וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

דנקנר מערער לעליון: "ביהמ"ש הושפע מאווירת עליהום"

אפרת פרץ

2.2.2014 / 13:41

דנקנר מערער על החלטת ביהמ"ש המחוזי והשופט אורנשטיין מדצמבר 2013 להעביר את השליטה ב-IDB לידי מוטי בן משה ואדוארדו אלשטיין

נוחי דנקנר בהכרעת בית המשפט בעניין איי די בי, ינואר 2013. נמרוד סונדרס
"קשה להשתחרר מן הרושם הקשה כי בית המשפט נסחף בפסק דינו ובהחלטותיו". נוחי דנקנר/נמרוד סונדרס

זה הגיע. נוחי דנקנר הגיש היום לביהמ"ש העליון באמצעות עורך דינו שמוליק קסוטו, ערעור על פסק הדין איתן אורנשטיין, שופט ביהמ"ש המחוזי, שקבע ב-17 בדצמבר כי הוא מקבל את הצבעות מחזיקי האג"ח של החברה, לפיהן תעבור השליטה בקונצרן, מידי דקנר לידי אדוארדו אלשטיין ומוטי בן משה.

לקריאה נוספת:

"הראיות" נגד בן משה חקירת רגולטור בגרמניה
דנקנר החל במגעים להסדר חובותיו האישיים
האם ניסה דנקנר "לכרסם" בסמכויות אורנשטיין?

נציין כי במקביל ממשיך דנקנר מול ביהמ"ש המחוזי במסלול של חשיפת דוח הבדיקה לגבי מקורות כספיו של בן משה, שנערך בהוראות אורנשטיין ונותר בינתיים חסוי מעיני הציבור.

בערעור לעליון כותב קסוטו כי "קשה להשתחרר מהרושם הקשה כי פסק הדין של בית המשפט המחוזי, הושפע בצורה לא מבוטלת מאווירת ה'עליהום' הציבורי כלפי דנקנר שלובתה ותוזמנה על ידי גורמים אינטרסנטיים (בין מקרב חלק מהגורמים המוסדיים ובין מקרב נציגי קבוצת אקסטרא). ואמנם קשה להשתחרר מן הרושם הקשה כי בית המשפט נסחף בפסק דינו ובהחלטותיו, אחרי דרישה ציבורית לכאורה 'להעניש' את דנקנר על 'כישלונו' העסקי הנטען".

את עיקר טיעוניו ממקד קסוטו בטענה כי לא ניתן לכפות על חברה הסדר חוב. "לא ניתן לפי הדין הישראלי לכפות על חברה "הסדר הבראה כפוי". קיימות רק שתי אפשרויות חלופיות: א) הסדר נושים שמתקבל בהסכמת החברה; ב) הליכי פירוק כפוי וזאת לפי הפרוצדורה הקוגנטית הקבועה בפקודת החברות".

זאת ועוד, לטענת עורכי הדין חל הליך פסול בהצבעות על הסדר החוב של מחזיקי האג"ח אשר נערכו במהלך חודש נובמבר האחרון, במסגרתן התאחדו בן משה ואלשטיין. לטענת עורכי הדין למרות שביהמ"ש פסל תחילה את בקשת האחוד של השניים ואת הפסקת הצבעות הנושים, המשיכו אלשטיין ובן משה בהצגת הצעתם המשותפת, בעוד נאמני האג"ח נמנעים מספירת הקולות. לאחר מכן אשר ביהמ"ש את הצעתם המשותפת של השניים. לטענת קסוטו מדובר "אין לתת פרס למי ששם פס על החלטות ביהמ"ש"

לאור זאת מבקש דנקנר כי יורה ביהמ"ש לערוך "כינוס אסיפות נושים חדשות, אשר יצביעו על הצעות הסדר הנושים שהציעה החברה יחד עם המשקיעים לאחר שיונחו בפניהם כל הנתונים הרלוונטיים הצריכים לעניין על מנת שיוכלו לקבל החלטה מושכלת; ובקשר לכך ליתן הוראות בעניין הדרך לספירת הקולות ופסילת הקולות הנגועים והוראות נוספות".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully