וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מאבק עובדי "פניציה": קבלת שבת מול צלחות ריקות

קובי דוד

6.9.2012 / 10:44

לאחר שורת הפגנות מול משרדי הממשלה יערכו עובדי "פניציה" ומשפחותיהם קבלת שבת סמלית במפעל. "בזמן שנתניהו אוכל ארוחה דשנה נפתח שולחן ללא אוכל ויין"

עובדי מפעל "פיניציה" בנצרת עילית ממשיכים במאבק מול ממשלת ישראל. העובדים יקיימו מחר (שישי) קבלת שבת במפעל. במחאה על גל הפיטורים הצפוי, יערכו העובדים שולחן שבת עם צלחות ריקות וכוסות ריקות מיין בחדר האוכל של המפעל. העובדים יגיעו לאירוע עם נשותיהם וילדיהם.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
"אנחנו קוראים לראש הממשלה לפעול באופן מידי להצלת המפעל"/מערכת וואלה!, צילום מסך

יו"ר ועד העובדים, חיים קטרי סיפר בשיחה עם וואלה! חדשות: "השעון מתקתק והזמן אוזל. עוד מעט המפעל ייסגר ול- 400 עובדי המפעל שייצאו למעגל האבטלה כבר לא יהיה מה לאכול. אנחנו רוצים להראות לראש הממשלה שבזמן שהוא אוכל ארוחה דשנה, אנחנו פותחים שולחן ללא אוכל ויין".

העובדים שפתחו בסדרת הפגנות מול משרדי הממשלה, טוענים כי חברי כנסת ושרים מפזרים הבטחות ללא כל כיסוי. עובד ותיק סיפר: "אנחנו לא רוצים שום ועדה או הבטחה שהכול יהיה בסדר. אנחנו רוצים שהממשלה תיישם את ההתחייבות שלה ותתחייב להשלים את צינור הגז כדי שהמפעל יוכל להמשיך לעבוד ולא תגדל האבטלה באזור".

יו"ר ההסתדרות במרחב עמקים צפוני, לאון פרץ הוסיף: "אנחנו קוראים לראש הממשלה לפעול באופן מידי להצלת המפעל, על מנת שהעובדים הללו לא יהיו לנטל על מדינת ישראל. מדובר בעובדים מעל לגיל 50 מאזור הפריפריה שלא תהיה להם האפשרות להיכנס למעגל העבודה. ההסתדרות תמשיך לפעול ולהיאבק עד שהממשלה תסייע ותיישם את התחייבויותיה להשלים את צינור הגז במפעל".

"הגז הטבעי הפך לחמצן שלנו"

מפעל פניציה השוכן באזור התעשייה ציפורית, ומתמחה בייצור זכוכית, נקלע לקשיים כלכליים כבדים, בעקבות עלויות גבוהות של ייצור במשאבי דלק וחשמל. עובדי המפעל הצפויים לקבל מכתבי פיטורים הציעו פתרון חלופי שימנע את סגירתו.

לפי הצעת העובדים, הארכת צינור גז, המהווה משאב עיקרי לייצור הזכוכית, שיגיע מעפולה ועד אזור התעשייה ציפורית ליד נצרת עילית. בכ-30 ק"מ תמנע את סגירתו הסופית של המפעל, מפני שהשימוש בצינור יפעל להפחתת עלויות הייצור בעד כ-30% מהעלויות כיום. "הגז הטבעי הפך לחמצן שלנו. בלעדיו המפעל ייסגר ואנחנו נזרק למעגל האבטלה". הוסיפו העובדים בכאב.

גורמים בכירים בהסתדרות מרחב עמקים ציינו כי. "עלות הנחת צינור הגז נעה בין 20-25 מיליון שקל. כך שההשקעה בצינור הגז זניחה לעומת הנזק שעלול להיגרם כתוצאה מהעמקת האבטלה באזור הצפון".

לפניות לכתב: davidkobi@walla.co.il

sheen-shitof

מאריכים את האקט

כך תשפרו את הביצועים וההנאה במיטה - עם מבצע בלעדי

בשיתוף "גברא"
  • עוד באותו נושא:
  • פניציה

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully