וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

עובדי חברת חשמל: "מבחינתנו אין רפורמה"

קובי ישעיהו

21.3.2013 / 10:39

עובדים התפרצו לישיבת דירקטוריון. יו"ר הוועד צרפתי: "כדי להעלות את תעריפי החשמל רוצים לקחת את כספי הפנסיה שלנו. אני אומר למנהלים – אל תגעו לנו בקרן הפנסיה"

הבוקר (ה') נכנסו עשרות עובדי חברת חשמל לישיבת הדירקטוריון של החברה שהתכנסה לדון באישור הדוחות הכספיים הכוללים גם את הרפורמה ובבקשת ועדת הרגולטורים להורות על לקיחת כספי הפנסיה הלא קצבתית של העובדים למטרת רכישת דלקים.

יו"ר חברת החשמל, האלוף במיל. יפתח רון-טל אמר בפתח הישיבה כי חברת החשמל הינה חברה חזקה עם עתיד, שתמשיך להיות מרכזית ומובילה במשק החשמל: "החברה נשענת על עובדים מצוינים ומסורים שנותנים את נשמתם, אנו נעשה ככל שביכולתנו למענם ולמען החברה".

מנכ"ל החברה אלי גליקמן אמר במהלך הדיון כי ישנם גורמים שרוצים לחבל ברפורמה אך הדגיש כי את הבעיות פותרים לא במלחמות אלא בשיחות ובבית הדין: "אני מציע לחכות להחלטת בית המשפט", ציין גליקמן.

בפתח הישיבה ביקש יושב ראש ארגון העובדים של חברת החשמל, מיקו (דוד) צרפתי, להביע את עמדת העובדים. דירקטוריון החברה הקשיב לדבריו ובשעה זו ממשיך בדיון.

יו"ר הארגון, מיקו צרפתי הודיע בישיבה: "מבחינתנו אין רפורמה. אנו מתנגדים לה במבנה הנוכחי באופן נחרץ. מדובר בתירוץ להעברת כסף לטייקונים... עובדי החברה הם מעמד הביניים האמיתי של מדינת ישראל...הם המחאה החברתית האמיתית".

במהלך הישיבה, הפנה צרפתי את תשומת לב חברי הדירקטוריון לעובד בשנות החמישים שלו אשר מטפל בחשמל חי ושאל: "אם תקחו לו את הפנסיה, מי יגן עליו אם יקרה לו משהו?..בעיתות מלחמה פתאום תצטרכו את העובדים המסורים שלנו שמסכנים את חייהם...".

נציגי הארגון הודיעו שהם מתנגדים בתוקף להעלאת תעריפי החשמל בישראל שנועדה לטענתם "אך ורק לשרת אינטרסים של טייקונים שהחליטו על הקמת תחנות כוח פרטיות למטרות רווח".

"כדי להעלות את תעריפי החשמל רוצים לקחת את כספי הפנסיה שלנו. אני אומר למנהלים – אל תגעו לנו בקרן הפנסיה". נציין כי תעריפי החשמל אמורים להעלות בכ-6%-7% אחרי חג הפסח.

על פי ארגון העובדים, הנהלת חברת חשמל ורשות החשמל ממשיכים לבצע צעדים חד צדדיים הגורמים הן להסלמה במערכת היחסים עם העובדים והן תורמים להתדרדרות מצבה של חחי.

בדוחות הכספיים שהובאו היום לאישור, הנהלת חח"י מצהירה אמנם על הרפורמה שבדרך אך בפועל לא מתקיים כל דיון בעניין כך שעל פי הארגון הדוחות אינם משקפים את המציאות ומטעים את הציבור. בפועל הרשות והנהלת חח"י במקום לבצע רפורמה כראוי לוקחים שוב ושוב נתחים מהחברה ומעבירים אותם ליצרנים הפרטיים לטובת טייקונים. את נאומו סגר צרפתי במשפט אחד: "אם יוציאו לנו העובדים עין אחת, נוציא לפקידי המדינה שתי עיניים".

יו"ר הדירקטוריון, יפתח רון טל, לאחר שהקשיב לדברי יו"ר הוועד, אמר: "אני מכבד ומבין את ארגון העובדים, לגיטימי להלחם על העתיד, הפרנסה והבית, מיקו דיבר מהלב. כולנו נלחמים על הבית. מטרתנו בדירקטוריון היא לסייע לקדם ולאפשר את המשך קיומה של חח"י".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully