וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מה דורשים ארבעה תפקידים נחשקים?

דפנה ברמלי-גולן

2.9.2013 / 8:10

מנהלי חדשנות בבנקים, מהנדסי מחשוב תפיסתי, מנהלי רכש לקוחות בדיגיטל ולוחמים-מפצחים בסייבר - "גלובס" בודק ארבעה תפקידים שהחלה דרישה לאיושם בשנים האחרונות

ההתפתחות הטכנולוגית האדירה של השנים האחרונות משפיעה לא רק על האופן שבו אנחנו מתקשרים בינינו, עושים קניות ומזמינים חופשות אלא גם על שוק התעסוקה. יש מקצועות שנותרו יציבים יחסית - כמו מורה, רופא או טכנאי מקררים - אבל תחומים שלמים של מקצועות עוברים שינויים מפליגים בתחום ההיי-טק, הפיננסים, השיווק, הפרסום ואחרים, שמטרתם לענות על צרכים חדשים.

"גלובס" בדק ארבעה תפקידים שהחלה דרישה לאיושם בשנים האחרונות, והופכים להיות פופולריים יותר ויותר עם הזמן; אילו כישורים הם דורשים, ועד כמה הם מתגמלים.

מנהלי חדשנות בבנקים

"שהלקוחות לא יחשבו שהבנק הוא דינוזאור"

מדוע נדרש: לדברי זיו מנדל, מנכ"ל ג'ון ברייס מכללת היי-טק והמי"ל, ארגונים פיננסיים כמו בנקים מזהים שהקיבעון המחשבתי שלהם לא יאפשר להם להתמודד עם צורכי הצרכן החדש וחוששים שהלקוחות העתידיים יתייחסו לבנק כדינוזאור. בנוסף, הם רוצים למשוך עובדים צעירים ויצירתיים.

מהות התפקיד: כל ארגון יוצק לתפקיד תוכן אחר. לדברי ליעד עמית, מנהל תחום החדשנות בבנק הפועלים, וגילי הוך, מנהלת מחלקת מו"פ במרכז לניהול אסטרטגי שאליה כפוף תחום החדשנות, בבנק הפועלים נועד תחום החדשנות מצד אחד להטמיע בבנק טרנדים מובילים בתחום הצריכה והעדפות הצרכנים ולבחון את האופן שבו הטכנולוגיה משרתת אותם; ומצד שני לרתום את עובדי הבנק לשותפות בפעילויות השונות ולהעלאת רעיונות מקוריים לקידום חדשנות בתוך הארגון.

לדברי השניים, הבנק מיסד מערכת שמאפשרת לכל עובד וכל מנהל להציע הצעה בכל תחום במסגרת יחידה שנקראת "אכפת לי", שמרכזת את כל הרעיונות לחדשנות מצטברת ולהתייעלות. לדברי עמית, "בשנתיים וחצי האחרונות הוגשו כך 13,500 הצעות, מתוכן הבנק יישם יותר מ-1,000 הצעות. הן הגיעו גם מצעירים בעלי חשיבה שאינה בנקאית קלאסית, וכן מוותיקים ובעלי ניסיון בבנקאות.

השכלה: עמית למד משפטים ומינהל עסקים, ועבד קודם לכן בתחום השיווק. כלומר, הוא לא הגיע מתחום הפיננסים.

כמה שנים קיים: "לפני שלוש שנים הוקמה יחידת החדשנות בחטיבת האסטרטגיה".

שכר: בבנק הפועלים מדובר בדרג ביניים של ניהול. לפי נתוני מנפאואר פרופשנל, מנהל חדשנות בחברת מוצרי צריכה משתכר 18-24 אלף שקל בחודש. בחברות טכנולוגיות שכרו של מנהל חדשנות יכול להגיע ל-30-40 אלף שקל.

מהנדסי מחשוב תפיסתי

"המהנדס חייב להבין את המשתמש"

מדוע נדרש: לדברי יגאל ינקו, מנהל תכנון אסטרטגי בקבוצת Perceptual Computing באינטל: "כחברה שמייצרת רבים מהמחשבים בעולם, הגענו למסקנה שאנשים מוכנים לשלם על שימוש חווייתי במחשב, ואנחנו מנסים לייצר עבור הלקוחות האלה עוד ועוד חוויות".

מהות התפקיד: מהנדס המחשוב התפיסתי בחברות מחשבים אמור לחולל מהפכה בדרך שבה אנחנו מתקשרים עם המחשבים, ולהפוך את חוויית המשתמש לטבעית ואינטואיטיבית. תפקידו לפתח את הממשק אדם-מכונה, ולייצר מוצרים שיאפשרו להפעיל את המחשב באמצעות החושים הטבעיים שלנו - העיניים, האוזניים, המגע והקול - בלי שנצטרך ללמוד פקודות מיוחדות לשלוט, לשחק או ליצור בעזרת המחשב. ינקו: "מהנדס מחשוב תפיסתי אצלנו חייב להבין בבני אדם. לא מספיק להיות מהנדס חומרה או תוכנה, אלא צריך גם להבין את משתמש הקצה ואת צרכיו. לדוגמה, אנו חוקרים את אוכלוסיית המבוגרים, ושואפים לפתח עבורם פתרונות שיאפשרו להם להיעזר במחשב בצורה אינטואיטיבית".

השכלה: מעצבים מהמכללות המובילות, בעלי גישה הנדסית או מהנדסים או בעלי תואר במדעי המחשב שפונים גם לכיוון העיצוב. עובדים לעתים נשלחים להתמחות.

כמה שנים קיים: "4-5 שנים, עם הרבה יותר פוקוס בשנה-שנתיים האחרונות".

שכר: להערכת מנדל, השכר לבעלי ניסיון בתחום הוא 20-23 אלף שקל.

מנהלי רכש לקוחות בדיגיטל

"מריץ 20 קמפיינים ובודק מה עובד הכי טוב"

מדוע נדרש: ענף הפרסום עבר בשנים האחרונות מהפך: משוק לא דיגיטלי, לזירת בורסה שבה הקונים יושבים מול המחשב ומחליטים איזו מדיה לקנות. רק 10% מהמדיה נמכר היום באמצעות אנשי מכירות, והיתר מוקצה לאותה בורסה. ההחלטה מה לפרסם מתבצעת על-ידי אלגוריתמים שמפענחים את קהל היעד בצורה אוטומטית לגמרי. וכאן נכנס לתמונה מנהל הרכש.

מהות התפקיד: אחראי על תכנון, פיתוח, הוצאה לפועל ומדידה של פעילויות השיווק המשולבות של הארגון. בעידן שבו הפרסום עבר ממסורתי, שקשה למדוד, לפרסום באינטרנט, בגוגל וברשתות חברתיות, ניתן לקבל תוצאות מדויקות יותר. תפקיד מנהל רכש הלקוחות בדיגיטל הוא לבדוק את תוצאות הפעילות השיווק בערוצים השונים ולוודא שעבור כל שקל שיצא מתקציב הפרסום, התקבל בחזרה ערך גדול יותר בהגעת לידים, עסקאות וכו'.

לדברי שחף בר גפן, מנכ"ל קבוצת ווב 3, את מנהלי הרכש הוותיקים החליפו אנשים שלא עברו את גיל 25, עם תפיסה כמותית, שקודם כול מתעסקים במתמטיקה. "הם יושבים על המערכת, ובלי שום סנטימנט, קשרים או קומבינות עושים קסמים, ויוצאים למצוא מתוך ערמת השחת את המחטים שעובדות. מנהל רכש הלקוחות מבקש 20 גרסאות לבאנר, מריץ 20 קמפיינים במקביל ובודק מה עובד הכי טוב".

השכלה: בוגר כלכלה, מתמטיקה או מדעי המחשב. "במודעות הגיוס מבקשים פסיכומטרי מעל 700".

כמה שנים קיים: 5 שנים, הביקוש גבר בשנתיים האחרונות.

שכר: בשנה הראשונה אפשר להגיע ל-15,000 שקל בחודש (ברוטו), ובשלוש השנים הבאות - 30-35 אלף לחודש (ברוטו).

sheen-shitof

עם הנחה בלעדית

החברה הישראלית שהמציאה את מסירי השיער עושה זאת שוב

בשיתוף Epilady

לוחמים-מפצחים בסייבר

"לאתגר את מערכות ההגנה בנקודות החולשה"

מדוע נדרש: לדברי משה ישי, מנכ"ל קומסק ייעוץ, מאחר שכל דבר נשלט היום על-ידי מחשב - מידע של חשבונות בבנקים, מערכות פונקציונליות או בקרים של מזגנים ומערכות שליטה במעליות או שערים - המערכות זקוקות להגנה ובחינה מתמדת של העמידות שלהן בפני פריצה.

מהות התפקיד: ביצוע בדיקות אתגר למערכת כדי לבדוק עד כמה היא חסינה. "כמו שמייצרים קנקן חזק ובסוף הייצור מטיחים אותו על הרצפה כדי לוודא שהוא אכן עובד - כך מטרתו של הלוחם לפצח את המערכת כדי שניתן יהיה לאתגר אותה בנקודות החולשה", אומר ישי. "הלוחם-מפצח לא יודע לתכנן מערכות אבטחה, אך יודע לעקוף אותן, ותמיד יש דרך לעקוף".

השכלה: "ידע בסיסי באבטחת מידע ומאפיינים אישיותיים יצירתיים. בניגוד לארכיטקטים של המערכת, שהם מהנדסי מערכות, לוחם-מפצח יכול להיות גם אחד שרק השתחרר מהצבא".

כמה שנים קיים: כ-5 שנים, אך התפקיד לא היה חשוף עד כה.

שכר: להערכת מנדל, מדובר בשכר שמתחיל ב-10 אלפים שקל ויכול להגיע ל-30 אלף שקל. לדברי ישי, השכר הוא "כמו שכר אמנים, אין חשיבות לוותק ולהשכלה".

  • עוד באותו נושא:
  • משרות

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully