וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

עסקה בכלל ביטוח עד סוף אוגוסט? אל תבנו על זה

אפרת פרץ

24.7.2013 / 8:11

מה יעשה דנקנר אל מול המצב המאתגר? בהתאם לדרך לפיה הוא התנהל עד היום בסאגת הסדר החוב של אי.די.בי, נראה כי מה שנותר לו לעשות הוא לנסות למשוך עוד זמן

בדיוק בעוד חודש יפקע פרק הזמן שנתן שופט ביהמ"ש המחוזי, איתן אורנשטיין, לנוחי דנקנר כדי למכור מחצית (27.5%) מהחזקותיה של אי.די.בי בחברת כלל ביטוח (6,488 -1.61%). המשימה הזאת מסתמנת עד כה, ולא במפתיע, כקשה עד בלתי אפשרית, והקונים, כך עושה הרושם, לא ממש עומדים בתור מחוץ למשרדי הקונצרן שבקומה ה-44 בבניין עזריאלי.

עדות למצב הזה ניתן היה לקבלת בתחילת השבוע, עת דיווחה אי.די.בי פתוח על סיום השלב הראשון בתהליך מכירת המניות (אותו, אגב, היא האריכה בשלושה ימים). בדיווח ששיגרה החברה לבורסה נכתב כי היא קיבלה "מספר הצעות וכי הליך המכירה ממשיך להתנהל", אך באותה נשימה היא גם עדכנה כי הקרן הזרה אדוונט, שבמאי הוזכרה על ידה כמתעניינת ברכישת כלל ביטוח, לא הגישה הצעה במכרז.

שמה של אדוונט, נזכיר, התפרסם לראשונה יום לאחר שנציגויות האג"ח של אי.די.בי אחזקות והחברה הבת, אי.די.בי פתוח, פרסמו את הברית שכרתו ביניהן, לצורך לקיחת השליטה בקונצרן הקורס מידיו של דנקנר. כך שכעת, כשמתברר כי הקרן כלל לא ניגשה לשלב הראשון בתהליך, לא נותר אלא לתמוה האם ההודעה המקורית לגבי התעניינותה בכלל ביטוח הייתה לא יותר מספין, על רקע המהלך של הנציגויות.

כך או כך, בימים אלה נמצאת אי.די.בי פתוח בעיצומו של השלב השני של הליך המכירה. עד ה-7 באוגוסט תזמין החברה רוכשים פוטנציאליים הנראים לה מתאימים, ותמסור לידיהם טיוטות הסכם רכישה והסכם בעלי מניות. מדובר, כאמור, בלוח זמנים שהוא על גבול הבלתי אפשרי - דנקנר הגדיר אותו בזמנו, בצאתו מביהמ"ש, כ"מאתגר" - שכן מדובר על עסקה מורכבת, הדורשת אישורים רגולטורים של הממונה על שוק ההון באוצר, שעשויים לקחת בעצמם מספר חודשים.

אבל מעבר למכשול הזה קיים מכשול נוסף והוא דנקנר עצמו, שבעבר כבר דחה מספר הצעות, חלקן מפתות, למכירת השליטה בחברת הביטוח. דנקנר מבין שכל תסריט למעט דחיית המכירה עלול לפעול לרעתו: אם הוא ימצא קונה רציני למניות כלל ביטוח, הדבר ישפר את חוסנה הפיננסי של אי.די.בי פתוח, ויעמיד אותו בבעיה מול מחזיקי האג"ח של החברה האם, אי.די.בי אחזקות, שכעת יגבירו את מאמצי ההשתלטות שלהם על החברה הבת. אם מהלך המכירה ייכשל, הדבר עלול לסלול את הדרך למחזיקי האג"ח של אי.די.בי פתוח שיכולו להשלים את מהלך ההשתלטות על החברה, בטענה כי היא אינה סולבנטית.

אז מה יעשה דנקנר? בהתאם לדרך לפיה הוא התנהל עד היום בסאגת הסדר החוב של אי.די.בי, נראה כי מה שנותר לו לעשות הוא לנסות למשוך עוד זמן. כל עוד הוא מצליח לעשות זאת, הוא משמר את מעמדו כבעל השליטה באי.די.בי, מעמד שגם מגן עליו מחד מפני גל תביעות אישיות צפוי של הבנקים הנושים, וגם עשוי, בהינתן התאוששות מופלאה בשווקים, לאפשר לו לחלץ את הקונצרן מהבוץ ולהמשיך להחזיק בו.

ניפגש אחרי החגים?

בהתאם לכך סביר להניח כי לקראת תום המועד שהוקצב לו יגיש דנקנר לבית המשפט בקשה להארכת משך הזמן שניתן לו למכירת מניות כלל ביטוח, בליווי מסמכים כאלו ואחרים המעידים על מו"מ עם רוכש פוטנציאלי, שיוגדר קרוב לוודאי כ"רציני".

ומה יעשה השופט אורנשטיין? דחייה של בקשת דנקנר פירושה למעשה הסוף לשלטונו בקונצרן ופירוקו. לכן, לא מן הנמנע, כי אם השופט ישתכנע שאכן מתנהל מו"מ רציני למכירת מניות כלל ביטוח, הוא לא ימהר לסגור את הדלת וייתן לדנקנר ארכה נוספת, לפחות עד אחרי החגים. זה פרק זמן שמצד אחד יאפשר לדנקנר לסגור עסקה, ומנגד לא יקומם יתר על המידה את מחזיקי האג"ח.

  • עוד באותו נושא:
  • כלל ביטוח

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully