וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שמן: התגלה נפט "באיכות גבוהה" בקידוח "ים 3"

קובי ישעיהו

8.9.2013 / 9:01

עובי השכבה הנושאת סימני נפט (נטו) הינו כ-68 מטר. מפעיל הקידוח ביצע בקידוח בדיקות תוך כדי קדיחה ועם הגעה לעומק של כ-5,700 מטר בוצעו לוגים חשמליים

חברת שמן נפט וגז ( 104.9 ) גילתה נפט בקידוח "ים 3". החברה דיווחה הבוקר (א') כי אתמול התגלו סימני נפט בקידוח בעומק של כ-5,175 מטרים מפני הים. לפי ההודעה מדובר בנפט באיכות גבוהה.

עובי השכבה הנושאת סימני נפט (נטו) הינו כ-68 מטר.

עוד מדווחים בשמן כי מפעיל הקידוח ביצע בקידוח בדיקות תוך כדי קדיחה ועם הגעה לעומק של כ-5,700 מטר בוצעו לוגים חשמליים (Open Hole Wireline Logging). הבדיקות האמורות כוללות, בין היתר, את תכונות סלע המאגר.

המפעיל הודיע לשותפים ברישיון כי ביצע בקידוח בדיקות שונות, אשר תוצאותיהן מעידות על אפשרות להימצאותו של נפט בשכבה האמורה. תוצאות אלו וניתוחן נמסרו לשותפים ברישיון על ידי המפעיל, והם שהניחו את דעת השותפים ברישיון בדבר קיומם של סימני נפט משמעותיים בקידוח.

כמו כן, מדווחים בשמן, הנתונים שנתקבלו מהמפעיל נבדקו על-ידי מפענחי לוגים וגיאולוג בעל ניסיון רב בתחום חיפושי הנפט והגז ששכרו השותפים ברישיון לצורך ליווי וייעוץ בפרויקט.

עלותם של מבחני ההפקה מוערכת בכ-12 מיליון דולר, והם צפויים לארוך כמספר שבועות. לאחריהם צפויים המשקיעים לקבל מידע מלא אודות כלכליות המאגר, שלפי הערכות מכיל 120 מיליון חביות נפט.

  • עוד באותו נושא:
  • שמן

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully