנחשבות למקלט עבור המשקיעים בעתות משבר - המשיכו לטפס, והתשואה על האג"ח הממשלתיות של גרמניה לשנתיים נותרה שלילית זה היום השני ברציפות.

אשראי הצרכנים בארה"ב קפץ בשיעור החד ביותר ב-2012

אשראי הצרכנים בארה"ב זינק בחודש מאי בשיעור החד ביותר השנה ובשיעור כמעט כפול מתחזיות הכלכלנים, על רקע המשך הגידול בהיקף ההלוואות לרכישת מכוניות ולמימון לימודים.

אשראי הצרכנים בארה"ב קפץ בחודש מאי ב-17.1 מיליארד דולר - הגידול החד ביותר מאז דצמבר - מסר היום הבנק הפדרלי. תחזית הכלכלנים היתה לגידול של 9 מיליארד דולר באשראי הצרכנים. זה החודש התשיעי ברציפות בו נרשם גידול באשראי הצרכנים.

היקף ההלוואות לרכישת מכוניות, למימון לימודים וסעיפים נוספים, זינק במאי ב-9.1 מיליארד דולר, לאחר קפיצה של 13.4 מיליארד דולר בחודש הקודם. חובות בעלי כרטיסי אשראי גדלו במאי ב-8 מיליארד דולר לאחר ירידה של 3.5 מיליארד דולר אפריל.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

איך הופכים אריזת פלסטיק לעציץ?

בשיתוף תאגיד המיחזור תמיר

נתוני מקרו מאכזבים באסיה

נתוני מקרו כלכליים מאכזבים שפורסמו מוקדם יותר היום באסיה אף הם פגעו בבטחון המשקיעים. מדדי המחירים לצרכן וליצרן בסין עלו בשיעור מתון מהצפוי בחודש יוני, לפי נתוני האינפלציה שהתפרסמו היום בכלכלה השנייה הגדולה בעולם. מדד המחירים לצרכן עלה ביוני ב-2.2% לעומת החודש המקביל בשנה הקודמת, לאחר עלייה שנתית של 3% במאי. לעומת מאי ירד המדד ביוני ב-0.6%.

ביפן, הצטמצם העודף בחשבון השוטף, גדל הגירעון במאזן הסחר, וההזמנות לציוד ממוכן צנחו. העודף בחשבון השוטף במאי הצטמצם ל-215.1 מיליארד ין, כמחצית מתחזיות כלכלנים, והגירעון במאזן הסחר התרחב ל-848.2 מיליארד ין. הנתונים הצטרפו לדבריו של שר האוצר היפני, שהזהיר בסוף השבוע כי עד אוקטובר קופת האוצר היפנית עלולה להתרוקן. בנוסף ההזמנות לציוד ממוכן, שנחשב למדד להשקעות ההון של המפעלים היפניים, צנח ב-14.5% במאי לעומת אפריל.

מניות במוקד תשומת הלב

מניית חברת הפחם פטריוט קואל (סימול PCX) צללה לאחר שסוכנות הידיעות בלומברג דיווחה כי החברה צפויה להודיע על פשיטת רגל לאחר סיום המסחר בוול סטריט.

  • עוד באותו נושא:
  • וול סטריט

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully