וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חנויות הנוחות: כמה יעלה לתדלק גם את הגוף?

מיכל רז-חיימוביץ'

18.7.2013 / 8:23

תדלוק בתחנות הדלק כבר מזמן לא מסתכם בדלק וזהו: כ-800 חנויות נוחות פזורות בתחנות הדלק בארץ ומציעות מגוון מוצרים. בדיקה מעלה כי נוחות לחוד ומחירים לחוד

יותר מ-800 חנויות נוחות פזורות בתחנות הדלק בארץ ומציעות מגוון מוצרים ושירותים "על הדרך". אלא שנוחות לחוד ומחירים לחוד.

"גלובס" בדק את מחירי המוצרים בחנויות השונות. הבדיקה מעלה כי חטיפים ושתייה קלה נמכרים בעשרות אחוזים יותר מהמחיר הממוצע ברשתות.

במילים אחרות, אם תביאו עמכם לדרך במבה ובקבוק שתייה שקניתם מראש, לא תצטרכו לשלם מחירים מופקעים דוגמת 8 שקלים עבור במבה 80 גרם (לעומת כ-4 שקלים המחיר הממוצע ברשתות).

חנויות נוחות. גלובס
חנויות נוחות/גלובס

גם המחיר לחטיף ביסלי קטן מכפיל את עצמו - מ-3.5 שקל בממוצע על המדף בסופר, לכ-7 שקל בחנויות הנוחות. דוגמה נוספת היא מחיר של 11-14 שקל עבור בקבוק 1.5 ליטר של תה קר (לעומת כ-7 שקלים ברשתות).

אולם, יש לציין כי לא בכל הקטגוריות המחירים גבוהים בחנויות הנוחות לעומת הרשתות.

היות שהתחרות בין חנויות הנוחות מתמקדת כיום בתחום הקפה, מחירי הקפה לדרך הם דומים ואף זולים לעומת מרבית בתי-הקפה: קפוצ'ינו לדרך יעלה כ-11 שקל, לעומת 12 בממוצע ברשתות בתי-הקפה, ואספרסו בחנויות הנוחות יעלה כ-8 שקלים, לעומת כ-9-10 בבתי-הקפה.

הקפה, אגב, הוא קפה ממותג - כל רשת ושיתוף-הפעולה שלה, לדוגמה פז עם לוואצה, מנטה עם קפה ג'ו, so good המציעה קפה דנסי, אלונית עם סגפרדו ועוד.

גם דיל כריך ושתייה נמכר במחיר סביר, כך שהנוסעים יכולים לסעוד בכ-22 שקל לאדם עבור כריך, שתייה ובחלק מהרשתות גם להשלים עם חטיף לקינוח במסגרת הדיל.

מחירים דומים בין חנויות הנוחות

סקירת המחירים בוצעה באמצעות ביקור בסניפים. יצוין כי עשוי להיות שוני בין מחירי הסניפים של אותה הרשת בהתאם למבצעים נקודתיים, בדומה לרשתות השיווק.

הצעה שאסור לפספס

תתחדשו לחג עם סדרת tami4edge וקבלו סחלב חגיגי מתנה

לכתבה המלאה
חנויות נוחות. גלובס
חנויות נוחות/גלובס

הסניפים שבהם ביקרנו הם: סי אספרסו בכביש 6 (כיוון צפון) סניף מון שרי של סדש בצומת תל-מונד, סניף טן פלוס באזור התעשייה בחולון, סניף מיקה באזור התעשייה ראשון-לציון, סניף מנטה בצומת רעננה-כפר סבא, סניף yellow באזור תעשייה רעננה, סניפי so good ואלונית באזור תעשייה כפר-סבא.

ההתרשמות הכללית היא שאין פערים בולטים למדי בין המחירים ב-8 הרשתות השונות. בחלק מהמקרים, מחירי אלונית (דור-אלון) היו הנמוכים בהשוואה: כך לדוגמה, בקבוק קוקה-קולה 500 מ"ל, שנמכר ב-10 שקלים בסי אספרסו, יעלה 8 שקלים לעוצרים באלונית (ובסדש); דיל כריך ושתייה מוצע ב-20 שקל כולל חטיף מתוק, לעומת כ-23-24 שקל ברשתות האחרות. חנויות הנוחות של הרשת החדשה מיקה מציעות את הקפה הזול ביותר: 8 שקל לקפוצ'ינו ו-5 שקל לאספרסו, לעומת מחיר של כ-11 ו-8 שקל בהתאמה אצל המתחרות.

הנחות ייעודיות לחברי מועדון

תחום מועדוני הלקוחות לא פוסח על רשתות הדלק. לחלקן יש שיתופי-פעולה עם מועדוני לקוחות, המעניקים הנחה לא רק בתדלוק (כ-22 אגורות על ליטר דלק בתדלוק בשירות מלא), אלא גם בקניות בחנויות הנוחות.

כך למשל, הנחה של 7% לחברי מועדון שופרסל בחנויות yellow (פז), למחזיקי לייף סטייל במנטה (דלק) ולחברי you בחנויות אלונית (דור-אלון), 5% הנחה בחנויות so good (סונול) למחזיקי קלאב 365, למחזיקי פאואר קארד בחנויות טן פלוס (טן) ולחברי מועדון you בחנויות סי אספרסו.

מחפשים ערך מוסף

תחום חנויות הנוחות נמצא בשגשוג: עוד ועוד סניפים נפתחים, והשירותים מותאמים לסטנדרטים שעד לפני כמה שנים היו מוכרים לצרכן הישראלי בעיקר מטיולים בחו"ל.

מבחינת חברות הדלק, חנויות הנוחות מהוות את מנוע הצמיחה העיקרי בשבילן, ובענף נוהגים לומר כי בטווח של השנים הקרובות, הדלק עצמו יהיה המוצר הנלווה.

רוב חנויות הנוחות מציעות לנוסעים לא רק שירותי ריענון בדמות מזון ושתייה לדרך, אלא מנסות לעודד את הנהגים לעצור דווקא אצלן באמצעות ערך מוסף כזה או אחר. כדי לבדל את עצמן מהמתחרות, כל רשת מציעה מוצרים ושירותים נוספים לצד שתייה ומזון: החל משירותי דואר ועד קפסולות למכונות קפה.

באזורים נטולי רשתות ומכולות שפתוחים בשבת, חנויות הנוחות מהוות פתרון לשוהים באזור - לא רק עבור מוצרים שעל הדרך. מוצרי חלב, מזון יבש ומוצרי טואלטיקה וניקיון - נמכרים שם, כמובן, לרוב במחירים גבוהים יותר.

"גלובס" בדק מה הן מציעות:

so good (סונול)

* מספר סניפים: 178.

* מה ברשת? שירותי משיכת מזומנים וטעינת טלפונים סלולריים (מסלולי פרה-פייד) ושירותי אינטרנט אלחוטי הקפה שמוגש בסניפים so good הוא מבית danesi לצד מאפים מקונדיטוריית בן עמי.

אלונית (דור-אלון)

* מספר סניפים: 130

* מה ברשת? משיכת מזומנים, הטענת טלפונים סלולריים במסלולי פרה-פייד, תשלום חשבוניות נסיעה בכביש 6. משקאות הקפה הם של חברת סגאפרדו. הנחות למחזיקי מועדון YOU. לצד סניפי אלונית פועלים 8 סניפי סופר אלונית ו-25 סניפים של אלונית בקיבוץ ובמושב.

מנטה (דלק)

* מספר סניפים: 197.

* מה ברשת? שירותי דואר, תיאום קבלת חבילה שנשלחה מחו"ל (DHL), מוצרי סודה סטרים ועוד. 12 סניפי מנטה מרקט מציעים מגוון מוצרים רחב יותר (מוצרי מזון, טואליקה ועוד).

במסגרת שיתוף-הפעולה עם הרשת קפה ג'ו, במרבית סניפי מנטה מוצע היום קפה של המותג. הטבות לחברי מועדון לייף סטייל.

yellow (פז)

* מספר סניפים: 237.

* מה ברשת? שירותי משיכת מזומנים, שירות הטענת איזיפארק, אינטרנט אלחוטי. במסגרת שיתוף-הפעולה עם לוואצה, נמכרים בלעדית בסניפי yellow מכונות קפה ביתיות הפועלות באמצעות קפסולות. לאחרונה הושקה מכונה הכוללת מקציף חלב ב-700 שקל. חלק מהמוצרים הנמכרים הם ממותג פרטי yellow. הטבות לחברי מועדון שופרסל.

רשתות קטנות

הרשתות הקטנות כוללות את חנויות טן פלוס (בתחנות טן) וסי אספרסו (בסמוך לתחנות דור אלון) הכוללות כ-15 סניפים כל אחת. חנויות הרשת החדשה מיקה הכוללות כ-11 סניפים, סניפי מון שרי שבתחנות סדש כוללים כ-10 סניפים בפריסה ארצית.

* אליעזר פישמן, בעל השליטה ב-Ten, הוא בעל השליטה ב"גלובס".

  • עוד באותו נושא:
  • מנטה
  • דלק

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully