וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אייל גבאי: להדיח את דנקנר - זה לא אישי

אפרת פרץ

30.5.2013 / 14:16

המומחה שמינה בית המשפט באי.די.בי אחזקות ופתוח: "בנסיבות הנוכחיות כל אחד ממקסם את הפוזיציה שלו". דיון סוער באסיפת מחזיקי האג"ח בת"א:

אייל גבאי, המומחה שמינה בית המשפט באי.די.בי אחזקות ופתוח, אומר היום (ה') כי יש ליטול את השליטה בקבוצה מידי נוחי דנקנר.

"בנסיבות הנוכחיות כל אחד ממקסם את הפוזיציה שלו", אמר גבאי ל"גלובס". "אין כאן שום דבר אישי נגד דנקנר. אם הוא יצליח להביא הנה הרבה כסף נוסף וחדש אז עשינו רק טוב. כולנו נברך על כך. עד יום חמישי הבא, אז יהיה הדיון בביהמ"ש, נראה עוד הרבה פרוצדורות משפטיות בין שני הצדדים".

היום מתקיימת בת"א אסיפת מחזיקי אג"ח משותפת כשברקע ההצעה לכפות הסדר בקבוצה, הצעה אותה הגישו נציגויות מחזיקי האג"ח שהחליטו לשלב ידיים וליטול את השליטה מידי דנקנר. בדיון נכחו אלכס שורצ'נסקו מאקסלנס, יואב ערמוני מגלעד הוותיקה, יוני שר המכהן כיועץ לנאמנים מטעם הראל.

"לקח לנו יותר מחודשיים על מנת שדנקנר יתחיל לדבר איתנו על הסדר חוב, הוא העדיף להשתמש בכל מונחים אחרים רק לא במונח הזה", אמר שורצ'נסקו. "ביקשנו לקבל ודאות - לראות את הכסף כאן בישראל בנאמנות. אדוארדו אלשטיין אמר שהוא לא מכיר מושג זה. הוא דיבר איתנו על מסמך של הסכם חיתומי. בתום מו"מ על המסמך התבשרנו על הנסיגה של בנק לאומי מהמחיקה לגנדן; זה שינה את המצב תוך כדי מו"מ ומאותו רגע דרשנו מאלשטיין ודנקנר שההזרמה תתבצע ישירות לאחזקות".

הוא הוסיף כי "עד היום לא התקדמנו עם ההסדר של דנקנר ואלשטיין. אף אחד מאתנו לא שמע שום דבר מאלשטיין".

אחד ממחזיקי האג"ח הפרטיים שנכח באסיפה אמר: "אנחנו הולכים לקבל 50 אגורות על השקל, עם פירעון מאוחר. זה שוד לאור היום ההסכם הזה! אף בית משפט לא יאשר הסכם כזה ששותפה בו קרן זרה. כמה הצד השני מקבל בהסכם הזה?".

שר ענה לו כי "אי.די.בי אחזקות היא מעל אי.די.בי פתוח ולמעשה כל הנשיה היא של פתוח. עכשיו השאלה היא איך מתחלקת העוגה; לא מוצא חן בעיניך? תצביע נגד. מה שמעניין אותנו זה מה שאנחנו מקבלים".

ערמוני ציין כי "לנו יש מצפן אחד - לבחור את האפשרות להביא מקסימום ריקברי בוודאות הגבוה ביותר עבור העמיתים. התפקיד שלנו הוא לא להסתכל מה קורה אצל אחרים. זה המנדט שלנו. מי שעוד לא פגש את המציאות אז נעים מאוד - הסכם אלשטיין לא עומד להתממש... תחת האווירה הזו לא ניתן לקיים מהלך עסקים תקין. במהלך אותו שבוע התנהל מו"מ בין המשקיף לבעל השליטה על תקופה של שקט, תקופה שבמהלכה המצב רק ילך ויורע כי יש חוב שצריך לשלם, ואם זה יקרה בסוף - נושי אי.די.בי פתוח יכולים עוד לקבל הערת 'עסק חי' וזה יכול לקרות עוד הלילה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully