וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נתניהו ייפגש עם עיני בניסיון למנוע סכסוך עבודה

שי ניב

15.7.2013 / 8:50

ראש הממשלה ויו"ר ההסתדרות ייפגשו בלשכת נתניהו, בניסיון האחרון למנוע מההסתדרות הכרזה על סכסוך עבודה בנמלי ישראל, בעקבות הרפורמה המתוכננת בנמלים

הבוקר ייפגשו ראש הממשלה בנימין נתניהו ויו"ר ההסתדרות עופר עיני בלשכת ראש הממשלה, בניסיון האחרון מצד נתניהו למנוע מההסתדרות הכרזה על סכסוך עבודה בנמלי ישראל, בעקבות הרפורמה המתוכננת בנמלים.

אתמול בערב נתניהו הזמין את עיני לפגישה ב-10:00 לאחר שההסתדרות הודיעה על כוונתה להכריז על הסכסוך היום ב-12:00, מה שלפי חוק יאפשר לה כבר בעוד 14 יום להשבית את הנמלים.

בהסתדרות טוענים למבוי סתום במגעים שהתנהלו בין עיני לנתניהו בנוגע לרפורמה בנמלי ישראל, כשעד כה נתניהו סירב להקפיא את המכרזים להקמת שני נמלי ים פרטיים בסמוך לנמלים הקיימים באשדוד ובחיפה, וביקש "להידבר עם עיני תוך כדי תנועה". על-פי יו"ר איגוד עובדי התחבורה בהסתדרות אבי אדרי, רק הקפאה של המכרזים תמנע את הכרזת הסכסוך המתוכננת.

עיני עשוי להסכים לבניית נמלים חדשים בתנאי שייחתם הסכם קיבוצי ענפי שיחול גם על הנמלים החדשים, ובתנאי שהעובדים הקיימים יזכו לרשת ביטחון ארוכת שנים, למשל באמצעות ויסות היקף העבודה בנמלים החדשים.

בעוד שהוועד בנמל אשדוד הסכים בעבר להפרטה ואפילו להקמת נמל פרטי סמוך לנמל הקיים ובכפוף לכך שעובדיו יוכפפו תחת ועד אחד, הוועד של נמל חיפה נחשב למתנגד הגדול יותר לרפורמה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully