וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

השר אריאל: "ב-2015 יירדו מחירי כל הדירות

7.7.2014 / 10:53

שר השיכון בכנס השנתי של לשכת רואי החשבון: "לא הייתה בישראל ממשלה ששמה כל כך הרבה כסף על תוכניות להוזלת הנדל"ן. השקענו כ-6 מיליארד שקל בתוכניות להורדת מחירי הדירות"

שר השיכון אורי אריאל תוקף את תוכנית מע"מ אפס שמקדם משרד האוצר. אריאל נשא היום (ב') דברים בכנס השנתי של לשכת רואי חשבון באילת ואמר כי "תוכנית מע"מ אפס היא פטור שלא יגמר לעולם". אריאל שיבח מנגד את תוכנית "מחיר מטרה", שמקדם משרד השיכון. "מתוכנית מע"מ אפס יוכל ליהנות רק מי שהוא חסר דיור. מהתוכנית של מחיר מטרה יכולים להגיע גם בעלי דירות", אמר.

לקריאה נוספת:

כך ייראו הדירות שיימכרו בהוזלה של 20%
צפו: דירת חדר מודולרית ב-3.5 מיליון שקל
תל אביב: 14 מ"ר בלי זכויות בנייה ב-1.3 מיליון שקל

לדבריו, בניגוד לתוכנית מע"מ אפס, תוכנית מחיר מטרה לא דורשת הליכי חקיקה. "אנחנו מתכוונים לשווק כמויות גדולות של דירות במודיעין, בראש העין ובמקומות אחרים עם הנחה של בין 15% ל-20%. זה ישפיע על כל שוק היד שנייה כי אדם צעיר יוכל לקנות דירה יד שנייה במחיר מסוים יותר נמוך וזה ישפיע על מחירי כלל הדירות", אמר אריאל. לדבריו, "שתי התוכניות תעבודנה תוך כשנה ותוכנית מחיר מטרה היא המועדפת". אריאל ציין כי תוכנית מע"מ אפס תעבור בכנסת תוך 20 יום כי אז יסתיים מושב הכנסת ואחרת התוכנית תדחה עד לאחר חג סוכות.

אריאל הבטיח כי בשנת 2015 מחירי הדירות בישראל ירדו. "גם מחירי דירות יד ראשונה, גם יד שנייה וגם מחירי השכירות ירדו. שוק הדירות כמו השוק בכלל מושפע מהקהל. הוא לא רק מתמטיקה והמגמה היא כבר של ירידה וזה ימשך", אמר אריאל.

"לא הייתה בישראל ממשלה ששמה כל כך הרבה כסף על תוכניות להוזלת הנדל"ן. השקענו כ-6 מיליארד שקל בתוכניות להורדת מחירי הדירות. זה דבר שלא היה. אפשר להגיד שתוכנית כזו היא יותר או פחות טובה אבל בואו נדע שהממשלות הקודמות לא עשו את זה".

לדברי אריאל, "אנחנו בעלייה בכל מדד. גם בהתחלות בנייה, גם בהיתרי בנייה, גם בשיווקים. אין דבר שאנחנו לא נמצאים בו במגמת עלייה. הבעיה היא שאנחנו באוברדרפט של עשור כי לא תכננו מספיק. כשלא מתכננים אין מה לשווק. אני מבטיח שהתכנון יתקצר לשנתיים ואנחנו עושים כל מה שאנחנו יודעים כדי לקצר את הליכי התכנון".

"רצח זה רצח זה רצח"

"רצח זה רצח זה רצח, אין מחילה למי שביצע את רצח הנער בירושלים ולא חשוב מיהו. אני דורש ודרשתי שהמשטרה, השב"כ וכוחות הביטחון יגמרו את החקירה הזו בעדיפות עליונה ויביאו את החשודים לבית משפט שצריך לגזור עליהם את העונשים הכי כבדים", הוסיף אריאל, ואמר עוד כי "אי אפשר ביום הזה, כיהודי, כבן אדם לא להתייחס לרצח המזוויע שארע בירושלים כנראה על ידי קבוצת נערים יהודים. צריך לומר בצורה הכי ברורה וישרה וחדשה: כשחברתי איילת שקד הציעה חוק שרוצחים בפשעים חמורים לא תהיה חנינה, לזה היא התכוונה. אין אצלנו עונש מוות אבל אי אפשר שיסתובבו בינינו חיות אדם שמקומם לא בחברה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully