וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

זקן אימץ את כל מסקנות ועדת התחרותיות בבנקים

עירית אבישר

19.3.2013 / 13:42

הצוות לבחינת הגברת התחרותיות בענף הבנקאות מפרסם דוח מסכם, הכולל את המלצותיו הסופיות. המטרה: חיזוק התחרות והגברת כוחם הצרכני של משקי הבית והעסקים הקטנים

8 חודשים לאחר שפורסמו המלצות הביניים של דוח זקן, פרסם היום בנק ישראל את ההמלצות הסופיות של הועדה שמטרתה לשפר את התחרותיות במערכת הבנקאית.

למרות התנגדויות והערות שהשמיעו שחקנים שונים בענף, המפקח על הבנקים החליט לקבל את ההמלצות במלואן, ובנוסף הוסיף שתי החלטות. הראשונה היא שבעת מעבר מבנק לבנק, הלקוח לא יצטרך לטפל בשינוי הוראות קבע, אלא הטיפול ייעשה בין הבנקים.

מטרת הוראה זו היא להקל את תהליך המעבר בין הבנקים, מה שאמור לשפר את התחרותיות. צעד זה מצטרף לצעד עליו הומלץ כבר בדוח הביניים של הוועדה, ולפיו לקוח יוכל לסגור חשבון בכל סניף של הבנק, ולא רק בסניף בו מתנהל חשבונו. חידוש נוסף בדוח הסופי הוא ההחלטה להקים צוות בראשות אגף שוק ההון במשרד האוצר, בראשו עומד פרופ' עודד שריג, שיפעל לגיבוש צעדים שיעודדו העמדת אשראי למגזר הקמעונאי על ידי הגופים המוסדיים. צעד זה אמור לשפר את התחרות במגזר האשראי הקמעונאי.

"הדגש מבחינתנו זה יישום, יישום ויישום", אמר היום המפקח על הבנקים, דודו זקן. "עד היום כבר התחלנו ליישם חלק ממסקנות הביניים של הדוח, ונמשיך לפעול ליישום שאר המסקנות, שרובן ייכנסו לתוקף עד סוף השנה", הוא הוסיף. "התוצאה הסופית של יישום הדוח, תהיה תחרות יותר גדולה, ומחירים טובים יותר ללקוח", ציין זקן.

כאמור, דוח זקן כולל את מלוא ההמלצות שהוצגו בדוח הביניים. בין ההמלצות הרחבת הגדרת עסקים קטנים. הגדרת עסק קטן תגדל מעסק עם מחזור של עד 1 מיליון שקל ל-5 מיליון שקל. התעריפון שיחול על עסקים קטנים יהיה תעריפון קמעונאי ולא עסקי, מי שיביא לקיטון משמעותי בעמלות שהם ישלמו.

המלצה נוספת שתיושם היא שאחת לתקופה ישלח הבנק ללקוח "תעודת זהות בנקאית", שתיתן לו תמונה על נכסיו והתחייבויותיו ותפרט את תשלומיו לבנק.‏ ‏בנוסף, במסגרת ת.ז יצרף הבנק מידע על אודות הדירוג הפנימי של הלקוח, על מנת לאפשר הערכת איכות הלווה על ידי מלווים פוטנציאלים, מה שאמור לשפר את הצעות ההלוואה שיקבל הלקוח מבנקים אחרים.‏

  • עוד באותו נושא:
  • דוד זקן

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully