וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

רוסק עמינח: "אין ויתור על חובות אישיים"

עירית אבישר

18.4.2013 / 16:25

מנכ"לית בנק לאומי שלחה איגרת לעובדי הבנק והגנה על מתווה הסדר החוב שגובש עם נוחי דנקנר. "לאומי ממצה כל דרך לגביית חובותיו"

"ימים אלה אינם פשוטים עבור כולנו. כמנכ"ל הבנק אני מישירה מבטי אליכם ואומרת לכם באופן ברור: לאומי ממצה כל דרך לגביית חובותיו ומשתמש בכל האמצעים העומדים לרשותו" - כך כותבת היום מנכ"לית בנק לאומי רקפת רוסק עמינח במכתב לעובדיה בנוגע לסערה שעורר הסדר החוב של בנק לאומי עם גנדן, במסגרתו עשוי הבנק למחוק לחברה שבשליטת נוחי דנקנר כשליש מהחוב (150 מיליון שקל).

רוסק עמינח מקפידה במכתב שלא לחשוף פרטים מהסדר החוב, אך מציינת כי הבנק אינו מוותר לבעלי השליטה על הלוואות אישיות: "יודגש כי המתווה אינו כולל ויתור כלשהו לבעלי השליטה בקבוצה", היא כותבת.

בכך רוסק עמינח מנסה להסיט את האש מבנק לאומי, ורומזת שחובותיו האישיים של דנקנר אינם נמצאים בלאומי, אלא בבנקים אחרים. נזכיר כי מעל גנדן נמצאת חברת טומהוק, שבשליטת דנקנר. לפי הערכות, טומהוק חייבת כ-150 מיליון שקל לבנק הפועלים, 100 מיליון שקל לדיסקונט, 50 מיליון שקל לקרדיט סוויס ו-30 מיליון שקל למזרחי טפחות. ככל הידוע, כיום לא מתקיימים מגעים בין הבנקים לדנקנר לגבי החוב בטומהוק.

רוסק עמינח התייחסה במכתב אל הסערה שעוררו הפרסומים על הסדר החוב: "בימים האחרונים אנו נמצאים במרכזו של שיח ציבורי ער סביב המתווה להסדר החוב עם חברת גנדן. רחשי לב הציבור אינם נסתרים מעינינו. הדיון הציבורי של הימים האחרונים חשף הסתייגות רחבה מהמתווה להסדר", היא כותבת.

יחד עם זאת, רוסק עמינח דוחה את הביקורת שההסדר נעשה בשל הקשרים של הבנק עם דנקנר, והיא ממשיכה להאמין כי המתווה שגיבש הבנק הוא הנכון ביותר להחזר החוב: "לדעת הנהלת הבנק והדירקטוריון, המתווה האמור הוא המתווה המיטבי עבור הבנק כנושה של קבוצת גנדן ואי.די.בי. כל הסדר חוב שנעשה בבנק, כחלק מהעשייה הבנקאית, נעשה תמיד כשלנגד עיניי טובת הבנק, וציבור בעלי מניותיו", היא כותבת.

מכתבה של רוסק עמינח נשלח בתגובה לסערה שחולל הפרסום סביב הסדר החוב המתרקם מול גנדן. בעקבות הסערה הודיע אתמול בנק ישראל כי יבחן את ההסדר, ואמש הודיע לאומי כי בעקבות הבדיקה הוא משהה את ההסדר.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully