וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

עסקת ישקר: המדינה קיבלה יותר מ-1.5 מיליארד שקל

אדריאן פילוט

30.5.2013 / 16:02

במסגרת העסקה ישלם באפט 2.05 מיליארד דולר עבור 20% ממניות ישקר המוחזקים על ידי משפחת ורטהיימר. כניסת הדולרים לישראל עומדת מאחורי התחזקות השקל

שר האוצר יאיר לפיד יכול לחייך: מדינת ישראל קיבלה בימים האחרונים צ'ק שמן בסך של יותר מ-1.5 מיליארד שקל בגין מכירת 20% ממניות חברת ישקר לחברת האחזקות של וורן באפט, כך נודע ל"גלובס".

גורמים רשמיים אישרו כי הכסף שולם והתקבל אך אותם גורמים סירבו למסור את הסכום המדויק. במסגרת העסקה ישלם באפט 2.05 מיליארד דולר עבור 20% ממניות ישקר המוחזקים על ידי משפחת ורטהיימר, כך שלפי חישוב פשוט, העסקה חייבת במס של 25% מהסכום, קרי כ-513 מיליון דולר שהם כ-1.89 מיליארד שקל.

נזכיר כי סביב היקף המס שעסקה זו היתה צפויה להניב נוצר מחלוקות כאשר מומחי מס טענו כי יתכן שהמדינה לא תקבל אפילו שקל אחד שכן החברה רשומה בהולנד. הערכה הגוברת היתה כי העסקה תניב כמיליארד שקל לקופת המדינה (ניכוי דיבידנד שעבורו כבר שולם מס), אך מסתבר כי הסכום גבוה יותר ויהיה קרוב מאוד מהסכום התיאורטי. גורמים בכירים ברשות המסים מסרו ל"גלובס" אז כי יתכן שהעסקה הזו תחסוך מהציבור כמה גזירות.

בעסקה הקודמת לפני 7 שנים קיבלה המדינה תשלום מס של כמיליארד דולר, כלומר כרבע מהיקף העסקה.

השפעה נוספת הצפויה על המשק ברמת המאקרו היא בשוק המט"ח שכן המרתם של חצי מיליארד דולר ביום אחד עשויה לגרום להתחזקות חדה של השקל, דבר שאכן התרחש ביומיים אחרונים, וזאת למרות הפחתת הריבית המפתיעה לפני יומיים. נזכיר כי אתמול החליט בנק ישראל לחזור להתערב בשוק המט"ח ולרכוש דולרים אחרי שהדולר החל להיחלש ונסחר סביב 3.68 שקלים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully