וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מתחיל שוב? יש תביעה עומדת נגד בלכר

אדריאן פילוט

12.8.2013 / 8:12

ל"גלובס" הגיעה תלונה לפיה ישנה תביעה עומדת ותלויה נגד המועמד המוביל לנגידות. מדובר בתביעה ייצוגית שהגישה קרן פנסיה אמריקאית נגד חברת הנפט הלאומית הארגנטינאית

עם הגשת המועמד השלישי לתפקיד נגיד בנק ישראל, הפולחן הידוע של מכתבים אנונימיים שנשלחים לוועדת טיקרל וכלי התקשורת לא איחר לבוא. ל"גלובס" הגיעה תלונה לפיה ישנה תביעה עומדת ותלויה נגד המועמד המוביל, פרופ' מריו בלכר.

מבדיקת "גלובס" עולה כי מדובר בתביעה ייצוגית שהגישה קרן פנסיה אמריקאית בשם Monroe נגד כלל ההנהגה של חברת הנפט הלאומית הארגנטינאית (YPF), בה מופיע גם פרופ' בלכר.

נזכיר כי בשנה שעברה החליטה נשיאת ארגנטינה בצעד חריג ובאופן חד צדדי להלאים את החברה הלאומית לנפט, שהייתה באותה עת חברה בורסאית. ההלאמה הזו, גרמה להפסדים כבדים של כמה מוסדות פיננסיים. נזכיר כי בלכר היה אחד מכמה עשרות הדירקטורים שכיהנו ב-YPF.

יחד עם בלכר נתבעים עוד כ-80 אנשים וגופים ביניהם JP מורגן, קרדיט סוויס וגולדמן זאקס. כמו כן מדובר בתביעה מסחרית ולא פלילית, לכן לא צפויה להוות מכשול למינויו אלא אם בלכר לא ציין זאת בפני הוועדה.

למרות שחלקים בתקשורת כינו אותו "חיצוני" ו"לא ישראלי", בלכר מעורב במתרחש כאן והפך למומחה ב"טירקולוגיה", שכן לפי מקורביו, על אף שמדובר בתביעה נגזרת, הוא כן דיווח והדגיש אותה בפני טירקל.

אם כן, לפי ההערכות הדבר אינו צפוי להשפיע על ההחלטה. לבלכר לא הייתה נגיעה בהלאמה, ובסופו של דבר הטענות נגד כל הנתבעים הן בדבר חוסר התראה מספקת על האפשרות להלאמה.

  • עוד באותו נושא:
  • מריו בלכר

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully