וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בדיקה: אל על - חברת התעופה הכי פחות יעילה

תומר ורון, פורבס

24.4.2013 / 11:18

מהשוואה שערך פורבס בין חברות התעופה הבינלאומיות עולה כי אל על סובלת מיחס גרוע בין כמות מטוסים לכמות עובדים - 157.9 עובדים למטוס לעומת ממוצע עולמי של 96.46 עובדים

במהלך העימות החזיתי בין הממשלה לחברות התעופה הישראליות השבוע בנושא רפורמת השמיים הפתוחים השתמש שר התחבורה ישראל כץ בדוגמא שמטרתה להמחיש את חוסר היעילות באל על. "באל על יש 40 מטוסים ו-6,000 עובדים, ולעומתה באייר ברלין יש 200 מטוסים ו-9,000 עובדים. לפי ההשוואה הזו היו צריכים להיות באל על 30 אלף עובדים", אמר. ואכן, מתברר כי הדוגמא שסיפק כץ אינה מקרית, ואינה תקפה רק לאייר ברלין. בדיקה שערך פורבס בקרב 12 חברות תעופה בינלאומיות מובילות מעלה כי אל על היא החברה הכי פחות יעילה ביחס עובדים/מטוסים.

לאתר פורבס ישראל

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
אין תמונה/מערכת וואלה!, צילום מסך

על פי הבדיקה, חברת התעופה הישראלית הגדולה נמצאת בתחתית הרשימה ורחוקה מאוד מהממוצע העולמי, עם 157 עובדים על כל מטוס. ראוי לציין כי כמות עובדים נמוכה למטוס אמנם מלמדת על יעילות החברה, אך אינה מעידה בהכרח על שירות איכותי יותר. עם זאת, חלק גדול מן החברות המופיעות ברשימה זו, ונחשבות יעילות בהרבה מאל על, מופיעות שנה אחר שנה בדירוגי חברות התעופה הטובות בעולם, ונחשבות לחברות תעופה מובילות מבחינת השירות לנוסע.

כך, למשל, בסוויס אייר יש 7,644 עובדים על 90 מטוסים, ביחס של כ-85 עובדים למטוס. את היחס הנמוך ביותר מציגה חברת US AirWays עם 57 עובדים למטוס, ואפילו סינגפור איירליינס, אשר נחשבת כאחת משלוש חברות התעופה הטובות בעולם נמצאת ביחס יעילות גבוה יותר מאל על, עם 106 מטוסים אל מול 14,515 עובדים - יחס של 136 עובדים למטוס.

עוד עולה מהבדיקה כי הממוצע של "עובדים פר מטוס" בחברות שנבדקו (לא כולל אל על) עומד על 96.46 בעוד החברה הישראלית נמצאת הרחק מהממוצע עם 157.9 עובדים - 60.5 עובדים מעל הממוצע.

כזכור, לפני כשבועיים חתמו חברת אל על וקרן פימי על הסכם לפיו תשקיע קרן ההשקעות עד 75 מיליון דולר ותחזיק כ-47% ממניות החברה. לאחר שהגיעו להבנות סופיות ולאחר בדיקת נאותות שנערכה על ידי פימי בחודשים האחרונים חתמו הצדדים על ההסכם, כאשר התנאי המרכזי להשקעתה של פימי היה השלמת תוכנית ההתייעלות בחברה תוך הקטנה מסיבית של כוח העבודה בחברה. בחודש פברואר האחרון הודיעה אל על על פיטורם של 200 עובדים כחלק מאותה תוכנית.

מחברת אל על לא נמסרה תגובה עד למועד פרסום הכתבה.

  • עוד באותו נושא:
  • אל על

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully