וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

יונה יהב מאיים להחרים את שופרסל

אילנית חיות

30.12.2013 / 12:46

ראש עיריית חיפה מוחה בחריפות על רמת המחירים בחיפה ברשת שופרסל, בעקבות ממצאי בדיקת המועצה לצרכנות. "מדובר בהפקעת מחירים שערורייתית"

יונה יהב. תמר מצפי, גלובס
"נדהמתי לגלות כי מבין כל סניפי רשתות המרכולים, ארבעת הסניפים היקרים ביותר בארץ הינם כולם בעיר חיפה". יונה יהב/גלובס, תמר מצפי

ראש עיריית חיפה יונה יהב מאיים לקרוא לחרם צרכני על רשת שופרסל בשל המחירים הגבוהים בעיר. במכתב ששיגר יהב אתמול (א') למנכ"ל שופרסל, איציק אברכהן, מוחה יהב חריפות על רמת המחירים בחיפה על רקע ממצאי סקר "המועצה הארצית לצרכנות".

בדיקה: איפה הסופר הכי יקר בארץ?

"נדהמתי לגלות כי מבין כל סניפי רשתות המרכולים, ארבעת הסניפים היקרים ביותר בארץ הינם כולם בעיר חיפה, וכי כולם שייכים לרשת שופרסל אשר הנך עומד בראשה", כותב יהב ומוסיף כי מדובר "בהפקעת מחירים שערורייתית".

יהב מתייחס לממצאי דו"ח המועצה לצרכנות המתייחס לסקרי מחירים שבוצעו בין החודשים אפריל עד נובמבר השנה. במסגרת זו מנהלת המועצה לצרכנות מעקב אחר מחיריהם של כ-40 מוצרים בסיסיים ב-320 סניפי סופרמרקט בישראל. לפי אותו דוח, 4 מתוך 10 הסופרמרקטים היקרים ביותר הם סניפים של הרשת השכונתית שופרסל שלי בעיר חיפה - בשכונות דניה, קלר, חורב וזיו. אגב, הסניף היקר ביותר בישראל הוא של סופרבאבא בישעיהו בתל אביב כש-5 מתוך 10 הסניפים היקרים הם בתל אביב ורק סניף אחד בירושלים.

יהב מציין כי למרות שמדובר בעניינו של הציבור, הוא כראש העיר חיפה מבקש לדעת מדוע הנהלת הרשת מאפשרת פערי מחירים "מקוממים" של עשרות אחוזים בין סניפי הרשת בכלל, וכנגד תושבי חיפה בפרט.

"סניף כגון 'שופרסל שלי' בשכונת זיו - הממוקם בלב שכונה בה מתגורר מעמד הביניים הישראלי אינו רשאי לגזול את כספם של תושבי העיר העמלים לקיומם רק בשל מיקומם הגיאוגרפי. הדבר נכון כמובן גם לתושבי שכונת קלר, חורב או דניה בחיפה", כותב יהב ומוסיף "יש בדעתי להציף את סוגיית האפליה בה נוקטת רשת 'שופרסל' כנגד תושבי עירי, לא כל שכן לקרוא להם למחות כנגד חוסר הוגנות צרכנית ולנהל הרגלי קנייה זהירים ונבונים יותר".

רשת שופרסל מסרה בתגובה: "שופרסל קיבלה את מכתבו של כבוד ראש עיריית חיפה ותפעל בנדון ככל שיידרש".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully