וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פוטאש מוותרת על רכישת כיל: "לא הזמן"

יובל אזולאי

25.4.2013 / 14:02

נוכח ההתנגדות הציבורית וההתנגדות שהביע שר האוצר יאיר לפיד לביצוע העיסקה הודיעה פוטאש כי היא מוותרת על רכישת כיל. מניות כיל והחברה לישראל צונחות ב-4%

ענקית האשלג הקנדית פוטאש (39.63 +2.01%) מוותרת על רכישת כיל (4368 -3.85%). החברה הודיעה היום (ה') כי היא מוותרת על הרכישה וזאת לאחר ששר האוצר יאיר לפיד הביע התנגדותו לעסקה והקים ועדה לבחינת תמלוגי המדינה ממשאבי הטבע שלה - ועדה המכוונת בעיקר לכיל.

"במהלך החודשים האחרונים בחנה חברת פוטאש את אפשרות הגדלת אחזקותיה בחברת כימיקלים לישראל", נמסר מפוטאש. "לצד העובדה שאנו ממשיכים להאמין שמהלך שכזה יעניק תועלת עצומה לכל בעלי העניין, הן בשתי החברות והן למדינת ישראל, חייבת להתקיים פתיחות להשקעות זרות וביטחון בכללים שעל פיהם מבוצעת השקעה שכזו. אשר על כן הגענו למסקנה שאין זה הזמן להתמיד במימוש ההזדמנות הזו ואנו נמקד את מאמצינו באפשרויות אחרות להשאת ערך לבעלי המניות שלנו".

מניית כיל מגיבה בנפילה של כמעט 4% בבורסה, וכך גם החברה לישראל (237600 -3.81%), בעלת השליטה בכיל.

"כיל היא חברה חזקה והיא תדע לנצח בכל מקרה", מסרו גורמים בכיל ל"גלובס". "אנחנו מכינים אסטרטגיה כבר מספר חודשים שתוביל אותנו לצמוח בצורה משמעותית ב-4 שווקים שעונים על הצרכים בעולם - ובהם אוכל, חקלאות, חומרים מיוחדים ואנרגיה. כיל היתה חברה מצוינת ותמשיך להיות כזו".

  • עוד באותו נושא:
  • פוטאש
  • כיל

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully