וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מנכ"ל תנובה: "נמכור לחו"ל בזכות ברייט פוד"

22.5.2014 / 10:48

אריק שור: "העסקה היא מחמאה מאוד גדולה למשק הישראלי; שאפו". על החשש שהממשל הסיני ילחץ על ממשלת ישראל להוציא מוצרים מפיקוח מחירים: "אני לא עוסק בלחץ של סין"

מנכ"ל תנובה אריק שור מברך היום (ה') על העסקה למכירת השליטה לברייט פוד הסינית ודוחה את הטענות על המחירים הגבוהים של מוצרי החברה, בטענה כי רוב מוצרי החברה מפוקחים ע"י הממשלה והיא זו שקובעת את המחירים.

ברייט פוד: "נשמור על תנובה כחברה ישראלית"

"העסקה היא מחמאה מאוד גדולה למשק הישראלי", אמר שור בראיון לגלי צה"ל. "היא מעידה על החוסן של המשק הישראלי ושל החקלאות הישראלית. שאפו לכל העוסקים במלאכה - לעובדים, למנהלים ולבעלי המניות".

שור ציין כי מכירת השליטה לסינים תאפשר לתנובה לייצא מוצרים למדינות זרות: "בא שותף אסטרטגי ארוך טווח שיחד איתו נפתח המון מוצרים ונוכל למכור ולהתרחב מחוץ למדינת ישראל - לסין ולמדינות אחרות ששם ברייט פוד פעילים. במשך 88 שנה תנובה ייחלה שיהיה לה בעל בית ברמה הזו".

בהתייחסו לטענות על המחיר הגבוה של מוצרי החברה אמר שור: "55% ממוצרי החלב של תנובה הם מפוקחים. מי שקובע את המחיר שנקנה מהרפתנים זו המדינה. מי שקובע את מחירי השמנת, הגבינה הלבנה, הביצים, החלב - המדינה קובעת, כך שהנושא של המחירים מוכתב ע"י המדינה. בנוסף, במדינות מערביות רבות המע"מ על מוצרי חלב הוא אפסי ואצלנו לא".

כאשר נשאל על החשש לפיו הממשל הסיני עלול להפעיל לחצים על הממשלה בישראל כדי להוציא מוצרים מפיקוח מחירים, ענה שור: "אני לא עוסק בלחץ של סין. אני חושב שזה מהלך מכונן עבור תנובה ונפתחו בפניה אופקים שלא היו בעבר".

שור התייחס גם לאיומים של ועד העובדים שדורש נתח גדול יותר מהעסקה ואמר: "אחת הסיבות העיקריות שהחברה שיבחה עצמה כך זה בזכות העובדים הנפלאים שלנו. מגיע להם מענק ואנחנו במו"מ כמה שבועות ואני מעריך שהוא יסתיים על הצד הטוב ביותר".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully