וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

טבע פיטרה עובדת שחלתה בסרטן - ותשלם 2 מיליון שקל

חן מענית

6.5.2013 / 10:28

השופטת בפסק הדין הנדיר בחומרתו: "התגלתה בפנינו תמונה עגומה שאינה מתאימה לחברה במדינה מתוקנת, קל וחומר לחברה ציבורית". החברה לא תגיש ערעור

חברת טבע נחשבת מזה שנים לספינת הדגל של התעשייה הישראלית, היא מעסיקה אלפי עובדים ותרומתה למשק הישראלי גדולה מאוד. בין היתר, תורמת טבע לארגונים חברתיים, היא זכתה באותות ופרסים בזכות תרומתה החברתית וגם בתואר המעסיק המצטיין על יחסיה לעובדיה שמשרתים במילואים.

אבל כנראה שמתחת לפני השטח קורים בטבע גם דברים מאוד לא טובים. פסק דין שנתן באחרונה בית הדין האזורי לעבודה בתל אביב חושף את סיפורה הקשה של טלי אורן-בלזר ז"ל, שהייתה העוזרת של נשיא ומנכ"ל טבע לשעבר,ישראל מקוב, ופוטרה מעבודתה בחברה לאחר שהתגלה במוחה גידול ממאיר.

בפסק הדין קבעה השופטת ד"ר אריאלה גילצר-כץ כי טבע פיטרה את בלזר המנוחה מהעבודה לאחר שהתגלה במוחה הגידול ובשל מחלתה, וחייבה את טבע לשלם ליורשיה של בלזר ז"ל, 2 מיליון שקל וכן הוצאות משפט בסך 170 אלף שקל.

בפסק הדין מותחת השופטת ביקורת חריפה על התנהגותה של טבע ומציינת כי התמונה שהתגלתה בפניה בנוגע להעסקתה של בלזר בחברה ופיטוריה ממנה. "התגלתה בפנינו תמונה עגומה שאינה מתאימה לחברה במדינה מתוקנת, קל וחומר לחברה ציבורית", כתבה השופטת בפסק הדין הנדיר בחומרתו.

השופטת בחרה לצטט מעדותו במשפט של סמנכ"ל משאבי אנוש בטבע בתקופה הרלוונטית, חיים בנימיני, שאמר: "לפעמים הכלב של השייח הופל להיות השייח". "בכלב, התכוון בנימיני למנוחה", הבהירה השופטת.

לדברי בית הדין לעבודה, "הוכח כי בלזר הוזזה מתפקידה כעוזרת של ישראל מקוב מאחר שהמנכ"ל סירב לעבוד עם עובדת פגועת ראש". עוד נקבע כי "ככל הנראה הענישה טבע את בלזר בשל מחלתה והיעדרותה בגינה ומהר מאוד שכחה לבלזר את 'חסד נעוריה' ואת העובדה שהיא שבה לעבודה לאחר שילדה בטרם הסתיימה חופשת הלידה, כל זאת כדי להוכיח את עצמה".

"בשל רגישות התפקיד"

ראשית הפרשה ביוני 2002, אז החלה אורן-בלזר, עורכת דין במקצועה, לעבוד בטבע כעוזרת של יו"ר החברה מקוב. בהסכם העבודה שערכה טבע עמה נקבע כי היא תשתכר 30 אלף שקל בחודש וסך של 10 אלף שקל עבור תוספת גלובלית. בתקופת עבודתה קיבלה בלזר 4 פעמים בונוסים בסך כולל של 275 אלף שקל.

בספטמבר 2003 ילדה בלזר בן והוחלפה בתפקידה על ידי עובדת אחרת בשם סוזנה נחום. בלזר חזרה מחופשת הלידה לעבודה בטבע בדצמבר 2003 אך תפקידה המשיך להיות מאויש על ידי נחום. בפברואר 2004 התגלה גידול ממאיר במוחה של בלזר שבגינו היא אושפזה בבית החולים ועברה ניתוח להסרת הגידול. לאחר הניתוח חזרה בלזר לעבודה וב-2007 הוצע לה לשמש בתפקיד מנהלת הגיוס והניוד של טבע.

ואולם, בהמשך בוטל התפקיד ונמסר לבלזר ש"אפשרות הניוד שלך בחברה הינן מצומצמות ביותר". במהלך חודש מארס 2008 התגלה גידול חוזר במוחה של בלזר וכעבור כחודש היא עברה ניתוח נוסף. ב-31 באוקטובר 2008 הודיעה טבע לבלזר חולת הסרטן כי היא מפוטרת. ב-23 בנובמבר 2009 הלכה בלזר לעולמה.

לאחר פיטוריה הגישה בלזר תביעה לבית הדין האזורי לעבודה נגד טבע. באמצעות עוה"ד אמנון יצחקניא ונתן שמואל נחשון, טענה בלזר, בין היתר, כי היא הועברה מתפקיד כעוזרת של מקוב בשל מחלתה, כי סמנכ"ל משאבי אנוש בטבע הודיע לה כי מקוב אינו יכול לעבוד עם עוזרת פגועת ראש "בשל רגישות התפקיד" וכי טבע לא אפשרה לה לחזור לחדרה בחברה.

עוד היא טענה כי טבע הפרה הבטחה להחזיר אותה לתפקיד בכיר אחר בחברה וכי טבע שללה ממנה את הזכות לקבל מענק שנתי בשיעור של 2 משכורות המוענק לעובדים בכירים, ולא כללה אותה בתוכנית האופציות כאשר עובדים אחרים קיבלו לפחות 10 אלף אופציות מהחברה ובהמשך קיפחה אותה בחלוקות אופציות נוספות.

טבע מנגד טענה כי היא התנהלה באופן ראוי כלפי בלזר ונהגה בה לפנים משורת הדין, הן במישור האישי והן במישור הכספי. לטענת החברה, בין היתר, בתפקידה כעוזרת המנכ"ל נשמעו על בלזר תלונות.

מטבע נמסר בתגובה כי "מנכ?ל ונשיא טבע ג'רמי לוין הנחה את עורכי הדין של החברה שלא להגיש ערעור בעקבות פסק הדין".

  • עוד באותו נושא:
  • טבע

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully