וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

גם צ'ק פוינט שחררה רווחים כלואים

12.11.2013 / 8:24

אחרי כיל וטבע גם צ'ק פוינט תשלם מס בהיקף של כ-500 מיליון שקל. סך הגבייה מהרווחים הכלואים: 4.3 מיליארד שקל. לפיד: "החזרנו לאזרחי ישראל חלק מהכסף שלהם".

אחרי טבע, גם חברת אבטחת התוכנה צ'ק פוינט הודיעה אמש (ב') כי היא משחררת את רווחיה הכלואים ומשלמת מס בהיקף של 500 מיליון שקל. זאת, שעות ספורות לאחר שטבע הודיעה כי היא משחררת כ-33 מיליארד שקל מרווחיה הכלואים ותשלם מס של כ-2 מיליארד שקל.

סך הרווחים הכלואים של צ'ק פוינט עומדים על 1.7 מיליארד שקל. נזכיר כי לפני כ-3 שנים הפנתה רשות המסים לחברת צ'ק פוינט דרישה לתשלום מס בסכום עתק של 1.4 מיליארד שקל, על רקע מיסוי הכנסותיה של חברה-בת שלה בסינגפור בשנים 2002-2005.

מבצע שחרור "הרווחים הכלואים" של רשות המסים הניב למדינה מסים בהיקף של כ-4.3 מיליארד שקל, אם כי מדובר בשיעור תשלום מס של אחוזים בודדים ביחס לרווחים כלואים של עשרות מיליארדי השקלים ששחררו החברות הגדולות. מוקדם יותר השבוע גם כיל הודיעה כי היא משחררת את מלוא הרווחים הכלואים של חברת מפעלי ים המלח וחברת רותם אמפרט נגב, בהיקף 3.8 מיליארד שקל, ותשלם עליהם מס בשיעור של 10% - כ-380 מיליון שקל.

שר האוצר יאיר לפיד בירך על גביית המסים מתאגידי הענק; בראיון לגלי צה"ל הבוקר אמר לפיד: "אמרתי כל הזמן שנביא כסף מהרווחים הכלואים ולא רק ממעמד הביניים - וצחקו עלינו. החזרנו לאזרחי ישראל חלק מהכסף שלהם". לפיד התייחס לעובדה שהחברות הגדולות המתינו לדקה ה-90 כדי לשחרר את הרווחים הכלואים, רגע לפני שהוראת השנה פגה, ואמר כי "במו"מ, אם אתה נראה ממהר ולחוץ אתה תפסיד ואם תיקח את הצד השני עד הרגע האחרון - תרוויח; ככה זה גם בבזאר בטורקיה".

שר האוצר הוסיף כי החוק לעידוד השקעות הון, במסגרתו קיבלו תאגידי הענק הטבות מס גדולות, טעון שיפור, אולם במקביל חזר על תפיסתו לפיה יש להמשיך בהטבות המס כדי למשוך השקעות לישראל. "כשחוקק החוק לעידוד השקעות הון לא הייתי בפוליטיקה. אם זה היה תלוי בי, דברים היו נעשים אחרת. אבל חייבים לזכור שהחברות הללו הן לא אויב של המדינה. טבע מעסיקה המון עובדים וצ'ק פוינט היא השפיץ של הכלכלה שלנו. אחת הדרכים להביא אותן זה הטבות מס. אחד הדברים הראשונים שהתעסקתי בהם כשנכנסתי לתפקיד זה איך לייצר מקומות עבודה רווחיים. אחד הדברים הראשונים שגיליתי זה שהפסדנו מפעל של אינטל לאירלנד. הפסדנו 10,000 מקומות עבודה עם שכר מצוין, העיקר שהצעקנים יהיו מרוצים".

לפיד התייחס לעודף גביית המסים אך לא התחייב להקל על נטל המס של מעמד הביניים באופן מיידי: "יש לנו עדיין גירעון. נכנסנו עם גירעון של 35 מיליארד שקל, עשינו צעדים קשים ואזרחי ישראל כעסו עלינו נורא - ובצדק. אנשים אמרו: 'בשביל מה בחרנו לפיד? כדי שיעלה מסים?'. קודם כל היינו צריכים לעצור את הגירעון. עצרנו את הדימום. הבטחתי 700 פעם שתוך שנה וחצי המצב ישתפר. מה שאנחנו רואים עכשיו זה התחלה של השיפור. אתמול קיבלתם הוכחה שאני לא עובד עבור החברות הגדולות או הטייקונים אלא עבור מעמד הביניים".

לקריאה נוספת:

טבע תשלם מס בסכום של 2.54 מיליארד שקל
כיל תשחרר רווחים כלואים: מס של 380 מיליון שקל

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully