וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ועדת השרים אישרה את ההצעה להגבלת שכר הבכירים

29.6.2014 / 14:54

שר האוצר לפיד: "החוק יביא לריסון והפחתת שכר הבכירים בגופים פיננסיים המנהלים כספי ציבור. החוק מהווה נדבך חשוב במגמה שאנו מובילים לצמצום פערי השכר במשק"

ועדת שרים לענייני חקיקה אישרה היום (א') את הצעת שר האוצר יאיר לפיד להגביל את שכר הבכירים בענף הפיננסים, כך שתגמול של מעל 3.5 מיליון שקל בשנה לא יוכר לצרכי מס.

לקריאה נוספת:

הגיע הזמן להוריד את שכר הבכירים לרמות שפויות
"הגבלת שכר הבכירים אינה הדרך"
חברי דירקטוריון הפניקס זומנו לשימוע באוצר

הצעת החוק כוללת מנגנון מפורט לאישור שכר העולה על 3.5 מיליון שקל בשנה, אשר מצמצם את האפשרות לניגוד עניינים וקובע כי תגמול שכר העולה על התקרה האמורה מחייב אישור של ועדת תגמול (אם קיימת), דירקטוריון ואסיפה כללית.

"כאשר גוף פיננסי מבקש לאשר תגמול שכר העולה על 3.5 מיליון שקל, החוק מחייב את הסכמת רוב הדירקטורים החיצוניים או הבלתי תלויים בדירקטוריון", נמסר מהאוצר. "כמו כן, בגוף פיננסי שהוא חברה ציבורית, אישור שכר גבוה מהתקרה יעשה על ידי רוב מיוחס מקרב בעלי מניות המיעוט. התקשרות עם נושא משרה או מועסק שנעשתה בלא קבלת האישורים הנדרשים, לא תהיה בתוקף".

לצורך בקרה ואכיפה, החוק מחייב את הגופים הפיננסיים לדווח על כל נושא משרה או מועסק שהוצאות השכר שלו עולות על 3.5 מיליון שקל בשנה.

"החוק יביא לריסון והפחתת שכר הבכירים בגופים פיננסיים המנהלים כספי ציבור. החוק מהווה נדבך חשוב במגמה שאנו מובילים לצמצום פערי השכר במשק", מסר לפיד.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully