וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

רשות ההגבלים: "מאסר בפועל למנכ"ל שופרסל לשעבר"

יובל יועז

25.2.2014 / 10:34

הרשות מתעקשת: מאסר בפועל, לא עבודות שירות. על סמנכ"ל השיווק לשעבר אלי גידור מבקשת הרשות להטיל עונש של חודשיים מאסר. עוד מבקשה הרשות לקנוס את השניים ואת חברת שופרסל

רשות ההגבלים העסקיים מבקשת לגזור על מנכ"ל שופרסל לשעבר אפי רוזנהויז עונש של 5 חודשי מאסר בפועל, שירוצו מאחורי סורג ובריח ולא בעבודות שירות.

פרשת שופרסל: המנכ"ל לשעבר הורשע בהפרת תנאי מיזוג

על סמנכ"ל השיווק בחברת שופרסל לשעבר, אלי גידור, מבקשת התביעה לגזור עונש של חודשיים מאסר בפועל, גם הם מאחורי סורג ובריח ולא בעבודות שירות. עוד מבקשת התביעה לגזור קנסות על כל הנאשמים שהורשעו בעבירות הגבלים עסקיים בתיק שופרסל על רוזנהויז קנס של 3 מיליון שקל; על גידור מיליון שקל ועל חברת שופרסל עצמה קנס של 9 מיליון שקל.

כך עולה מהדיון בטיעונים לעונש בפרשת ההגבלים העסקיים בשופרסל, המתקיים הבוקר (ג') בבית המשפט המחוזי בירושלים. לפני כחודשיים הרשיע השופט משה יועד הכהן את רוזנהויז, גידור וחברת שופרסל בשתי עבירות של אי-קיום תנאי שנקבע באישור מיזוג ובארבע עבירות של ניסיון לעשיית הסדר כובל, במסגרת האישום הראשון בכתב האישום שהוגש נגדם בשנת 2010.

ברקע לאישום: עסקת מיזוג במסגרתה רכשה שופרסל את מלוא זכויותיה של הרשת הקמעונאית קלאבמרקט, שאושרה על ידי הממונה על ההגבלים העסקיים תוך שהתנה אותו בכמה תנאים. בין התנאים שנקבעו, נאסר על שופרסל לדרוש מספק כלשהו שלא לספק את מוצריו, כולם או חלקם, למתחרה שלה. כמו כן, נאסר על שופרסל להתערב בדרך כלשהי בתנאים המסחריים הניתנים על ידי ספק כלשהו למתחרה שלה. בכלל זה, לא לבקש לשנותם ולא לחייב ספק, בקיזוז או בדרך אחרת, בשל העובדה שמוצריו נמכרים אצל מתחרה של שופרסל במחירים זולים יותר מאלו שהם נמכרים בשופרסל.

לדברי התובע, עו"ד תומר דגני-חנית, "לא הייתה כאן אלימות פיזית אבל התנהלות הנאשמים היא התנהלות אלימה של ממש. התנהלות חברת שופרסל היא התנהלות בריונית המשליטה טרור כלכלי על הספקים ומי שהנאשמים דיברו אותם. הנאשמים כאן ניצלו לרעה את כוחם ומעמדם".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully