וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

יחימוביץ': ועדת חקירה פרלמנטרית על הפנסיה

18.8.2013 / 14:06

על רקע הדיון הציבורי בנוגע למצב הפנסיה בישראל והפרסומים על כוונת האוצר לקצץ בקיצבאות הפנסיה קוראת יו"ר האופוזיציה להקים ועדת חקירה פרלמנטרית בנושא

יו"ר האופוזיציה, שלי יחימוביץ', דורשת להקים ועדת חקירה פרלמנטרית בנושא הפנסיות בישראל. הבוקר (ראשון) פנתה יחימוביץ' ליו"ר הכנסת, יולי אדלשטיין, וביקשה ממנו לקיים הצבעה במליאת הכנסת בסוגיה. יחימוביץ' הציעה כי בראש הוועדה יעמוד חבר הכנסת חיים כץ מהליכוד, המשמש במקביל כיו"ר ועדת העבודה והרווחה של הכנסת, וכי בוועדה יהיו חברים מכל סיעות הבית. יו"ר האופוזיציה הציעה עוד כי ההחלטות שתקבל הוועדה יעוגנו בחקיקה.

"החיסכון הפנסיוני של אזרחי מדינת ישראל עומד לפני משבר קשה ביותר. גורמים דמוגרפיים, גורמים מקרו-כלכליים, מדיניות הממשלות וגורמים רבים נוספים - יצרו מצב שבו כבר היום ברור כי החיסכון הפנסיוני של אזרחי המדינה לא יספיק להם בעת צאתם לגמלאות", כתבה יחימוביץ' לאדלשטיין, והוסיפה: "נוכח ההתעלמות של הממשלה מהבעיה ומהשלכותיה החברתיות והכלכליות, אני מבקשת להקים ועדת חקירה פרלמנטרית. ועדה זו תבחן את הסוגיה באופן מעמיק, תוך דיון ציבורי גלוי, על כלל היבטיה - ותגבש פתרונות ארוכי טווח".

יחימוביץ' ציינה עוד בפנייתה כי לוועדת חקירה פרלמנטרית סמכויות מלאות בכל הנוגע לסדרי דיון, זימון דוברים וקבלת מידע, ולרשותה עומדים גם משאבים הולמים. "הועדה תשמע מומחים, נציגי ציבור ואת הציבור הרחב, יוגשו לה ניירות עמדה וניתוחים, ובתום פעילותה היא תניח על שולחן הכנסת דו"ח המפרט את פעולותיה ומסקנותיה. מטרת הועדה להציג סדרה של פתרונות ראויים וארוכי טווח לסוגיה".

דבריה של יחימוביץ' מגיעים על רקע דיון ציבורי שהולך ומתעורר בחודשים האחרונים בקשר לחסכונות הפנסיוניים בישראל. רק בשבוע שעבר פורסם כי בכוונת האוצר לעדכן את הנחת הריבית בחיסכון הפנסיוני, באופן שעלול לפגוע בחסכונות בסכום שיכול להגיע לעשרה אחוזים. שר האוצר, יאיר לפיד, התייחס לכך אתמול במכתב השבועי לפעיליו, וכתב: "אני פותח עיתון ומגלה שהחלטתי לקצץ את הפנסיות בעשרה אחוזים. אין שום קיצוץ של עשרה אחוזים בפנסיה (...) מעולם לא הייתה החלטה כזו".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully