וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

דיווח: עופר ינפיק חלק מהחברה לישראל בלונדון

קובי ישעיהו

7.7.2013 / 8:48

"סאנדיי טיימס": עופר מתכנן להנפיק את ההחזקות של החברה לישראל שיפוצלו ממנה בבורסה של לונדון. ההחזקות כוללות, בין היתר, את צים, קורוס וטאואר

עידן עופר מתכנן להנפיק את ההחזקות של החברה לישראל שיפוצלו ממנה בבורסה של לונדון. כך, על פי דיווח ב"סאנדיי טיימס" היום. ההנפקה צפויה להיות בהיקף של כ-2 מיליארד ליש"ט (כ-3 מיליארד דולר).

לפני כשבועיים הודיעה הנהלת החברה לישראל (222,200) כי היא בוחנת מהלך לפיצול החזקותיה של החברה כך שההחזקות באיי.סי.פאואר, קורוס (מיזם הרכב בסין), צים, איי.סי.גרין אנרג'י וטאואר יועברו לחברה חדשה שתוקם לשם כך ואילו החברה לישראל תמשיך להחזיק בכיל ובבזן.

בחברה לישראל, הנמצאת בשליטת עידן עופר, העריכו כי תוכנית הפיצול תושלם בתוך 6-12 חודשים. החוב של החברה לישראל כלפי בנקים מממנים ומחזיקי אג"ח יוותר בחברה לישראל אשר תמשיך להחזיק בכי"ל. בעתיד אפשר שתבחן אפשרות לפצל גם את ההחזקה של החברה לישראל בבז"ן. כמו כן, בכוונת החברה לישראל, אשר תחזיק בכיל ובבז"ן לאחר השלמת תוכנית הפיצול, להימנע מביצוע השקעות בחברות חדשות.

"התהליך לא צריך להפתיע את מי שעוקב אחרינו. מיקדנו את הפעילות שלנו בשווקים חדשים וצומחים, לצד תחומי הליבה המסורתיים שלנו", אמר ל"גלובס" ניר גלעד, מנכ"ל החברה לישראל עם ההכרזה הרשמית על המהלך.

"אנחנו עובדים על המהלך הזה כבר שלוש שנים", אמר אמיר אלשטיין, יו"ר החברה לישראל. "אנחנו מצמיחים ומבריאים חברות חדשות, ומביאים אותן לעצמאות שמאפשרת להן כיום לפעול במבנה יותר גמיש.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully