וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פרץ: לבחון צרכי אזרחי ישראל לפני יצוא הגז

בכנס הארצי לקיימות באשדוד מתח השר להגנת הסביבה ביקורת על מסקנות ועדת צמח ועל חוסר הייחס שלהם לנושא הסביבתי. "אין שום סיבה לתקוף את יזמי הגז"

"צריך לקבוע מהם הצרכים של אזרחי המדינה בשנים הבאות ואז לקבוע שמה שיישאר יועבר לייצוא בהמשך", כך אמר היום (שלישי) השר להגנת הסביבה עמיר פרץ במהלך הכנס הארצי לקיימות שעורכת עיריית אשדוד בהתייחסו למסקנות ועדת צמח בנושא ייצוא הגז הטבעי. "לא ייתכן שוועדה ממשלתית שבוחנת ייצוא גז תקבע קודם כל דווקא מה היקף הייצוא".

פרץ מתח ביקורת על מסקנות הוועדה וטען כי הוועדה לא התייחסה לנושא המרכזי שנוגע לגילוי הגז - הזיהום שנגרם מתחבורה, אלא רק לפרמטרים הנוגעים למעבר התעשייה לשימוש בגז. לדבריו, השינוי המשמעותי יגיע דרך התחבורה.

פרץ טען עוד כי ההתקפה התקשורתית והציבורית על יזמי הגז הטבעי אינה מוצדקת. לדבריו, "אין שום סיבה לתקוף את יזמי הגז. צריך לדעת לומר להם כל הכבוד על היוזמה. בלעדיהם כלל לא היה לנו גז להתווכח עליו. ברור שהמניע שלהם הוא כלכלי ועלינו להתחשב בכך".

השר להגנת הסביבה התייחס גם לדיוני התקציב ואמר כי "בזמן של תקציב קשה הכולל דיונים על נושאים כמו קצבאות הילדים, קל לדחוק את המאבק הסביבתי החוצה". לדבריו, "המאבק על קיימות הוא מאבק על קיום. המאבקים לא פשוטים. לא פשוט לבוא ולהגן על בעלי חיים, סביבה, וזיהום אוויר כאשר יש דיון תקציבי על קצבת ילדים. אתם אלה שצריכים לומר שמאבק על קיימות הוא מאבק על קיום. זה האתגר שלנו להעביר את הקיימות לקיום".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully