וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

איזו רשת בתי-מלון מובילה בניו-מדיה?

רועי גולדנברג

21.3.2013 / 8:53

ישרוטל מובילה על פני מתחרותיה במדד הסרגל הדיגיטלי, עם אתר מצוין ופעילות מגוונת בפייסבוק. פתאל עושה עבודה טובה ברשתות חברתיות ומדורגת שנייה

חופש פסח כבר ממש כאן, ומי שעדיין לא הזמין חופשה בישראל, ינהר כנראה בימים הקרובים אל האינטרנט כדי לחפש דילים של הרגע האחרון. למעשה, 55.5% מהישראלים נכנסים לרשת כדי לקבל מידע לקראת החופשה שלהם בארץ, ועל הדרך גם לבצע סקר שוק קצר לפני שהם מכניסים את היד לכיס - כך לפי נתוני סקר שערכה חברת TNS באוגוסט אשתקד.

העובדה שהאינטרנט מהווה את מקור המידע העיקרי לחופשה הבאה, הביאה אותנו לבחון מקרוב את השחקנים המרכזיים בשוק התיירות המקומי - רשתות בתי-המלון הגדולות - ולבחון מי יודעת לנצל בצורה הטובה ביותר את הפלטפורמות הדיגיטליות השונות.

ניו מדיה מלונות. גלובס
ניו מדיה מלונות/גלובס

על אף המחשבה שהישראלים נוטים להזמין חופשות דרך חברות תיירות, הסקר של TNS מראה כי 37% מהישראלים שנפשו בארץ ב-2012 הזמינו חופשות ישירות מנותני השירות (בתי-מלון, בעלי צימר או חברות תעופה), מה שמצריך את בתי-המלון לשדר נוכחות ברשת.

בשבועות האחרונים בדקנו את הפעילות הדיגיטלית של רשתות בתי-המלון המובילות, באמצעות "הסרגל הדיגיטלי" - פרויקט משותף של "גלובס" עם מקאן דיגיטל, יחידת הפרסום הדיגיטלי של מקאן-אריקסון, וסוכנות המדיה החברתית Blonde 2.0 - ומצאנו כי רשת ישרוטל מעניקה את הסביבה הדיגיטלית הטובה ביותר לנופשים.

לצד זאת, ניתן לראות כי כל הרשתות הגדולות מפעילות אתרים במספר שפות כדי לפנות לתיירים מחו"ל, בעיקר באנגלית וברוסית. 66% מהרשתות הגדולות מפעילות אתר מותאם סלולרית, אך מחציתן לא מאבטחות אותו - על אף שנדרשת הקלדת פרטי כרטיס אשראי במסגרת הליך ההזמנה.

נקודה מעניינת נוספת היא העובדה שכל הרשתות הגדולות מפעילות חשבון טוויטר, אבל רובן המוחלט מעלות בו את הסטטוסים מהפייסבוק, וכך לא יוצרות שום אינטראקציה עם העוקבים שלהן.

1. ישרוטל: אתר נגיש ונוח, אינטראקציה רבה בפייסבוק

ישרוטל, רשת המלונות הגדולה בישראל, ניצבת במקום הראשון בגאון בעיקר בזכות אתר מנצח - הוא נגיש, נוח, ניחן בשימושיות גבוהה וכן בחלוקה נכונה של אזורי המידע הרלוונטיים לגולש המזדמן, כמו גם מיקום נכון של הקישורים לרשתות החברתיות (בראשית ובתחתית העמוד) וכן אזור בולט המוקצה למבצעים.

תהליך הזמנת החדרים מאפשר השוואה ביניהם לפי מספר קריטריונים ולא רק בהתבסס על המחיר. בנוסף, האתר מאפשר לחברי המועדון לצפות בהיסטוריית הלינות של החבר במלונות הרשת ולקבל מידע אודות צבירת הנקודות. אפשרות זו זמינה גם באתר המותאם סלולרית של הרשת, שכולל את הפיצ'רים המרכזיים מהאתר הרגיל.

עמוד הפייסבוק של ישרוטל כולל תוכן כמו סקרים, תמונות של מלונות חדשים ואף חלוקת פרסים לגולשים. על אף שמספר החברים בעמוד הפייסבוק לא רב, התוכן זוכה ללייקים ותגובות רבות וכולל גם סקרים, תמונות אווירה מושכות ואף חלוקת פרסים. בנוסף, המענה לפניות ובקשות בעמוד די יעיל ומהיר.

מנגד, ביו-טיוב כמות הסרטונים דלה, ומרביתם ישנים ובאיכות ירודה. כך למשל, סרטון על מלון "בראשית" היוקרתי מציג רק צילום אוויר וללא קול.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

איך הופכים אריזת פלסטיק לעציץ?

בשיתוף תאגיד המיחזור תמיר
ניו מדיה מלונות. גלובס
ניו מדיה מלונות/גלובס

ישרוטל, בדומה לרשתות אחרות, משתמשת בפלטפורמת האתר כדי לגייס עובדים למלונות השונים, ועושה זאת בצורה הטובה ביותר עם מידע מקיף על אופי וסביבת העבודה ברשת לצד המשרות המבוקשות.

עדות נוספת להבנה של ישרוטל בכוחה של רשת האינטרנט היא העובדה שהיא מפעילה תוכנית שותפים (Affiliates), שבמסגרתה בעלי אתרים ובלוגים יכולים להרוויח כסף באמצעות הזמנות הנעשות דרכם.

2. פתאל: פעילות מתקדמת במדיה החברתית

אתר הבית של פתאל מציג היררכיה עיצובית נכונה עם קידום מכירות מגוון, שכולל מנוע הזמנות, תמונה ראשית מתחלפת עם מבצעים וכן לשונית בצדו העליון של העמוד.

עם זאת, המרחק בין פתאל למקום הראשון נובע בעיקר מחוויית גלישה בעייתית עם מפות שאינן מוצגות בשלמותן, הודעות שגיאה מעת לעת והעובדה שניתן לחפש אחר חופשה ללא הקלדת תאריכים, אך הדבר מוביל לעמוד ריק במקום שהאתר יחסום אפשרות כזו.

פיצ'ר נחמד הוא היכולת להזמין מלון לפי סוג החופשה (משפחתית, רומנטית, הכול כלול וכו') וכן אפשרות לקבלת הנחות למקדימים להזמין חופשות. עם זאת, פעילות זו פותחת חלונית נפרדת בדפדפן, מה שמקשה ומסרבל על הניווט.

ניו מדיה מלונות. גלובס
ניו מדיה מלונות/גלובס

פתאל עושה עבודה טובה ברשתות החברתיות, אך משום מה דוחקת את הקישורים אליהן לתחתית עמוד הבית. בפייסבוק ניתן למצוא פוסטים וטאבים איכותיים, שכוללים הפניות להנחות ותחרויות גולשים, אך חסר מענה לשאלות גולשים על מחירים וכדומה. על אף שהגודל לא קובע, פתאל מובילה במספר החברים בפייסבוק עם יותר מפי 2.5 לעומת ישרוטל.

גם ביו-טיוב נרשמה כמות צפיות גבוהה (760 אלף גולשים) עם סרטונים של פרסומות, הצגת הופעות צוות הבידור ואף אורחים ממליצים. בנוסף, הרשת מפעילה גם בלוג ואף פעילה בגוגל פלוס.

בנוסף, לרשת פעילות מוצלחת באינסטגרם עם תמונות גולשים מהמלונות ותחרויות.

3. מלונות רימונים: מובילה בגזרת המובייל

רשת רימונים מספקת ערך מוסף טוב לגולש המתעניין, עם מידע מפורט (אולי מדי) של מיילים ומספרי טלפון וסלולר של אנשי הניהול והתפעול השונים בכל מלונות הרשת, כולל בכירי ההנהלה. כמו כן, היא מציגה חוות-דעת של אורחים - אם כי מספרן דל.

עמודי המלונות מאורגנים היטב וכוללים מידע מפורט, תצוגה ויזואלית רחבה וכן מבצעים של הרגע האחרון לצד מבצעים נוספים. מנגד, לא ברור אם לרשת יש מועדון לקוחות, ואם כן, מדוע אינה מקדמת אותו באתר.

האתר הסלולרי של רימונים הוא הטוב ביותר מכלל הרשתות, והוא מאפשר קבלת מידע מקיף על המלונות והחדרים ואף מציג גלריית תמונות. עם זאת, הכפתורים קטנים מדי ולא ממש נוחים, גם במכשירים עם מסכים גדולים יחסית.

בפייסבוק ניתן לשלוח קורות-חיים למחפשי עבודה ולבדוק זמינות חדרים ישירות מטאב ייעודי שמפנה לאתר להמשך תהליך ההזמנה. עוד אפשר למצוא טאב בעל פוטנציאל, של מתכונים מפרי-מוחו של שף הרשת, אך כרגע קיימים שם רק שניים.

התוכן בפייסבוק נע בין בקשות ללייקים מהגולשים דרך קופונים ומבצעים שונים, וניכר מחסור בתוכן שיוצר שיחה בעמוד. הטוויטר מחובר ישירות לפייסבוק ללא שום יחס מצד הגולשים, וביו-טיוב ניתן למצוא בעיקר סרטוני תדמית על כל מלון ומלון, לצד כמה כתבות בתקשורת על הרשת.

4. מלונות דן: אתר לוקה בחסר; פעילות מפתיעה בטוויטר

אם רק יסדרו את הבלגן שיצרו בפייסבוק עם חשבון לכל מלון בנוסף לשניים של הרשת בעברית ובאנגלית, אפשר לתייג את רשת מלונות דן כמובילה במדיה החברתית מבין רשתות המלונות בישראל.

קודם כל, הרשת מפתיעה לטובה בטוויטר ומראה שאם באמת משקיעים ולא רק לוקחים את הסטטוסים מהפייסבוק, אפשר לייצר אינטראקציה אמיתית עם הגולשים.

ביו-טיוב יש חשיבה מקורית עם מתוכנים בהמלצת גולשים וסיפורי עובדים מצטיינים, ובפייסבוק הם בולטים עם טאבים שכוללים ספר אורחים, לצד תחרות שירים שנכתבו על-ידי אורחי המלון.

מנגד, האתר של דן אמנם מציג ניווט ידידותי ופשוט יחסית, אך לוקה בחסר בכל הקשור להנעה לפעולת הזמנת חופשה. זה מתחיל בכך שאין אף קידום למבצעי פסח בעמוד הבית, ממשיך בכך שהמבצעים שכן מופיעים נמצאים במיקום לא בולט ומסתיים בכך שעמוד המבצעים לא מציג דבר עד שלא בוחרים מלון ספציפי.

מנגד, מועדון הלקוחות של הרשת דווקא כן מניע לפעולה, בכך שהוא מעניק נקודות מועדון נוספות לכל מי שימלא פרטים מגוונים אודות העדפות אוכל, סוג חדר, תחביבים - מעבר לפרטי הזדהות בסיסיים.

5. קראון פלאזה: פוטנציאל לא ממומש בפייסבוק

פרסומת קופצת, חוסר היכולת לסמן טקסטים כדי לשתף חברים וגלריות תמונות שמוצגות בפלאש בעייתי שאינו נגיש לכל - אלה הן הבעיות העיקריות של האתר של רשת קראון פלאזה.

בפייסבוק המצב טעון שיפור: התכנים מעניינים ומגוונים, אך לא נרשמת מספיק אינטראקציה עם הגולשים, ככל הנראה לאור אי-השקעה בקידום תכנים בתשלום. בנוסף, עמוד הפייסבוק מציג כביכול אפשרות לבצע הזמנת חדר דרך הרשת החברתית אך מציג גרסה מוקטנת של האתר שלא ממש מאפשרת זאת בפועל.

ביו-טיוב נמצאים בעיקר סרטוני תדמית ופרסומות, ובטוויטר אין פעילות אמיתית, בדומה לרוב הרשתות. נחמה ניתן למצוא באפשרות לקרוא חוות-דעת של אורחים.

6. מלונות פרימה: חסרים הרבה אלמנטים

ההנעה לפעולה באתר של רשת מלונות פרימה לא מצטיינת במיוחד: האתר לא מציע כלל מבצעים על אף שבעמוד הבית משוריין לכך מקום, כשבוחרים אזור מסוים בארץ מקבלים טקסט ארוך על האזור במקום הצגה בולטת של המלונות שנמצאים בו, וגם היכולת להזמין חדר במלון שעליו אנחנו קוראים מוגבלת ומצריכה חיפוש מחדש.

גם ברמת המדיה החברתית האתר מפגר מאחור עם בלוג לא מעודכן ומיושן ופעילות שלא מצליחה לייצר אינטראקציה בפייסבוק וביו-טיוב.

לטובת הרשת ניתן לציין את חוות-הדעת (חלקן מצולמות) של אורחי המלון ואת העובדה שזו הרשת היחידה שמציגה צ'אט אונליין עם נציג שירות ממוחשב.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully