וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

קונים בסופר השכונתי? שלמו עד 41% יותר

עדי דברת-מזריץ

17.7.2012 / 9:12

השוואת מחירים בין הרשתות המוזלות לסניפים השכונתיים של רשתות המזון מעלה פערי מחירים משמעותיים. "פער סביר במחירים בין שופרסל שלי לשופרסל דיל צריך להיות כ-10%"

החלטתם שאין לכם כוח להיכנס לאוטו כדי לערוך קניות ברשת מזון מוזלת, אז נכנסתם לסופרמרקט השכונתי להשלמות קנייה. בדיקת TheMarker ואתר השוואת המחירים פרייסל מגלה כי ההחלטה תעלה לכם בחשבון עד 41% יותר בממוצע.

הבדיקה כללה סל של 26 מוצרים בחנויות מזון מכמה סוגים, כולן ברמת גן: רשת הדיסקאונט של שופרסל - שופרסל דיל - במתחם איילון, רשת הדיסקאונט של רמי לוי שיווק, סניף של הפורמט השכונתי שופרסל שלי במרום נווה, ורשת הנוחות AM:PM ברחוב הרא"ה.

בבדיקה התגלה פער ממוצע של 18% בין מחירי שופרסל שלי לשופרסל דיל באותה העיר. פער המחירים גדל ל-26% בהשוואה בין שופרסל שלי לרמי לוי שיווק השקמה; ולפער של 41% כשאותם מוצרים נרכשו ב-AM:PM של דור אלון בעיר.

שופרסל שלי ושופרסל דיל הן שתי תתי רשתות של הרשת הארצית הגדולה בישראל שופרסל. הקנייה בשופרסל שלי הסתכמה ב-464 שקל, לעומת 393 שקל בשופרסל דיל. בכמה מוצרים הגיעו פערי המחירים לעשרות אחוזים ולעתים המחיר בשופרסל שלי אף היה כפול. כך, ק"ג מלפפונים וק"ג עגבניות עלו 2.99 שקלים בשופרסל דיל, לעומת 5.99 שקלים בשופרסל שלי; ק"ג אבטיח עלה 1.99 שקלים בשופרסל דיל, לעומת 3.49 שקלים בשופרסל שלי; וק"ג שניצל עוף טרי בשופרסל שלי עלה 29.9 שקל, לעומת 19.9 שקל בשופרסל דיל.

קניית הסל ברמי לוי הסתכמה בכ-366 שקל. מחירו של ק"ג אבטיח היה גבוה פי 3.5 בשופרסל שלי מאשר ברמי לוי (0.99 שקל לעומת 3.49 שקלים), פער המחירים של שקדי מרק אסם היה 47% (13.29 שקל לעומת 8.99 שקלים). גם במוצרי תינוקות נמצאו פערים: מטרנה ברמי לוי עלתה 40% פחות מבשופרסל שלי (62.99 שקל לעומת 44.9 שקל), והפער על חבילת חיתולי האגיס היה 15% - 54.32 שקל בשופרסל שלי, לעומת 46.9 שקל ברמי לוי.

ב-AM:PM הסתכמה רכישת הסל ב-518 שקל - 152 שקל יותר מברמי לוי. ק"ג עגבניות ב-AM:PM עלו יותר מפי שניים וחצי מברמי לוי - 7.9 שקלים לעומת 2.99 שקלים; ק"ג שניצל עוף קפוא עלה 44.99 שקל ב-AM:PM, לעומת 19.89 שקל לק"ג עוף טרי ברמי לוי - פער של 126%. פער של 45% נמצא בחבילת פתיתים של אסם (7.99 שקלים לעומת 5.49 שקלים); פער של 78% נמצא באבקת מרק של אסם (29.99 שקל לעומת 16.79 שקל); פער של 66% נמצא בשקדי מרק אסם (14.99 שקל לעומת 8.99 שקל). מי שנתקע בלי מזון תינוקות וקנה ב-AM:PM, שילם 44% יותר (64.9 שקל) מברמי לוי (44.9 שקל).

גם מי שמתעצל לנסוע לרשת שיווק מוזלת היה חוסך 11% אם היה בוחר לקנות את המוצרים בשופרסל שלי, ולא ב-AM:PM. הסל של 26 מוצרים בסניף AM:PM ברמת גן עלה 54 שקל יותר משופרסל שלי בעיר - 518 שקל לעומת 464 שקל.

"לחנויות השכונתיות יש יותר הוצאות - שכר דירה גבוה יותר, ארנונה גבוהה ותשלום לעובדים. ב-AM:PM, למשל, עובדים גם בלילות ובסופי שבוע", אומר בכיר לשעבר ברשת שיווק. עם זאת, הפער שנמצא גבוה מדי לדבריו גם ביחס להוצאות, ואינו סביר. "פער סביר במחירים בין שופרסל שלי לשופרסל דיל צריך להיות כ-10%; בין שופרסל שלי לרמי לוי אמור להיות פער של כ-15%. הפער בין רמי לוי ל-AM:PM גבוה מדי, ולא צריך בשום אופן להיות יותר מ-30%".

גם לדברי בכיר בקבוצת קניונים הפער גבוה מדי: "בהתבסס על מחירי שכירויות שאני מכיר, הפער בין שופרסל שלי לדיל צריך להיות 10%-15%, 18% זה יותר מדי. הפער בין AM:PM לרמי לוי לא צריך להיות יותר מ-25%". "זה פער גדול", אומר בכיר ברשת פרטית, "גם אם שיעור שכר הדירה מהמחזור הוא פי שלושה מהחנויות הגדולות - המחירים לא צריכים להיות יקרים ביותר מ-10%".

בירוחם ובשלומי אין חנויות דיסקאונט

בירוחם, במצפה רמון ובשלומי, למשל, אין חנויות מזון מוזלות, לכן התושבים נאלצים לשלם יותר עבור המוצרים. נתוני חברת המחקר צ'מנסקי בן שחר מראים כי במצפה רמון, בשלומי ובפרדסיה פועל רק סניף של שופרסל שלי, וכך גם בירוחם. בכפר יונה ובאבן יהודה יש שני סניפים של מגה בעיר בכל יישוב, אך אין סניפים מוזלים.

רשתות שיווק מול סניפים שכונתיים. TheMarker
רשתות שיווק מול סניפים שכונתיים/TheMarker

כך, בירוחם למשל, ההוצאה הממוצעת למשק בית על מוצרי מזון וסופרמרקט היא 1,880 שקל בחודש, לפי נתוני צ'מנסקי בן שחר, המבוססים על נתוני הלשכה המרכזית לסטטיסטיקה. לפי נתון זה, חיסכון של כ-20% בקניות מזון וסופרמרקט היה חוסך לתושבי ירוחם 376 שקל בחודש, שהם 4,512 שקל בשנה. השכר הממוצע לשכיר בירוחם הוא 6,085 שקל.

משופרסל נמסר בתגובה: "ההשוואה המוצגת חסרת כל בסיס, משום שאין מקום להשוואה בין מחירי פורמטים עירוניים-שכונתיים כמו שופרסל שלי, מגה בעיר, טיב טעם בעיר, AM:PM וחנויות פרטיות, לבין מחירי רשתות דיסקאונט כמו שופרסל דיל, מגה בול ורמי לוי. הפורמטים העירוניים עונים על צרכים כמו זמינות, קירבה ללקוח ושירות, ואילו הפורמטים המוזלים עונים על צרכי לקוחות אחרים (מחיר). שופרסל שלי היא הפורמט העירוני הזול ביותר מבין הפורמטים העירוניים של כל הרשתות המתחרות".

מ-AM:PM נמסר: "ההשוואה בין רשת נוחות לרשתות דיסקאונט לא אפשרית ולא נכונה. חנויות הרשת הפועלות בתוך מרכזי הערים ומעניקות לצרכן שירות מסביב לשעון, דבר שמייקר את עלויות התפעול. בנוסף, פערי המחירים במוצרים שנבדקו לא מדויקים, שכן הרשת מקיימת מגוון מבצעים, שלא תומחרו בבדיקתכם ומוזילים את הסל".

sheen-shitof

פתרון טבעי

גבר, הגיע הזמן לשפר את התפקוד המיני ואת הזוגיות שלך

בשיתוף גברא

תל אביבים קונים קרוב לבית

34% מהתל אביבים מבצעים את עיקר הקניות בחנויות שכונתיות ובמכולות, לעומת 7% באזור הדרום - לפי סקר של מכון המחקר פאנלס. עוד מגלה הסקר כי מקרב כלל הצרכנים בישראל, 77% עורכים את עיקר הקניות בסניפים הגדולים של רשתות השיווק (כמו שופרסל דיל, מגה בול, רמי לוי, ויקטורי וכמעט חינם), 15.4% בחנויות השכונתיות (שופרסל שלי, מגה בעיר ו-AM:PM), ו-5.4% במכולות ומינימרקטים פרטיים.

רשתות שיווק מול סניפים שכונתיים. TheMarker
רשתות שיווק מול סניפים שכונתיים/TheMarker

הסקר מראה כי קיימים הבדלים ניכרים בהרגלי הצריכה בין האזורים בישראל. לעומת השיעור הגדול מתושבי תל אביב שמבצעים את עיקר הקניות בחנויות השכונתיות, באזור הדרום נוהגים כך רק 7% מהצרכנים, בירושלים וביהודה ושומרון מגיע שיעורם ל-20%, 15% באזור המרכז ו-26% בצפון. כרבע ממשתתפי הסקר השיבו כי הם מבצעים את הקנייה המרכזית בסניף השכונתי ובמכולת.

32.5% מהנשאלים ענו כי הם קונים בחנות השכונתית רק קניות קטנות ומשלימות, ו-31% השיבו שהם קונים בהן רק שחייבים באופן מיידי. 10% מהנשאלים העידו כי אינם קונים כלל בחנות השכונתית או במכולת, לעומת 1.6% בקרב התל אביבים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully