וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מהם התירוצים המקוריים ביותר להעלמת הכנסות?

יוסי ניסן

26.8.2013 / 11:20

בעל פאב באשדוד: "אני שם את ההכנסות במזומנים מיד בכיס כדי שלא יגנבו לי את הכסף". נהג מונית מאשקלון: "רק עכשיו יצאתי מהבית ולא הספקתי לרשום את הנסיעות"

רשות המסים מפרסמת היום (ב') ממצאי ביקורת שערכה בקרב עסקים באשקלון ובאשדוד, שגילתה "תירוצים יצירתיים", כהגדרתה, לאי-דיווח על הכנסות. ב-15% מ-47 העסקים שנבדקו באותו ערב, התגלה כי בעלי העסקים לא רשמו את כל הכנסותיהם.

הביקורת נערכה כחלק ממבצע של משרד מס הכנסה אשקלון, תוך התמקדות בעסקים מענפי המסחר והשירותים הפעילים בשעות הערב והלילה.

לפי הודעת הרשות, בביקורת באחד הפאבים באשדוד התברר כי הכנסות בסך 400 שקל עשו את דרכן לכיסו של בעל העסק ולא נרשמו בקופה, וזה תירץ את מעשיו ואמר שהוא אינו נוהג לרשום את ההכנסות המתקבלות במזומנים, אלא שם אותן מיד בכיסו "כדי שלא יגנבו לו את הכסף".

"רק עכשיו יצאתי מהבית ולא הספקתי לרשום את הנסיעות", טען נהג מונית מאשקלון, שנתפס כשאינו רושם הכנסות כאשר בשעת ערב מאוחרת עלו זוג מבקרים למונית לנסיעת ביקורת.

גם במזנון באשקלון נמצא כי הבעלים כלל אינו רושם את הכנסותיו בטענה כי "יש לי פטור אך איני יודע היכן המכתב של הפטור".

שני בעלי דוכנים בפסטיבל 'בריזה' אף נמלטו ממתחם הפסטיבל כשהבשורה על עובדי מס הכנסה באזור הגיעה לאוזניהם. השניים נסו על נפשם תוך שהם משאירים מאחוריהם את הדוכנים ותכולתם. בעת מנוסתם, ככל הנראה "שכחו" השניים כי פרטיהם ידועים לרשות המסים והם צפויים לביקור נוסף של מבקרי מס הכנסה.

  • עוד באותו נושא:
  • העלמת מס

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully