וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הכנסת אישרה הגדלת יעד הגירעון ל-3%

פנחס וולף

25.7.2012 / 14:46

יעד הירעון לתקציב 2013 יועלה ל-3% וירד בהדרגה חזרה ל-1.5% בשנת 2019. שטייניץ: "מנהלים קרב מגן על אזרחי ישראל"

מליאת הכנסת אישרה היום (רביעי) בקריאה שניה ושלישית את הגדלת יעד הגירעון ל-3% בתקציב 2013, אך עם השנים הוא ישוב לרדת עד ל-1.5% יעד גירעון בשנת 2019. נכון להיום אחוז הגירעון לשנת 2013 היה צריך לעמוד על אחוז וחצי, ומשנת 2014 הוא היה צריך לעמוד על אחוז אחד. העלאת אחוז הגירעון מתבצעת ימים ספורים לפני שהממשלה תאשר קיצוצים נרחבים במשרדי הממשלה.

שר האוצר יובל שטייניץ קשר בין שני הדברים. "ארבע שנים אנחנו מנהלים קרב מגן על כלכלת ישראל ועל אזרחי ישראל", הוא אמר לאחר אישור החוק. "הקרב הגיע לכך שהקטסטרופה של אבטלת המונים באירופה ובארצות הברית לא הגיעה לכאן. הצלחנו להגיע לצמיחה סבירה ולאבטלה נמוכה. עלינו לנהוג באחריות. קבענו יעד גירעון של 3% וביום שני הבא נוביל צעדים ריאליים כדי להראות לעולם שאנחנו נעמוד ביעד הגירעון, כי האחריות הכלכלית והתקציבית היא קו המגן העיקרי על אזרחי ישראל וכלכלת ישראל שלא נראה אבטלת המונים כמו שראינו בספרד וביוון".

מהצד השני, ח"כ אבישי ברוורמן זעם על שטייניץ. "שטייניץ הוא כמו נער מתבגר – קודם משתולל עם כרטיס האשראי של ההורים שלו, שזה אנחנו, ואחר כך במקום לעבוד הוא מבקש עוד כסף מההורים שלו. לכן אנחנו, סיעת העבודה, נתנגד לכך", אמר ברוורמן.

לפניות לכתב: pinhas_wolf@walla.co.il

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully