וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

קשיים בעסקת גוגל-ווייז: רשות ההגבלים החלה בבדיקה

אלה לוי-וינריב וצחי הופמן

2.10.2013 / 13:28

הרשות בודקת האם הייתה אמורה להיות מעורבת במיזוג, והאם החברות היו אמורות לדווח לה בטרם המיזוג ולקבל את אישורה

שלושה חודשים חלפו מאז הושלמה העסקה שבה רכשה גוגל את אפליקציית הניווט הישראלית תמורת כמיליארד דולר, החברות כבר החלו לפעול בשיתוף, אך נראה כי עלולים להתעורר מכשולים חדשים ביישום העסקה. רשות ההגבלים העסקיים פתחה הבוקר (ד') בבדיקה רשמית של העסקה, ובייחוד האם העסקה עומדת בתנאים הנדרשים למיזוג.

לפני כשעה שיגרה כלכלן מהמחלקה הכלכלית ברשות ההגבלים מכתב למנכ"ל גוגל ישראל ומנכ"ל ווייז ישראל לקבלת נתונים כספיים ואחרים מהחברות. הרשות בודקת האם הייתה אמורה להיות מעורבת במיזוג, והאם החברות היו אמורות לדווח לה בטרם המיזוג ולקבל את אישורה.

חוק ההגבלים העסקיים קובע תנאים מתי צריך לדווח לממונה על ההגבלים העסקיים על מיזוג, וברשות לא בטוחים כי העסקה עומדת בתנאים הפוטרים אותה מדיווח. תוך שבועיים החברות צריכות לספק מסמכים ונתונים כספיים. בין השאר מבקשת הרשות פירוט של תנאי העסקה בין שתי החברות, דו"חות כספיים שלהן, פירוט של הסכמים מסחריים בין החברות ובין מפרסמים ופרטים מסחריים וכספיים נוספים שעשויים לעזור לרשות בהחלטתה.

גוגל ווייז נדרשות להשיב למכתב, ולספק את המסמכים הנדרשים, תוך שבועיים. הנושא מצוי בטיפולה של המחלקה הכלכלית ברשות ההגבלים, יחד עם המחלקה המשפטית מטפלים בנושא, בהנחיית הממונה, פרופ' דיויד גילה.

נזכיר, כי במהלך חודש יוני רכשה גוגל את ווייז בסכום של כמיליארד דולר, מאז החלו השניים לשתף פעולה, כאשר גוגל הטמיעה את מערכת דיווחי התנועה בתוך תוכנת הניווט שלה.

עסקת גוגל ווייז נחקרת גם בבריטניה בידי המשרד לסחר הוגן (OFT) וגם בארה"ב על ידי נציבות הסחר הפדרלית (FTC).

בתגובה לחקירה בבריטניה הודיעה גוגל שהיא מתחייבת לא לבצע שילוב בין העסקים של גוגל לווייז.

לפי דיווח מאתמול (ג') בבלומברג, מקורת המקורבים לעסקה טוענים שהרשויות בארה"ב לא צפויות לבלום את המיזוג בין השתיים.

תגובת דובר גוגל ישראל (גם בשם חברת ווייז): "היקף העסקים של ווייז לא חייב הגשת מסמכים באף מדינה, כולל בישראל. אנחנו בטוחים שכל רשות שתבחן את העסקה תשתכנע שהיא טובה לתחרות".

לקריאה נוספת:

מייסד ווייז: למשקיעים הראשונים היו דולרים באישונים
גוגל מאשרת: רכשנו את הסטארט-אפ הישראלי "ווייז"
בלעדי: נשיא Waze "רוצה לשנות את העולם"

  • עוד באותו נושא:
  • וויז
  • גוגל

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully