וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

על רקע המיתון באירופה: ירידות בוול סטריט

פאדי מועלם

15.11.2012 / 22:38

בפעם השנייה בתוך 4 שנים מוצגים נתונים לפיהם גוש האירו נכנס למיתון והמסחר בבורסה האמריקאית ננעל בירידות שערים. זינוק בתביעות החדשות לדמי אבטלה בארה"ב

המסחר בוול סטריט מתנהל היום (ה') בירידות שערים על רקע החדשות מאירופה. נתונים שפורסמו היום באירופה מצביעים כי גוש האירו נכנס למיתון בפעם השנייה תוך 4 שנים. בארה"ב יתחילו מחר הדיונים בנוגע לצוק הפיסקאלי. התביעות החדשות לדמי אבטלה זינקו בארצות הברית ב-78 אלף.

נתוני וול סטריט 15.11. גלובס
נתוני וול סטריט 15.11/גלובס

נתחיל עם החדשות מאירופה עם פרסום נתוני התמ"ג של גוש האירו לרבעון השלישי של השנה. על-פי נתונים רשמיים שפורסמו היום, התמ"ג של האיחוד האירופי התכווץ ברבעון השלישי ב-0.1%. נזכיר כי כלכלת האיחוד האירופי ברבעון השני ירדה ב-0.2%, ולפיכך כלכלת הגוש, באופן רשמי, נפלה למיתון.

כלכלת גרמניה אומנם נחלשה ברבעון השלישי אך עדיין נותרה בטריטוריה החיובית, בעוד כלכלת צרפת הפתיעה עם עלייה של 0.2% בתמ"ג. מאידך, כלכלת איטליה רשמה ירידה של 0.2% לאחר ירידה של 0.7% ברבעון השני, כלכלת ספרד רשמה ירידה של 0.3% וכלכלת הולנד נפלה ב-1.1%.

נעבור לארצות הברית שם מחר ייפגש נשיא ארצות הברית ברק אובמה עם מנהיגים של הדמוקרטים והרפובליקנים בקונגרס בנסיון להגיע לפתרון שימנע קיצוצים בהוצאות הממשל הפדראלי והעלאת מסים בהיקף של 607 מיליארד דולר - מה שמכונה הצוק הפיסקאלי. אתמול נועד אובמה עם חלק מהבכירים בחברות אמריקאיות על מנת לשמוע את עמדתם בנוגע לבעיית הצוק הפיסקאלי.

הפדרל ריזרב פרסם אתמול את הפרוטוקלים של דיוני ועידת השוק הפתוח לקביעת הריבית של ארצות הברית לחודש נובמבר. מהפרוטוקולים עולה שחלק מחברי הוועידה תומכים בהחלטה להגברת תוכנית ה-QE3 לאחר שתוכנית ה"אופריישן טוויסט" תסתיים בסוף השנה. בנוסף יש הסכמה על הצורך לקביעת תנאים שבמידה ויתקיימו יעלה הפד את הריבית. מהפרוטוקולים עולה כי כל 19 החברים בוועידה נוטים לתמוך בקביעה של מספר פרמטרים כלכליים שבמידה ויתמלאו, הפד יודיע על העלאת הריבית במשק האמריקאי שעומדת כעת על רמה אפסית של 0%-0.25%. אולם לעד עתה הפד עדיין ממשיך לקבוע תאריך יעד להעלאת הריבית במקום פרמטרים כלכליים וכיום תאריך היעד עומד על אמצע שנת 2015.

זינוק בתביעות האבטלה

שטף נתוני המאקרו מכיוונה של ארצות הברית נמשך היום. לאחר נתוני המכירות הקמעונאיות ומדד המחירים ליצרן שפורסמו אתמול והצביעו על ירידה בחודש אוקטובר. היום התפרסמו בין היתר מדד המחירים לצרכן, התביעות החדשות לדמי אבטלה. תחילה למספר התביעות החדשות לדמי אבטלה לשבוע שהסתיים ב-10.11 שרשמו זינוק חד ומפתיע לרמה של 439 אלף תביעות חדשות לעומת 355 אלף תביעות שנרשמו בשבוע שקדם לו, כשהצפי היה לעלייה לרמה של 388 אלף תביעות חדשות לדמי אבטלה.

באותה שעה התפרסם גם מדד המחירים לצרכן של חודש אוקטובר שהצביע על עלייה של 0.1% בהתאם לציפיות לעומת חודש ספטמבר אז עמד המדד על 0.6%. המדד הליבתי, שלא כולל מחירים של מוצרים תנודתיים כמו מזון ואנרגיה, עלה מעל לצפי ב-0.2% לעומת נתון של 0.1% בחודש ספטמבר כשהצפי היה שהוא יוותר ללא שינוי על 0.1%.

מנגד, מדד הייצור של האימפייר סטייט לחודש נובמבר, שבודק את היקף פעילות הייצור במדינת ניו-יורק הפתיע ורשמה עלייה. המדד עלה לרמה של (5.2-) נקודות לעומת נתון של (6.2-) נקודות בחודש אוקטובר, כשהצפי היה לירידה לרמה של (8.5-) נקודות.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

פריצות הדרך, הטיפולים ומה צופן העתיד? כל מה שצריך לדעת על סוכרת

בשיתוף סאנופי

טקסס אינסטרומנטס מפטרת עובדים

יצרנית השבבים האמריקאית טקסס אינסטרומנטס (28.8 +0.14%) מרכזת עניין לאחר שהחברה הודיעה על כוונה לפטר כ-1,700 עובדים על מנת לקצץ כ-450 מיליון דולר בשנה. עלויות המהלך יסתכמו ב-325 מיליון דולר שרובם יהיו ברבעון הנוכחי.

חברת טאואר (7.4 +1.37%) פרסמה הבוקר את דוחותיה הכספיים לרבעון השלישי של השנה מהם עולה כי נרשמה ירידה של 12% במכירות ל-154.6 מיליון דולר לעומת מכירות של 176.1 מיליון דולר ברבעון השלישי של 2011. לעומת הרבעון השני, ירדו המכירות ב-8%. הרווח הנקי (non-GAAP) ברבעון השלישי הסתכם ב-32 מיליון דולר או 1.47 דולרים למניה, המייצג שיעור רווח נקי של 20%. זאת בהשוואה ל-32 מיליון דולר או 1.50 דולרים למניה, המייצג שיעור רווח נקי של 18% ברבעון השלישי של 2011.

חברות נוספות בארצות הברית פרסמו היום את דוחותיהן לרבעון השלישי ביניהן ניתן למצוא את ענקיות הקמעונאות וול-מארט (68.50 -3.94%) וטארגט (62.2801 +1.47%).

קמטק (1.36 -2.86%) דיווחה היום כי ההכנסות ברבעון השלישי הסתכמו ב-23.7 מיליון דולר. הרווח התפעולי non-GAAP הסתכם ב-3.3 מיליון דולר, והרווח הנקי non-GAAP הסתכם ב-3.1 מיליון דולר. הרווח הנקי GAAP הסתכם ב-2.4 מיליון דולר.

  • עוד באותו נושא:
  • וול סטריט

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully