וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נעילה חיובית בבורסה; אלביט מערכות הוסיפה 4.5%

קובי ישעיהו

22.9.2013 / 16:10

שבוע מסחר מקוצר בתל-אביב. ברננקי החליט להמשיך כרגיל עם רכישת אגרות החוב, בינתיים. כלכלני לאומי: ממליצים על חשיפה גבוהה למניות

המשקיעים בבורסה באחד העם חזרו היום (א') למסחר לאחר 4 ימי חופשה במהלכן התרחשו הרבה מאוד אירועים בכלכלה העולמית וכמובן שגם בבורסות מסביב לעולם (על כך בהמשך). יום המסחר, שהיה מקוצר, נחתם בעליות שערים כשמדד ת"א 25 הוסיף לערכו כ-1% וננעל ברמה של 1,252 נקודות. מחזור המסחר הסתכם בכ-757 מיליון שקל.

קרואסון לה בולאנז'ה. GettyImages
קרואסון לה בולאנז'ה/GettyImages

בצעד שהדהים את השווקים הפד החליט ביום רביעי לדחות את הנסיגה בתוכניות להקלה כמותית ולהותיר את קצב רכישות האג"ח על כנו. זאת, כאשר הקונצנזוס בשוק הצביע על כך שהבנק המרכזי יצמצם את רכישות האג"ח בכ-10-15 מיליארד דולר, לעומת הקצב הנוכחי שעומד על כ-85 מיליארד דולר מדי חודש. מהודעת הפד עולה כי מרבית חברי ועדת השוק הפתוח החליטו לא לבצע שינויים במדיניות המוניטרית המרחיבה ולהמשיך בקצב רכישות האג"ח הנוכחי. החשש המרכזי של חברי הוועדה היה שיעור האבטלה הגבוהה יחסית (7.3%) וכן החשש שהקיצוצים בהוצאות הממשלה והעלייה בריבית המשכנתאות יפגעו בצמיחה. בהודעה של הבנק המרכזי נאמר כי "הפד מחכה לעדויות נוספות לכך שהשיפור הכלכלי מתמשך".

השווקים הגיבו בעליות חדות ביום רביעי אולם ביום חמישי המגמה הייתה מעורבת וביום שישי כבר נרשמו ירידות.
האם ג'נט יילן תהיה זו שתחליף את ברננקי? על פי דיווחי סוכנות רוייטרס משלשום (ו') קיימים גורמים רשמיים במפלגה הדמוקרטית, המעודדים סנטורים לתמוך בבחירתה של יילן לתפקיד יו"ר הפדרל ריזרב, במקומו של בן ברננקי אשר יפרוש בינואר הקרוב. תמיכה זו, כך על פי רוייטרס, מחזקת את ההערכות האחרונות, הגוברות והולכות, כי אובמה עצמו החליט כי יילן היא המתאימה לתפקיד. גורם נוסף מסר כי הנשיא אובמה עדיין לא הכריע סופית בדבר הבחירה, אולם כבר ביולי האחרון, קיבל הנשיא מכתב עליו חתומים 20 סנטורים המפצירים בו למנות את יילן לתפקיד.

המיליארדר וורן באפט, יו"ר ברקשייר האת'ווי ואחד האנשים העשירים בעולם, אמר בראיון לרשת CNBC כי יש לאפשר לנגיד הפדרל ריזרב להמשיך בתפקידו. "הוא עושה עבודה מדהימה מאז הקריסה הפיננסית לפני 5 שנים. אני לא הייתי מחליף אותו", ציין באפט. ברננקי, נזכיר, צפוי לפרוש מתפקידו בתחילת 2014, ונשיא ארה"ב ברק אובמה אותת מוקדם יותר השנה כי ברננקי לא ימשיך בתפקידו.

המסחר בוול סטריט ננעל ביום שישי בירידות, על רקע ההתנגשות בין הרפובליקנים לדמוקרטים בכל הנוגע לסוגיית תקרת החוב, כאשר נראה כי אפקט הצהרתו של הפדרל ריזרב כי לא יצמצם בינתיים את רכישות האג"ח שלו מתפוגג.

לאומי: ממליצים על חשיפה גבוהה לאפיק המנייתי

"אנו ממליצים על חשיפה גבוהה לאפיק המנייתי, תוך הערכה שרמת המחירים של שוקי המניות בעולם ובישראל עדיפה ביחס לאג"ח הקונצרני. יחד עם זאת, רמת הסיכון עולה ככל שנמשכת העלייה במכפילי הרווח בשוקי המניות". כך כותבים כלכלני בנק לאומי בסקירה השבועית שלהם על שוק ההון.

בלאומי מעריכים כי התשואות בחלק הארוך של העקומים המרכזיים בחו"ל, וכפועל יוצא מכך גם בשוק המקומי, צפויות להמשיך ולעלות בטווח הזמן הבינוני (לאורך השנתיים-שלוש הקרובות), וזאת כתלות בהמשך השיפור בכלכלת ארה"ב (ובמידה מסויימת גם בכלכלת אירופה). "על מנת לצמצם את סיכון המח"מ, אנו ממליצים להימנע מהשקעה בחלק הארוך של עקומי האג"ח לסוגיהם (ממשלתי וקונצרני, הן בחו"ל והן בשוק המקומי). עם זאת, על עקומי האג"ח (בחו"ל ובישראל) עשויות להיות בזמן הקצר השפעות ממתנות, ביניהם התבהרות אפשרית לגבי אסטרטגיית היציאה של הבנק המרכזי בארה"ב מתוכנית רכישות האג"ח".

אסף שאול, סמנכ"ל השקעות באלפא פלטינום קרנות נאמנות, מציין כי "הודעת הפד ביום רביעי על המשך תוכנית ההזרמות ללא שינוי, הפתיע את השוק שכבר גילם את תחילת ההפחתות. נתון זה מראה שהפד מחכה לסימנים מהותיים יותר של שיפור בכלכלה לפני שיחל בהפחתה. שוק המניות צפוי להיות חיובי בעקבות ההבנה שנתוני המאקרו חייבים להיות טובים יותר לפני שהפד יחל בצמצום ההזרמות. להערכתנו שוק האג"ח בישראל יגיב בהתלהבות בתחילת השבוע, אך בהמשך הוא יירגע בעקבות העובדה שהצמצום נדחה לתקופה של בין חודש לשלושה חודשים. הבחירות בגרמניה היום צפויות להשפיע על המסחר השבוע כאשר ניצחון לאנגלה מרקל יתמוך בשווקים".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

מיקום אסטרטגי, נוף מרהיב ודירות מפוארות: השכונה המסקרנת שנבנית במרכז

בשיתוף אאורה נדל"ן

שמן השלימה גיוס ההון למבחני ההפקה בקידוח "ים 3"

טבע (13,230.00 0.82%-) הודיעה כי היא השיקה בארה"ב את Niaspan, תרופה בעלת היקף מכירות של 1.1 מיליארד דולר בשנה. המניה תפתח את השבוע עם פער ארביטראז' שלילי של כ-0.9% כך שהיא צפויה לרדת.

חברת בבילון (2,843 2.19%+) דיווחה הבוקר כי בסוף השבוע האחרון היא הגישה בקשה לרשות לניירות ערך האמריקאית (SEC) למשוך את טיוטת ההנפקה שלה, שהופקדה ב-4 בנובמבר 2012. בבילון הסבירה את משיכת התשקיף בעובדה כי "בשלב זה משקיעה החברה מאמצים בניהול משא ומתן למיזוג עם חברת איירון סורס".

חברת שמן נפט וגז (106.2 2.21%-) השלימה את גיוס ההון למבחני ההפקה בקידוח "ים 3". החברה חתמה על הסכמים עם מספר גופים מוסדיים, במסגרתם תקצה החברה

למשקיעים "מניות חסומות". המשקיעים התחייבו להשקיע בשמן כ-23 מיליון שקל (לפי מחיר של 92.31 אג' למניה) כנגד הקצאה מצטברת של כ-25 מיליון מניות. המניות יוקצו על ידי שמן נפט וגז ( 108.6 )במסגרת הצעה פרטית, ותהיינה חסומות. הסכומים שגוייסו אמורים צפויים להשלים את מימון חלקה של החברה בתקציב המשוער לביצוע מבחני ההפקה. סה"כ המניות הרגילות שתוקצינה מהוות 4.87% מהון מניות שמן לאחר ההקצאה בדילול מלא.

מניות איזיצ'יפ (7,879.00 6.16%-), סלקום (3,855 0.72%-), ופריגו איבדו גובה עקב פערים שליליים מול וול סטריט.

מנגד אלביט מערכות (17,570.00 4.58%+) ונייס רשמו עליות חדות עקב פערים חיוביים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully