וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הממשלה אישרה רפורמה ביבוא מוצרי מזון

18.5.2014 / 12:40

ישראל תאמץ את הנוהל האירופי לייבוא מוצרי מזון, מתוך כוונה להפחית את הביורוקרטיה ולהביא לייבוא מגוון מוצרים נוספים. נתניהו: "זה יגביר התחרות"

צילום: גדעון צנטנר, עריכה: גדי וינסטוק

הממשלה אישרה הבוקר (ראשון) הצעה של ראש הממשלה בנימין נתניהו ושרת הבריאות יעל גרמן בנוגע לרפורמה ביבוא המזון לישראל, שאמורה להוזיל את עלויותיהם של מגוון מוצרים. במסגרת הרפורמה, אותה גיבש צוות בראשות מנכ"ל משרד ראש הממשלה, הראל לוקר, ישראל תאמץ את הנוהל הקיים באיחוד האירופי ליבוא מזון. אימוץ הנוהל יאפשר לפתוח את המשק הישראלי ליבוא מאסיבי של מוצרי מזון, תוך הגדלת מגוון המוצרים המיובאים.

הרפורמה תחול על מוצרי מזון שאינם רגישים דוגמת דגני בוקר, ביסקוויטים, קרקרים, חטיפים, פסטות, אורז, קטניות ולא תחול על מזון שמוגדר רגיש (מזון מן החי, מזון לתינוקות ומזון שיש לגביו חשש מסיבות שונות - לגבי מוצגים אלה תיוותר דרישה לאישור פרטני). עוד סוכם כי רשימת המזונות הרגישים תעודכן מעת לעת ע"פ הצורך.

נתניהו יביא לאישור רפורמה בייבוא מזון

בפתח ישיבת הממשלה אמר ראש הממשלה בנימין נתניהו כי "מאמץ נוסף שאנחנו עושים, הוא להוריד את יוקר המחייה במדינת ישראל, והיום אנחנו מביאים לממשלה החלטה משותפת שלי, של שר האוצר, של שרת הבריאות ושל שר הכלכלה, להפחית את מחירי המזון בתחומים מסוימים". לדברי נתניהו, "אנחנו נביא הצעה לפשט את הבירוקרטיה על מנת לאפשר ייבוא של מזון שאין בו היבטים בריאותיים רגישים. הדבר הזה בוודאי יגביר את התחרות ויוריד את המחירים, זה חלק מאותו מאמץ מתמשך שאנחנו עושים כדי להוריד את יוקר המחייה במדינת ישראל".

כיום, קיימות מגבלות על ייבוא מזון והצוות בחן דרכים להקל משמעותית על הליכי יבוא מזונות לישראל ולהוביל לכניסתם לישראל של מזונות מיובאים רבים, חלקם חדשים וחלקם כאלו שכבר נמכרים בארץ תוך שמירה על סטנדרטים גבוהים ורגולציה מתאימה בתחום הבריאות. עד כה משרד הבריאות דרש אישור פרטני לכל מוצר מזון מיובא. התהליך כלל דרישה להגשת טפסים רבים (תיק מוצר) וכרוך בהליך בירוקרטי נפרד לכל פריט מזון וכן בדיקות מדגמיות של המזון המיובא. אחרי שורה של ישיבות ועבודת מטה אינטנסיבית בחודשים האחרונים ששיאן סיכום עם האיחוד האירופי – הוחלט כי ישראל תאמץ את השיטה האירופאית לייבוא מזון, לפיה ייבוא מוצרים שאינם רגישים מתקיים ללא הגבלה, והם נכנסים למדינות האיחוד "במסלול ירוק" אם הם עומדים בסטנדרטים שנקבעו מראש על ידי האיחוד האירופי.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully