וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

יועץ לטירקל: יש מידע על כל המועמדים לנגיד

28.8.2013 / 14:38

בדיון בוועדת הכספים אמר המשנה למזכיר הממשלה כי הוועדה אחראית רק על בדיקת טוהר המידות של המועמדים. ח"כים: "להמליץ על מינוי קרנית פלוג"

"לוועדת טירקל הגיעו מידעים המצריכים בדיקה, לגבי כל אחד משלושת המועמדים הנוכחיים לתפקיד נגיד בנק ישראל", כך אמר המשנה למזכיר הממשלה ומרכז הוועדה המייעצת למינויים בכירים, אריה זוהר, בדיון שנערך היום (רביעי) בוועדת הכספים בנושא תהליך מינוי נגיד בנק ישראל. "כהונת טירקל הוארכה פעם שנייה מכיוון שהממשלה נמצאת באמצע הליך בחירת נגיד. זו לא ועדת איתור שבוחנת את כישורי המועמד מבחינה מקצועית. זה תפקיד הממנים. הוועדה עוסקת רק בטוהר המידות" אמר זוהר.

לדבריו, "אם הוועדה מקבלת תלונות מסוימות מהציבור, תלונה שנועדה להטיל דופי במישהו, אז היא פועלת על-מנת לבחון. לגבי פרנקל התקיימו 4 מפגשים עד שהסיר את מועמדותו. ואז ראש הממשלה מסר את שמו של ליידרמן. הוועדה שלחה הטפסים לפרופ' ליידרמן ואז הגיע אליה מידע אודות הפסקת עבודתו בדויטשה בנק וכשהוועדה פנתה הוא הסיר את מועמדותו. ואז ראש הממשלה הציע שלושה מועמדים: מריו בלכר, צבי אקשטיין וויקטור מדינה. הוועדה פגשה את שלושת המועמדים ופגשה את ראש הממשלה והוועדה בודקת כעת מידע שהגיע לגבי המועמדים".

יו"ר ועדת הכספים ניסן סלומיאנסקי (הבית היהודי) אמר כי "הימים לא ימים פשוטים מבחינה כלכלית ואנחנו עדיין לא יודעים אם יצאנו מהמשבר העולמי. גם למצב המדיני יש השלכות על המצב הכלכלי ולא יתכן שמדינת ישראל מתנהלת כבר תקופה ארוכה ללא היועץ הכלכלי הבכיר ביותר שלה". סלומיאנסקי המשיך ואמר כי "אנחנו כאן כדי להציע הליך מסודר שיאפשר לעמוד בזמנים למינוי נגיד. ההליך כיום מבזה ולאדם רציני לא כדאי אפילו להיות מועמד. עד שוועדת טירקל מקיימת את הישיבה הראשונה שלה לגבי מועמד הוא כבר פורש. לעיתים נחשפים דברים שאפילו לא קשורים במישרין למועמד, כמו פרטים אודות גרושתו של אחד המועמדים".

ח"כ יצחק כהן (ש"ס) אמר בדיון כי "העמדה הכלכלית החשובה ביותר מופקרת זה ביזיון. קרנית פלוג ממלאת את מקומו ועושה את עבודתה בצורה טובה. יש סכנה לכלכלת ישראל בהתנהלות המוזרה הזאת. לכן על ועדת הכספים להמליץ לממשלה על מינוי קרנית פלוג שעשתה את כל התפקידים בהצלחה. שנתיים היא משמשת משנה כי פישר הכין אותה. אבסורד לרעות בשדות זרים ולהמשיך להתבזות במקום למנות מינוי כזה ראוי". גם ח"כ עיסאווי פריג' (מר"צ) הצטרף לקריאה למנות את קרנית פלוג. "היא הרי כבר עברה את כל התהליך ומתפקדת כנגידה בפועל", אמר פריג'.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully