וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הערכות: נציגות אג"ח אי.די.בי תקבל הצעת אלשטיין

אפרת פרץ

20.8.2013 / 12:19

הצעת אלשטיין כוללת העברת 75 מיליון דולר (כ-270 מיליון שקל) באופן מיידי לנאמנות, כאשר 25 מיליון דולר נוספים (כ-90 מיליון שקל) יועברו לנאמנות בתוך 60 יום מההצבעה

האם נוחי דנקנר בדרך לאבד את השליטה באי.די.בי (610 +7.02%)? נציגות מחזיקי האג"ח של אי.די.בי אחזקות צפויה להמליץ לקבל את הצעת אדוארדו אלשטיין, שנחשפה ב"גלובס" שלשום. אם ההצעה אכן תתקבל, הרי שאלשטיין יקבל לידיו את השליטה באי.די.בי וינשל את דנקנר.

לפי מתווה זה, אלשטיין יזרים בסוף תהליך ההשקעה 700 מיליון שקל לאי.די.בי פתוח ו-70 מיליון שקל יושקעו ברכישה של מניות נוספות של אי.די.בי פתוח מידי הנושים. בסופו של תהליך זה יחזיק אלשטיין בכ-50.5% ממניות אי.די.בי פתוח.‏

על מנת להוכיח רצינותו, יפקיד אלשטיין עם החתימה על ההסכם 75 מיליון דולר (כ-270 מיליון שקל) לטובת הנושים בחשבון בנק ישראלי. 14 יום מיום אישור ביהמ"ש את הצעת ההשקעה הזו, יעביר אלשטיין 25 מיליון דולר (כ-90 מיליון שקל) נוספים, היתרה (כ-410 מיליון שקל) תשולם לנושים לאחר הקצאת המניות, ככל הנראה לאחר כחצי שנה ואף יותר.

בשיחה שנערכה בין נציגיו של אלשטיין לבין מחזיקי האג"ח, הנאמנים והמומחים מטעם ביהמ"ש בחברה, אמרו נציגי המשקיע הארגנטינאי לנושים כי לאלשטיין לא קיים הסכם מול דנקנר. כמו כן, אם בעל השליטה הנוכחי רוצה להיות חלק מקבוצת המשקיעים, הוא מוזמן, כל עוד הוא מביא כסף כמובן. גם במקרה כזה, לטענתם, לא יכהן דנקנר כיו"ר או כסגן יו"ר הקונצרן. "גלובס" חשף אמש כי אלשטיין עשוי לצרף אליו גם את המיליארדים ג'ורג' סורוס ומייקל שטיינהרדט.

היום תתקיים אסיפת מחזיקי אג"ח והצעת אלשטיין תועמד להצבעה. למרות שאלשטיין מעמיד סכום השקעה כולל נמוך מזה שמציע נוחי דנקנר לנושים, בהסכם שחתם עם אלכסנדר גרנובסקי (בעל השליטה בחברת בי.ג'י.איי) - 826 מיליון שקל, מעדיפים הנאמנים את אלשטיין בשל הסבירות הגבוהה שהם מייחסים להתקיימות עסקה מצדו. זאת, הן בשל ההשקעה שכבר ביצע באי.די.בי (כאמור 25 מיליון דולר), והן משום שכבר קיבל את אישור המפקח על הביטוח באוצר להיכנס לגרעין השליטה בחברת ביטוח. סוגיה זו מקבלת חשיבות לאור נסיגתה של חברת CP מעסקת הרכישה של כלל ביטוח, והסיכוי הנמוך כי גרנובסקי יקבל אישור שכזה מהמפקח.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully