וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נעילה שלילית בוול סטריט; פייסבוק ירדה 1.2%, אפל 0.8%

גיא קצוביץ'

1.5.2013 / 23:41

ה'פד' ימשיך לרכוש אג"ח בהיקף של 85 מיליארד ד' מדי חודש. סקר ה-ADP איכזב והצביע על יצירה של 119 אלף משרות באפריל. האטה בפעילות הייצור של ארה"ב

המסחר בוול סטריט נחתם היום (ד') בירידות שערים ובכך המדדים המרכזיים נסוגו מהשיאים החדשים שקבעו בימים האחרונים. המשקיעים הגיבו להודעת הריבית של הפדרל ריזרב, לפיה מדיניות הריבית האפסית והתוכניות להקלה כמותית יימשכו. כיוון המסחר הושפע, בין היתר, גם מנתוני התעסוקה (סקר ה-ADP) שאיכזבו והצביעו על יצירה של 119 אלף משרות באפריל, מתחת לצפי.

מדד ה-S&P 500 ננעל אתמול בעליות של כ-0.3% לשער של 1,597.57 נקודות - שיא כל הזמנים, על רקע פרסום מדד אמון הצרכנים שהפתיע לטובה. נציין כי בעולם, ברוב בורסות אירופה לא התקיים מסחר היום לרגל ה-1 במאי, חג הפועלים.

גרף וול סטריט. גלובס
גרף וול סטריט/גלובס

הפדרל ריזרב שלח הערב מסר מרגיע לשווקים והודיע בתום פגישה בת יומיים כי מדיניות הריבית האפסית (0-0.25%) והמדיניות המוניטרית המרחיבה יימשכו כסידרן עד שיהיו שינויים בשוק התעסוקה או ברמת האינפלציה. "ועדת השוק הפתוח מוכנה להגביר או להאט את קצב רכישות האג"ח, כדי לשמר מדיניות כמותית מתאימה לתחזיות הנוגעות לשוק העבודה ולשינויים באינפלציה", נכתב בהודעה. (לסיפור המלא)

"השווקים מנערים מעליהם חולשה מחזורית, תוך שהם נתמכים בהרחבה המוניטארית של הבנקים המרכזיים", אמר וויטולד בחריק, מנהל השקעות ב-PFA Pension A/S. "בסוף השבוע נראה נתוני מאקרו חזקים והכרזות מוניטאריות מצד הבנק המרכזי האירופי, וכן נתוני התעסוקה בארה"ב. צפו לתנודות משמעותיות נוספות".

באירופה, כאמור, מעריכים מרבית הכלכלנים וה"חזאים" כי נגיד הבנק המרכזי האירופי, מריו דרגי, יוריד את הריבית המרכזית בגוש האירו בכ-25 נקודות האחוז, לרמה של 0.5% - שפל כל הזמנים בגוש האירו. וזאת, על רקע נתוני מאקרו מאכזבים והמשך ההאטה הכלכלית באירופה. (לסיפור המלא)

החוזים על הנפט הגולמי לחודש יוני ירדו בכ-3%, הן בשל החשש מירידה חדה בביקושים, לאור הנתונים הכלכליים הפושרים בארה"ב, והן בשל העלייה החדה במלאי הנפט, כפי שעולןה מדוח שפרסם משרד האנרגיה האמריקאי.

שוק העבודה ממשיך לדשדש; מה יעשה ברננקי?

זירת המאקרו בארה"ב גדושה היום בנתונים. ב-15:15 (שעוננו) התפרסם סקר ה-ADP, המעריך את כמות המשרות שנוצרו בסקטור הפרטי בארה"ב בחודש אפריל. הסקר הצביע על יצירה של 119 אלף משרות, פחות מהתחזיות בשוק שעמדו על כ-150 אלף משרות לאחר יצירה של 158 אלף משרות בסקטור זה, בחודש מארס.

סקר ה-ADP הינו "מתאבן" לקראת דוח התעסוקה, שצפויל להתפרסם ביום ו' השבוע ולהצביע על היקף המשרות הטוטאלי שנוצר במשק האמריקני, בחודש אפריל. לפי הערכות צפוי המשק להוסיף 148 אלף משרות בחודש זה, לאחר שבמארס נוספו 88 אלף משרות חדשות, בלבד.

שוק התעסוקה, נזכיר, הינו מרכיב מרכזי בצמיחת הכלכלה האמריקנית - שכן הוא משליך ישירות על הצריכה הפרטית, האחראית על כ-70% מהתמ"ג האמריקני.

ב-17:00 התפרסם מדד מנהלי הרכש (PMI) בסקטור הייצור לחודש אפריל. המדד רשם קריאה יחסית נמוכה של 50.7 נקודות, מתחת לתחזיות בשוק שעמדו על קריאה של 51 נקודות. אומנם קריאה של מעל 50 נקודות מעידה על התרחבות בפעילות הכלכלית, אך כלכלנים מציינים כי מדובר בהתרחבות נמוכה מדי

sheen-shitof

עוד בוואלה!

איך הופכים אריזת פלסטיק לעציץ?

בשיתוף תאגיד המיחזור תמיר

יאהו ואפל במוקד

מנכ"לית יאהו (24.3 -1.74%) מריסה מאייר, שנכנסה לתפקיד כדי לשנות את הכיוון השלילי אליו צועדת החברה, השתכרה בשנת 2012 36.6 מיליון דולר. מאייר קיבלה 454,862 דולר במשכורת, 35 מיליון דולר במניות ובונוס של 1.12 מיליון דולר.

הרשת החברתית פייסבוק (27.43 -1.22%) תדווח על תוצאותיה הכספיות לרבעון הראשון לאחר המסחר. אפל (439.29 -0.79%) עמדה במוקד לאחר שהודיעה כי תנפיק אג"ח בהיקף של כ-17 מיליארד דולר. החברה אמורה הייתה להתחיל כבר בשיחות עם משקיעים, שאותן יובילו דויטשה בנק וגולדמן זאקס וכבר מסרה דוח על ההנפקה הצפויה לרשות ניירות הערך בארה"ב. אפל, החברה הטכנולוגית הגדולה היחידה שלא הנפיקה אג"ח, הפתיעה את השווקים בשבוע שעבר כאשר הודיעה כי תנפיק אג"ח כדי לממן תוכנית להחזר הון לבעלי המניות, בהיקף של 100 מיליארד דולר.

אמדוקס (35.5 -0.56%) דיווחה אתמול לאחר המסחר על תוצאותיה הכספיות לרבעון הפיסקלי השני שלה. מהדוחות עולה כי ההכנסות הסתכמו ב-833 מיליון דולר ארה"ב, בטווח תחזית החברה של 850-820 מיליון דולר ארה"ב. עם זאת, בשורה התחתונה החברה פיספסה את התחזיות ורשמה רווח של 64 סנט למניה (לא מתואם).

חברת נובה (9.34 +1.85%) דיווחה גם היא על תוצאותיה הכספיות לרבעון הראשון של שנת 2013. סך ההכנסות לרבעון הראשון של 2013 היו 27.4 מיליון דולר, עליה של 21% בהשוואה לרבעון הראשון של שנת 2012, ועליה של 24% בהשוואה לרבעון הרביעי של 2012.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully